Toon posts:

Kan mijn eigen IP niet pingen vanaf internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Toevallig gister een topic geopend met ongeveer het zelfde probleem maar dat is een probleem in mijn ouderlijk huis. Heeft hier dus niets mee te maken..

Ik probeer nu namelijk in mijn nieuwe huis een IP camera te installeren die ik via het internet kan benaderen. Heb de camera in de interface een statisch IP gegeven en een poort. Op de router heb ik die poort geforward naar het IP adres van de camera.

Binnen het LAN werkt alles prima maar vanaf buiten kom ik er niet bij.. Ik kan mijn externe IP namelijk überhaupt niet pingen vanaf het internet.

Is dit normaal? Ik kan namelijk vanaf mijn nieuwe woning wel het IP pingen van mijn ouderlijk huis. Andersom dus niet.

Wat gaat hier mis? Hopelijk dat jullie mij hier ook mee willen helpen.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 23:14

job

In veel routers kan je instellen dat het ding een icmp request negeert. Als dat aanstaat kan je het ip adres niet pingen. Wel of niet kunnen pingen zegt dus weinig over het wel of niet werken en bereikbaar zijn van je ip camera.

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Weet je zeker dat je port goed geforward is? (Bijv niet alleen in router, maar ook in modem e.d.), en staat er geen firewall tussen?

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Wellicht moet je op je router enkele firewall rules aanmaken. Wat voor router en firewall heb je?

Verwijderd

Topicstarter
job schreef op zondag 20 november 2011 @ 13:16:
In veel routers kan je instellen dat het ding een icmp request negeert. Als dat aanstaat kan je het ip adres niet pingen. Wel of niet kunnen pingen zegt dus weinig over het wel of niet werken en bereikbaar zijn van je ip camera.
Oke. Indd. Want een teamviewer verbinding werkt wel gewoon. Maar wat doe ik dan verkeerd? Met de bovenstaande instellingen zou het toch mogelijk moeten zijn om met het externe ip adres en port van de IP-camera via internet de camera te benaderen? http://xx.xxx.xxx.xxx:108/

Ik heb namelijk port 108 ingesteld op mijn camera en geforward in de router naar het ip van de camera.

Verwijderd

Topicstarter
Beatboxx schreef op zondag 20 november 2011 @ 13:18:
Weet je zeker dat je port goed geforward is? (Bijv niet alleen in router, maar ook in modem e.d.), en staat er geen firewall tussen?
Een Cisco router (type zal ik zo even opzoeken), Daar heb ik de port 108 doorgelinkt naar de camera. In mijn modem zou dat volgens mij niet eens gaan, aangezien die in een heel andere range zit. Wat logisch is omdat de router anders niet naar buiten routeert.

Dus wat moet ik dan forwarden in mijn modem?

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:32
Heb je alleen een modem, of is het een modem/router in 1? Als het alleen een modem is, dan hoef/kan je daar niks instellen.
Als het ook een ingebouwde routerfunctie heeft, dan wordt het wat lastiger.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:03

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Zoals Jimster aangeeft is het belangrijk om te bepalen of het alleen een modem (bridge) is of dat het bevice ook voor routering en nat zorgt. Kun je anders een tekeningetje plaatsen van hoe het geheel er uit ziet? Zijn er inderdaad 2 netwerkapparaten? Ping is overigens geen betrouwbare test om te bepalen of je iets wel of niet kunt bereiken daar de meeste thuis routers dit standaard blokkeren (er niet op antwoorden).

[ Voor 25% gewijzigd door Bor op 20-11-2011 13:41 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

Topicstarter
Het is een Tele 2 modem. Type Davolink dv-2020. Er zit dus wel een DHCP op maar dat wordt gedaan door de Linksys E3000.

De verbinding is dus als volgt: [modem] -> [Linksys] -> IP-camera, PC, PC 2, enz.

/edit: firewall uitzetten helpt ook niet.
Maar even voor de zekerheid: de manier zoals ik in de TS beschrijf is wel juist, toch?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2011 14:10 ]

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:32
Die Davolink is een modem/router in 1. Als je de DHCP server uitzet van een modem/router, dan wordt het niet alleen een modem. Het routerdeel werkt nog steeds. Een mogelijkheid is (mits je geen telefonie e.d. gebruikt en indien de Davolink het ondersteunt) is om je modem/router in bridge mode te zetten. Maar volgens mij kan dat niet met de Davolink.
Nu heb je in feite 2 routers achter elkaar en dat werkt niet zo prettig. Je moet nu alles van de eerste router forwarden naar de 2e en de 2e naar het betreffende apparaat. En dat werkt niet altijd goed.
In de meeste gevallen is het beter om je 2e router als accesspoint in te stellen. Zie hiervoor [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

Verwijderd

Topicstarter
thanks. daar was ik al bang voor ja.
Ik zal eens proberen die cisco dan in te stellen als puur AP.. hopelijk gaat het lukken.

Verwijderd

Topicstarter
het werkt!! thanks allemaal. Heb die Cisco nu ook als AP ingesteld (DHCP uit en via switch-port aangesloten op het modem met statisch IP). Vervolgens een port-forward gemaakt naar de IP camera in het modem.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2011 18:50 ]

Pagina: 1