Ik heb het volgende probleem. Ik heb een Chinese Unicom SIM kaart gekocht om te kunnen internetten/bellen/smsen in China. Handmatig de APN ingesteld en ik kan bellen, sms ontvangen, gebeld worden en zelf bellen. Wat ik niet kan is SMSjes versturen. Dit alles gaat op voor mijn Motorola Milestone 2. Doe ik dezelfde SIM in mijn reserve toestel (ZTE blade) dan kan ik opeens wel SMSjes versturen. Wat vooral handig is omdat ik op die manier status updates mbt bel tegoed kan opvragen.
Nu kom ik er zelf niet helemaal uit. Waarom werkt dezelfde SIM in het ene toestel helemaal correct en in de andere niet. Is er een magische setting ergens in mijn mobiel die ik zou moeten aanpassen? Iemand een idee waar ik zou moeten kijken of heeft enige aanknopingspunten?
Nu kom ik er zelf niet helemaal uit. Waarom werkt dezelfde SIM in het ene toestel helemaal correct en in de andere niet. Is er een magische setting ergens in mijn mobiel die ik zou moeten aanpassen? Iemand een idee waar ik zou moeten kijken of heeft enige aanknopingspunten?