Hallo Iedereen,
Al geruime tijd ben ik het Internet aan het afstruinen om een keuze te kunnen maken welke NAS aan te schaffen. Natuurlijk zijn er genoeg (tevreden dan wel ontevreden) gebruikers van beide kampen (QNAP en Synology), daar heb ik genoeg over gelezen.
Waar het mij nu om gaat is welke Synology te kiezen.
Mijn behoeften zijn uiteraard snelheid, stabiliteit en schijfruimte.
En ik twijfel tussen de DS411+, DS411+II, DS712+ of DS1511+.
Voor wat betreft de eerste 2 genoemden, lees ik hier dat het qua prestaties niet veel uitmaakt.
Tussen deze 2 twijfel ik dan ook het meest.
De laatste 2 heb ik slechts overwogen, maar dat is meer gebaseerd op hebzucht.
Alhoewel de DS712+ natuurlijk een leuk begin zou zijn met het oog op een latere uitbreiding
middels een DX510. Echter, ik denk niet dat ik de komende jaren meer dan 12TB zal gebruiken.
Wie o wie, kan mij helpen bij het maken van de juiste keuze?
Daarnaast, is het gezien mijn behoeften en vereisten echt nodig om een 4-bay NAS aan te schaffen?
Voldoet een 2-bay NAS ook?
Vereisten:
Al geruime tijd ben ik het Internet aan het afstruinen om een keuze te kunnen maken welke NAS aan te schaffen. Natuurlijk zijn er genoeg (tevreden dan wel ontevreden) gebruikers van beide kampen (QNAP en Synology), daar heb ik genoeg over gelezen.
Waar het mij nu om gaat is welke Synology te kiezen.
Mijn behoeften zijn uiteraard snelheid, stabiliteit en schijfruimte.
En ik twijfel tussen de DS411+, DS411+II, DS712+ of DS1511+.
Voor wat betreft de eerste 2 genoemden, lees ik hier dat het qua prestaties niet veel uitmaakt.
Tussen deze 2 twijfel ik dan ook het meest.
De laatste 2 heb ik slechts overwogen, maar dat is meer gebaseerd op hebzucht.
Alhoewel de DS712+ natuurlijk een leuk begin zou zijn met het oog op een latere uitbreiding
middels een DX510. Echter, ik denk niet dat ik de komende jaren meer dan 12TB zal gebruiken.
Wie o wie, kan mij helpen bij het maken van de juiste keuze?
Daarnaast, is het gezien mijn behoeften en vereisten echt nodig om een 4-bay NAS aan te schaffen?
Voldoet een 2-bay NAS ook?
Vereisten:
- Mac OSX support is belangrijk;
- DLNA;
- Webontwikkeling;
- Virutalisatie (toekomst).