Verwijderd

Topicstarter
Ik hbe laatst mijn spreekbeurd over Mars gehouden, en heb er dus veel informatie over opgezocht en weet er vrij veel van af.
Ik vind het interessant om te weten dat er allerlei onderzoek wordt verrricht op de planeet Mars, door er ruimtesondes naar toe te zenden, maar heeft het ook allemaal echt nut en is het ook nodig?

Wat denken jullie? :)

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op woensdag 21 maart 2001 22:02 schreef Frankentike het volgende:
Ik hbe laatst mijn spreekbeurd over Mars gehouden, en heb er dus veel informatie over opgezocht en weet er vrij veel van af.
Ik vind het interessant om te weten dat er allerlei onderzoek wordt verrricht op de planeet Mars, door er ruimtesondes naar toe te zenden, maar heeft het ook allemaal echt nut en is het ook nodig?

Wat denken jullie? :)
Natuurlijk is dat nuttig, zo leren we meer over onze plek in het heelal en in ons zonnestelsel. Of het direct nuttig is in de zin van "wat heb ik eraan" weet ik niet, maar interessant is het zeker en zo zijn er nog wel meer onderzoeksgebieden waar we niet direct iets aan hebben. Wat heb je bijvoorbeeld aan archeologisch onderzoek? Je leert het een en ander over het verleden, maar een direct nuttig doel is niet aan te wijzen, behalve dat het interessant en leerzaam kan zijn.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• _Stryker_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-04-2025
Ik zie het nut er wel van in om er een outpost-je neer te kwakken als een soort tussenstop voor verdere expedities. En daarna Terraformen, jammer dat we dat iig niet meer mee gaan maken.

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:41

Nicap

Tsssk....

idd, terravorming gaat vast nog wel een keer gebeuren op mars. Heb laatst de film Red planet gezien(dikke schijtfilm trouwens) en dat ging ook over mars en terravorming.
Vandaar dat onderzoek op mars wel nut heeft. Mars houd het vast langer vol dan de aarde op de manier zoals het nu gaat.