Autodeur zelf vervangen?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainmaker
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07-2024
Dames en heren,

Ik heb wat schade op het rechter achterportier zitten van mijn Ford Mondeo (2002).

Nu heb ik dit zelf weg proberen te werken (met wat orginele verf van de Ford garage), maar het is er niet bepaald mooier op geworden. De deuk zit er ook nog in.

Enfin, volgens mij is de enige resterende optie de autodeur "gewoon" helemaal te vervangen. Zou niet zo moeilijk moeten zijn; ik zie een paar bouten op een schanier uitkomen, waar ik prima bijkan via de voordeur. Echter; er zitten ook nog dingen als electrische ramen in. Dit gaat door een zwarte buis het chassis in.

Volgens een collega moet er ergens een "gewone" stekker zitten:
Hoe denk je dat ze het in de fabriek doen? Echt niet eerst de deur erin zetten en dan kabels er doorheen pielen
.Heeft iemand ervaring met dit soort dingen? Normaal vind je nog wel eens een andere gek, die het op Youtube heeft gepost, maar in dit geval kan ik er eigenlijk geen "how-to's" voor terugvinden.

Iemand hier ervaring mee en nog tips?

We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinus
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-10-2022

Tinus

shit happens

die zwarte slang kan je waarschijnlijk wel loswurmen en dan zie je snel genoeg wat erachter zit. :)
Eventueel een interieurpaneeltje loshalen als je er niet goed bij kan. (let op eventuele airbags. ;) )

verder is het gewoon bouten los en de nieuwe deur erin. Zorg wel dat ze ook weer goed vastzitten anders kan je je deur ergens in de berm terug gaan zoeken. ;)

EOS 5D :: www.tinus-online.nl :: Urban Exploration :: Corolla G6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

oude deur helemaal uit elkaar halen, meestal zitten de stekkers aan de deur-kant ;) en dan kan je alle draden incl zwarte slurfje losmaken van de deur, en daarna idd questie van 2 boutjes en 2 pinnen dr uit tikken, en dan de nieuwe deur in omgekeerde volgorde weer helemaal in elkaar zetten qua draden en daarna alle paneeltjes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-05 11:27
Of voor 225 euro de deur laten bijwerken bij Sleutelwerk :) (iig daar weet ik toevallig van dat het 225 is, ben er wezen kijken en had er een goed indruk van)

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-02 14:54

MadMan

What the....

Voor een complete achterdeur in de juiste kleur ben je bij de sloper nog niet de helft kwijt, kun je ook nog wat onderdelen zoals het deurpaneel, raamglas en het electrisch raammechanisme verkopen.

W211 E55 | W220 S500 | W116 280SE | E90 318iA | E30 325i | Cooper Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Bij de meeste moderne auto's is het een enkele stekker. Als je een volledige deur hebt liggen is het niet zo veel werk. Alles ombouwen kan natuurlijk ook.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-04 15:36
Ik had vroeger een auto waar die connector gewoon op het einde van de zwarte slang zat, en er zat een connector op het chassis. Dat was supermakkelijk, kabel kwartslag draaien en hij was los. Zo moeilijk kan het iig niet zijn, dat spul word ontworpen om zo snel mogelijk in elkaar gezet te worden.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
Is er op fordmondeoclub.nl niet meer informatie te vinden over hoe de stekkers e.d. zitten?

In sommige gevallen (ik weet alleen niet of dat bij de MK3 het geval is) zit er een stekker aan het chassis. (schroef fitting of bajonet). Dan zou je alleen die los hoeven te halen samen met de deurvanger en inderdaad de scharnieren.

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-05 16:27
Connectors zitten in je deur, binnenzijde deur loschroeven en dan vind je ze.
Pagina: 1