Toon posts:

ik zoek 84 WATT peltier elementen

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, wie kan mij vertellen waar je deze peltiers kan vinden. standaard formaat(=/- 25 mm x 25mm) liefst heb ik 8 x 12 =96 Watt peltier elementen.

ps. wie weet waar je goede geheugens kan halen 133mhz@150mhz

Verwijderd

De 25 bij 25mm zijn geen echte standaard formaten hoor. Dat zijn de 40*40 of 30*30mm varianten. 78watt, tot 125watt is leverbaar.
kijk maar eens op de Melcor site:
www.meclor.com
bij de weg; waar ga je ze voor gebruiken?

Greetinz

Newt

Verwijderd

Topicstarter
Newt ik ga ze gebruiken om mijn processor te koelen. trouwens die melcor site is in het begin wel effe wennen zonder plaatjes van de peltier elementen. (luxe probleem).

Verwijderd

Even een correctie mijnerzijds; je hebt wel degelijk gelijk dat de TEC ook 86 of 96watt af kunnen geven. Ligt aan A en V.
Kan allemaal geregeld worden, geen probleem.

Staar je niet blind op de specs. Al deze waarden zijn onder ideale omstandigheden onder vacuum gevonden.

Greetinz

Newt

Verwijderd

En waar kun je TEC's in Nederland krijgen, als particulier?

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Bij www.oc-shop.nl !!! :) :)

Verwijderd

Ehm, ja. Iets verder kijken dan m'n neus lang is helpt eigenlijk ook best wel.

Update: ik heb op de website gekeken, en ik vind het (nog) niet veel soeps. Erg weinig info. Heeft er iemand ervaring mee?

Verwijderd

Topicstarter
Newt, Welke raad je mij dan aan. het hoeft niet het goedkoopste te zijn. max fl 200,-

Verwijderd

Ik ben ook nog opzoek naar peltiers! Hij gaat gebruikt worden om mijn Athlon 700 te koelen. Nu vraag ik me af hoeveel watt moet die peltier hebben? Meer dan de athlon afgeeft in ieder geval!

Zou het ook nuttig zijn er twee iets minder sterke te gebruiken???

(en dan heb ik nog een VETTE heatsink nodig! Fans regel ik zelf wel...)

• Banshax
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-06 14:03
ps. wie weet waar je goede geheugens kan halen 133mhz@150mhz
hmmz, corsair ram? of EMS HSDRAM.
ikzelf [heb ze nu nog niet binnen] heb bij www.eynstein.nl een 128Mb pc133 6ns dimmetje gekocht. in THEORIE zou ie 166,667Mhz kunnen halen. maar nogmaals, zodra ik em binnen heb zal ik eens proberen.
[dan is het nog de vraag of m`n HDD het wel aankan.

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Zoals je op www.oc-shop.nl kan lezen, gaat de site zeer binnenkort de lucht in. Wat je nu ziet is een snel inelkaar gezet paginaatje om de mensen op de hoogte te houden, en de mogelijkheid te bieden een voorinscrijving te doen voor de Alpha's en de Delta fans. Nog heel even geduld dus, en dan gaat het "Overclockers Paradise" open.

Verwijderd

Neelsjan; wat voor koeling ga je hanteren en wat voor processor heb je. Heb je een S370 dan zal ik met luchtkoeling niet verder gaan dan 52watt. Dit zal dan de PT6-12-40 worden van Melcor; DeltaT van 65 graden bij een Th van 25 graden. Bij een Imax van 6A en Vmax van 14.4V. Deze zal 94,- kosten de 72watt variant kost dan 104,-. Wil je echt hoger in de wattages, dan kom je eerst in de 78watt en vevolgens met een grote sprong naar de 120 of 125watt. Let wel dat je bij doe hoge wattages wel een voeding met hebben die 24A en hoger kan leveren bij maximaal 4V. Deze zitten dan rond de 300,-.
Dus in principe kan je globaal stellen dat oor CPU koeling met lucht 52watt en met water 72/78watt varianten geschikt zijn.
Let wel bij hoge wattages >80watt moet je ook in staat zijn deze warmte weg te voeren.

Greetinz

Newt

Verwijderd

ik kreeg vandaag een mailtje:

"SOPAD BV, sinds kort overgenomen door Raychem HTS en richt zich met name op de industriële markt. Wij kunnen hellaas niet meer aan particulieren leveren.

Bestellen via ander nieuw bedrijf.
Binnenkort komt er een website met de mogelijkheid diverse Peltier elementen (TEC's) te bestellen. Dus ook voor particulieren.
T.z.t. ontvangt u een emailtje met het adres van deze nieuwe website en overige gegevens.
De mensen die een emailtje krijgen zijn alle particulieren die een keer met ons contact gehad omtrent
koelen met Peltier elementen

Wilt u dit nieuwe adres ook ontvangen of weet u iemand die dit wil ontvangen, stuur ons dan een email bericht.

Met vriendelijke groeten.

Isopad BV."

Newt, weet jij hier iets van? ;)

Verwijderd

Ik wist wel dat ze met een overname bezig waren, maar dit gaat wel snel. Vreemd heb vandaag nog contact met ze gehad, hebben er niets over gezegd. Ik weet wel dat losse TEC's kopen best duur is omdat ze eigenlijk per 10 of meer worden geleverd.
Ik ga er eens achteraan.

Greetinz

Newt

Verwijderd

Heb net contact gehad met ISOPAD. Ze houden ons op de hoogte. In principe worden wij dus resellers van Melcor peltiers aan particulieren.

Greetinz

Newt

Verwijderd

Dat idee had ik al, vandaar het ;)

• tazitiz
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09-06 22:25

tazitiz

dbprutser

Goedkope peltiers heeft mijn broer uit de USA meegenomen. Gekocht bij Tedist.com, maar na veel zoekwerk worden die peltiers door een russisch bedrijf kryotherm gemaakt.
http://www.kryotherm.spb.ru /

wat die peltiers kunnen en doen kan je daar lezen, maar wil je weten hoe dat werkt en wat voor peltier voor jou oplossing het beste is, kan je misschien het beste even kijken op http://titanicmetme.jero.cc/peltier/peltiers2.html waar je een programma van kryotherm kan downloaden en hoe dat programma werkt staat daar tot in de puntjes beschreven.

niet voor de beginner btw, maar dat is een peltier oplossing zeker niet. Als je op een gevoel een stel peltiers koopt dan kom je snel van een warme kermis thuis ;-)

grtz
taz

• tazitiz
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09-06 22:25

tazitiz

dbprutser

he OC-ShOP, misschien kunnen jullie goedkoop gaan bestellen bij die russen, als TEDIST 80 watt peltiers voor 20 dollar kan verkopen, hoe duur worden ze dan als je ze zelf uit rusland over laat vliegen?
hoe is het eigenlijk met die chinese link gegaan die ik had doorgegeven ?

Verwijderd

Ik heb die Chinezen tig keer gemaild, niet svan gehoord. Ik ga eens achter die russen aan!.

Greetinz

Newt

Verwijderd

Met die Russen gaat het denk ik wel lukken!!
Thjanks tazitiz..

Greetinz

Newt

Verwijderd

Is de koude oorlog toch nog ergens goed voor geweest. :)
Pagina: 1