Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Upgrade oud systeem

Pagina: 1
Acties:
  • 236 views

• Cassissss
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-10 16:45
Beste medetweakers,

Ik heb jullie hulp nodig.
Ik heb hier een oud systeem staan (packard bell iXtreme 9500), specs volgen zo.
Nu is de PC van mn huisgenoot dood gegaan en heb ik net een nieuwe comp gekocht.
Dus ik zei je kunt mijn oude PC wel overnemen en dan upgrade ik de processor en video kaart voor je.
(Hij is maar een arme student)
Mijn oude syteem heeft de volgende specs:

Processor: Intel Pentium D 945 / 3.4 GHz, LGA775 Socket
Moederbord Chipset: Intel 945P Express
Ram: Kingston, 4 GB, 800 MHz, DDR2 (al eens geupgrade)
Harde schijf: 1 x 300 GB - Serial ATA-150 - 7200 tpm
Graphics controller: PCI Express x16, ATI Radeon X1600 SE 256MB
Voeding: 250W, Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/nwbj7p.jpg

Nu is mijn idee om er een 2e-hands Q8XXX en een 6850 in te zetten.
Ik denk alleen dat mijn voeding dat niet gaat trekken..

Wat denken jullie? Heeft dit project kans van slagen of moet ik het laten varen?
Als er een andere voeding in moet zal ik die dan nieuw halen? Of is 2e-hands ook prima?
Hoeveel Watt moet die voeding zijn? Ideeën voor welke?

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-11 14:13
Je voeding gaat een 6850 sowieso al niet trekken. Probeer dit eens om te kijken hoeveel watt je nodig hebt: http://extreme.outervision.com/psucalculatorlite.jsp klik alles aan alsof je de upgrade al hebt uitgevoerd en je ziet hoeveel je nodig hebt. Neem een marge van ong. 50W en koop een voeding van een goed merk (OCZ, Corsair, Antec, Scythe, XFX, Be Quiet!) als de voeding van zo'n merk is en niet ouder dan een jaar is 2e hands ook prima (lijkt mij), wel vragen of je de voeding in een systeem werkend mag zien om te kijken of de lijnen nog goed zijn (bij zulke merken zal dat wel goed zitten). Het beste is om gelijk een voeding van ong. 500W kopen zodat je later nog upgrademogelijkheden hebt en niet weer tegen een grens aan loopt.

[ Voor 10% gewijzigd door tobitronics op 20-11-2011 11:16 ]

• Pixel Punk
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-08-2024
Een Q8XXX en een 6850 gaat die voeding in ieder geval niet trekken. Als je dan ook nog eens de voeding moet gaan vervangen lijkt et me beter voor de arme student om ofwel genoeg te nemen met wat er nu inzit of naar een ander systeem uit te kijken.

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:49
Doe dan ook maar direct een ander moederbord. Grote kans dat die chipset geen Core 2 Quad cpu's kan hebben. Als je dan toch een ander moederbord koopt raad ik je af nog geld uit te geven aan socket 775. Dus ga over op AM3(+) en een Athlon/Phenom II X2/X4 , nieuw geheugen erbij. Vervolgens zul je voor een andere videokaart ook een andere voeding nemen.

Komt er op neer dat als je dit ding wilt upgraden je net zo goed een nieuwe pc kunt kopen

EDIT: http://ark.intel.com/products/chipsets/8764

Maximaal een Core 2 Duo E67** dus, als je 2e hands aan bijvoorbeeld een E6750 kunt komen, daar een HD6850 (hoger zou ik niet gaan ivm bottlenecks) en een degelijke 450Watt voeding bij neemt zou je weer een jaartje vooruit kunnen (afhankelijk van wat er met de pc gedaan wordt, voor internet/office werk kan het wel, maar dan is een HD6850 een beetje overkill, voor de hedendaagse games is ook een E6750 gewoon te traag)

[ Voor 35% gewijzigd door FastFred op 21-11-2011 10:24 ]

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-11 18:02

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Met 122 posts op je naame weet je natuurlijk best wel dat dit niet toegestaan is ;)

Lees: *LET OP* - Wat moet ik kopen

Dit topic is gesloten.