• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:06
Ik zit op het moment zonder koptelefoon en zou er graag weer een willen hebben, het enige probleem is dat ik gewoon geen keuze kan maken door het grote aanbod in deze prijscategorie..

Ik luister vooral Rock/Metal muziek maar soms ook Pop of zelfs House dus vrij veel verschillende genres.
Ik heb hiervoor een AKG K172HD gehad en was hier tevreden mee totdat ik betere speakers kreeg die naar mijn mening een mooier en voller geluid gaven.

Ik zoek nu dus een nieuwe koptelefoon en ik heb er wel meerdere gevonden die me wel interessant lijken:

beyerdynamic DT770/80Ohm
Ultrasone HFI-780
Denon AH-D1100

De koptelefoon zal gebruikt worden icm. mijn Xonar U1 externe geluidskaart, hier zit ook een ingebouwde versterker in (8-150Ohm als ik het me goed herinner).

Ik sta verder ook open voor andere suggesties natuurlijk. :)

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Jeetje deze vraag is nou laatst maand(en) al zeker twee keer langsgekomen

Mijn tip is een AKG K601 (die heb ik zelf ook), die is te koop voor 170-180 euro.

One World Concepts

• Redblader
B_FORCE schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 23:08:
Jeetje deze vraag is nou laatst maand(en) al zeker twee keer langsgekomen

Mijn tip is een AKG K601 (die heb ik zelf ook), die is te koop voor 170-180 euro.
Mijn enige twijfels bij de AKG K601/701 is of er wel genoeg bass uit zal komen en of ze wel lekker zullen klinken aangezien je vaak hoort dat je toch een vrij goede versterker nodig hebt voor de K701 in ieder geval, weet niet hoe dat zit bij de K601?

• MacGrumpy
  • Niet online
I heb zelf een beyerdynamic DT990pro (open versie van de dt770 dacht it) deze bevalt _erg_ goed. Ik luister echter meer klassiek dan rock/metal.

Deze is voor €150 te koop.

• biertjuh?
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:10
de dt990pro is inderdaad de open versie van de dt770. let wel op als je de 770 haalt dat er 2 versie's zijn, 1 van 80 ohm en 1 van 250 ohm. ik heb zelf de 80 ohms versie die ik gebruik met het live mixen van bands en hij bevalt mij zeer goed. ook een goed bereik en eigenlijk niets dan lovend over deze koptelefoon

• Redblader
MacGrumpy schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 23:11:
I heb zelf een beyerdynamic DT990pro (open versie van de dt770 dacht it) deze bevalt _erg_ goed. Ik luister echter meer klassiek dan rock/metal.

Deze is voor €150 te koop.
Zou deze een beetje normaal te gebruiken zijn met mijn Xonar U1?
Aangezien de impedantie van 250Ohm vrij hoog is. :P
biertjuh? schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 23:13:
de dt990pro is inderdaad de open versie van de dt770. let wel op als je de 770 haalt dat er 2 versie's zijn, 1 van 80 ohm en 1 van 250 ohm. ik heb zelf de 80 ohms versie die ik gebruik met het live mixen van bands en hij bevalt mij zeer goed. ook een goed bereik en eigenlijk niets dan lovend over deze koptelefoon
Ik keek zelf inderdaad ook al naar 80Ohm versie en ik had hem ook al bijna besteld maar ik ging toch twijfelen omdat ik ook vaak lees dat ze wat missen in het midden maar wel met een hele mooie bass en hoog weergave.
Heb jij het gevoel dat je wat mist in het midden of valt dit heel erg mee?

[Voor 46% gewijzigd door Redblader op 19-11-2011 23:16]

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Redblader schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 23:10:
[...]

Mijn enige twijfels bij de AKG K601/701 is of er wel genoeg bass uit zal komen en of ze wel lekker zullen klinken aangezien je vaak hoort dat je toch een vrij goede versterker nodig hebt voor de K701 in ieder geval, weet niet hoe dat zit bij de K601?
Ik luister onder andere ook naar rock, metal en heel soms pop.
Nooit bas gemist.

Sterker nog, ik vind hem juist heel fijn daarin.

Waar die fabel van moeilijk aansturen vandaan komt is mij echt een raadsel.
Ding is 120ohm en met 2Vrms speel je jezelf doof.
Zijn genoeg opamps (of andere schakelingen) die dat met gemak kunnen.

Ik heb zelf een Asus Xonar D1, en die heeft geen enkel probleem ermee.

[Voor 4% gewijzigd door B_FORCE op 19-11-2011 23:19]

One World Concepts

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-06 22:06
Kijk op head-fi.org daar kun je een roundup vinden.

Canon EOS 60D + Tamron 17-50 f/2.8 VC + Canon EF 50mm f/1.8 II - Gestolen in Vietnam | Canon 100D + 18-55 stm

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:07

mr.paaJ

generatie cmd+z

AKG high-enders zijn erg persoonlijk of ze bevallen of niet, vind ze zelf erg plasticerig. Beyer en Sennheiser zijn wat vriendelijker wat dat betreft, en met name Sennheiser komt overeen met een 'voller' geluid.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Anoniem: 296131

Grado. Helemaal als je Rock/Metal liefhebber bent. De Grado sound is echt of je er midden in zit. Grado SR225 of de goedkopere SR80. Over de typische Grado sound lopen heel wat discussies op head-fi.org.

AKG 70x serie is voor mij een goede tweede keuze. Je hebt dan wel een headphone amp nodig anders is het wat te vlak. Sennheiser zou ik absoluut vermijden met je muzieksmaak,, die is in vergelijking dan veel te laid back. Op zich een prima merk als je van mellow houdt.

Vooral zelf gaan luisteren. Grado's zijn made in Brooklyn USA, kan wat lastig te vinden in NL De grotere hifi ketens of muziekwinkels hebben ze vaak wel liggen.

[Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 296131 op 20-11-2011 09:25]

• thesurfingalien
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-06-2020
Anoniem: 296131 schreef op zondag 20 november 2011 @ 09:22:
... Sennheiser zou ik absoluut vermijden met je muzieksmaak,, die is in vergelijking dan veel te laid back. Op zich een prima merk als je van mellow houdt.
Ik draai zelf voornamelijk het stevigere werk, en mijn Sennheiser HD600 doet dat prima hoor. Net als alle andere genres overigens. Zo "laid back" zijn Senns niet.

Peter

“We are the AudioDrones. Lower your skepticism and surrender your wallets. We will add your cash and savings to our own. Your mindset will adapt to service us. Resistance is futile.”

• Redblader
Anoniem: 296131 schreef op zondag 20 november 2011 @ 09:22:
Grado. Helemaal als je Rock/Metal liefhebber bent. De Grado sound is echt of je er midden in zit. Grado SR225 of de goedkopere SR80. Over de typische Grado sound lopen heel wat discussies op head-fi.org.

....
....
Ik twijfel alleen of de goedkopere Grado's wel lekker zitten aangezien ze er niet echt comfortabel uit zien?

Overigens heb ik hier dus ook een versterker staan voor mijn speakers en daar zit ook een hoofdtelefoon uitgang op, waarvan volgens de handleiding de specificaties zijn: 8Ohm - 1000Ohm (5 Vemk - 120Ohm).
Ik kom er via google nu niet precies uit hoe krachtig dit nu is maar zou dit beter zijn dan de versterker in mijn Xonar U1 met, volgens Asus, deze specificaties:

For High End Headphone Enjoyments
Xonar U1’s built-in high-fidelity headphone amplifier achieves best listening quality with most stereo headphones (8~150 ohms @ >10mWx2):

THD+N<0.005% @ 47mW x2/32ohms
THD+N<0.006% @ 88mW x2/16ohms

• j-phone
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-06 21:18
Ik draai van alles en nog wat en mijn Sennheiser HD595 kan daar uitstekend mee overweg. Goede koptelefoon!

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

Anoniem: 296131

thesurfingalien schreef op zondag 20 november 2011 @ 09:39:
[...]

Ik draai zelf voornamelijk het stevigere werk, en mijn Sennheiser HD600 doet dat prima hoor. Net als alle andere genres overigens. Zo "laid back" zijn Senns niet.

Peter
Ik zei dan ook niet voor niets ook 'in vergelijking met'. Sennheiser is niet verkeerd, je merkt pas verschil als je vergelijkt. Oef, dat is wel een hele Cruijffiaanse opmerking zo op de zondagmiddag 8)
Grado is veel meer in your face.

@Redblader: ik heb zelf de SR80, werelds. In het begin zijn de pads wat stug, worden vanzelf soepeler.
Ik heb ook een Beyer DT880 en een oude Senn 590. De Beyer heeft een amp echt nodig, ik heb een van www.raysamuelsaudio.com, die trekt echt max 250 mA per kanaal. Voordeel van de Grado's is dat je pas vanaf de 325 een aparte amp nodig hebt om er uit te halen wat er in zit. Een amp kiezen is echt een hoofdstuk apart, veel leesvoer is te vinden op head-fi.org.

Deze 325 komt er hier ook nog wel eens:

[Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 296131 op 20-11-2011 17:23]

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:07

mr.paaJ

generatie cmd+z

Die SR325xx is een hele mooie ja, en tweedehands wel rond de €200 te krijgen trouwens, daarvoor heb ik de mijne destijds verkocht geloof ik.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• Redblader
Bedankt voor alle suggesties!

Ik heb een mooi topic gevonden over de Ultrasone HFI-780 op Head-fi en na de eerste 49 pagina's doorgelezen te hebben lijkt het me wel wat. :)
Ze zijn niet moeilijk om aan te sturen en hebben een erg mooie bass weergave zonder dat het midden/hoog daardoor negatief wordt beïnvloed.

Heeft er iemand ervaring met deze koptelefoon? Qua uiterlijk vind ik hem in ieder geval een stuk mooier dan de Grado's en er zijn meerdere mensen op Head-fi die deze koptelefoon beter vinden klinken dan de Grado SR325.
Ze klinken volgens sommigen vergelijkbaar met Grado's maar dan met betere bass.

Edit: Ze zijn er ook algemeen over eens dat de HFI-780 beter klinkt dan de Denon D2000 die volgens mij een stuk duurder is.

[Voor 8% gewijzigd door Redblader op 20-11-2011 19:14]

• Redblader
Ik heb de gok gewaagd en heb de Ultrasone HFI-780 besteld, mocht het me toch niet bevallen kan ik hem altijd nog binnen 30 dagen terug sturen. :)
Grado klonk ook wel vrij interessant maar ik las ook vaak dat Grado's bij andere genres dan Rock toch wat minder klinken en daarbij stond het me een beetje tegen dat Grado's hier in Nederland zoveel duurder zijn dan in Amerika, de SR80i is daar bijvoorbeeld 99$ terwijl ze er hier 159€ voor vragen. :X

Ook is een gesloten koptelefoon de beste keus voor mij waarschijnlijk aangezien ik lang niet altijd in stille ruimtes zit en er vaak ook andere mensen in de buurt zijn. :)

[Voor 16% gewijzigd door Redblader op 21-11-2011 19:29]

Anoniem: 294160

Ik gebruik ook de Ultrasone HFI-780, ik wist niet welk model ik ook alweer had, maar dit bleek dus de Ultrasone HFI-780. Ik ben zeer tevreden over deze hoofdtelefoon.

Ik vind dat er persoonlijk wel een één klein nadeel aan zit, op het moment dat je dit ding +/- 2 uur op heb, begint de bovenkant wel op je hoofd te drukken. Dit is natuurlijk mijn ervaring, die van jou kan natuurlijk anders zijn.

Maar naar mijn mening komt er prima geluid uit, en is het zeker waar voor je geld. Ik gebruik hem in combinatie met mijn MacBook Pro, zeker tevreden. Ik sluit hem ook met regelmaat aan op m'n versterker, dan is het geluid ook erg goed.

Zeker een aanrader!

[Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 294160 op 21-11-2011 22:58]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee