Ik probeer gebruik te maken van de interne oscillator van een 12f683, echter lukt het mij om de één of andere reden niet.
Ik heb de configuratie bits als volgt in mikroc ingesteld:

Ik heb de volgende code geschreven om een aantal leds te laten knipperen:
daarnaast heb ik de vdd en vss pinnen aangesloten, de mclr pin niet (staat naar mijn weten namelijk uit), een capacitor over de vss en vdd en tot slot de leds aan de juiste pinnen. Het geheel wordt gevoed door een op 4,6 volt ingestelde labvoeding.
Ik denk dat ik gewoon iets stoms fout doe, maar ik kan het zelf ook met behulp van google niet vinden.
Alvast bedankt voor de moeite
Ik heb de configuratie bits als volgt in mikroc ingesteld:

Ik heb de volgende code geschreven om een aantal leds te laten knipperen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| void main() { GPIO.B1 = 1; GPIO.B2 = 1; GPIO.B3 = 1; GPIO.B4 = 1; delay_ms(1000); GPIO.B1 = 0; GPIO.B2 = 0; GPIO.B3 = 0; GPIO.B4 = 0; delay_ms(1000); GPIO.B1 = 1; GPIO.B2 = 1; GPIO.B3 = 1; GPIO.B4 = 1; } |
daarnaast heb ik de vdd en vss pinnen aangesloten, de mclr pin niet (staat naar mijn weten namelijk uit), een capacitor over de vss en vdd en tot slot de leds aan de juiste pinnen. Het geheel wordt gevoed door een op 4,6 volt ingestelde labvoeding.
Ik denk dat ik gewoon iets stoms fout doe, maar ik kan het zelf ook met behulp van google niet vinden.
Alvast bedankt voor de moeite