mijn mobo heeft een functie dat als de cpu temp <30 graden dat ie hem uitzet. Normaal heb ik altijd mn
draaien dus is ie altijd wel > 30graden. Wegen omstandigheden heb ik nu een tijdje geen
draaien en wordt mn cpu aldoor rond de 30 graden, dus een tijdje 27 graden -> fan UIT. Dan wordt ie langzaam warm, 30g -> fan AAN, koelt ie weer af enz..
kortom ik wordt helemaal gek van die fan die om de 5 minuten aan gaat en even later weer uit. Kan ik daar ook wat aan doen? Zodat ie altijd aan staat bijv.? In de bios kan ik er niks over instellen.. kan het misschien met een progje in windows ofzo?
mn mobo is een super socket 7 ding; DFI P5BV3+ rev. C (via MVP3 chipset).
Ik kan natuurlijk wel de fan rechtsreeks aansluiten op de voeding maar dan moet ik het kabeltje doorknippen enzo.
kortom ik wordt helemaal gek van die fan die om de 5 minuten aan gaat en even later weer uit. Kan ik daar ook wat aan doen? Zodat ie altijd aan staat bijv.? In de bios kan ik er niks over instellen.. kan het misschien met een progje in windows ofzo?
mn mobo is een super socket 7 ding; DFI P5BV3+ rev. C (via MVP3 chipset).
Ik kan natuurlijk wel de fan rechtsreeks aansluiten op de voeding maar dan moet ik het kabeltje doorknippen enzo.