Toon posts:

WiFi aanleggen met web-based internet access

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De situatie:

in ons appartement ligt een WiFi en bedraad netwerk, maar daar kunnen wij enkel op inloggen door middel van een web-based inlogscherm. We moeten dus eerst de browser starten, waar wij een inlogscherm krijgen en ons wachtwoord moeten ingeven - hetzelfde als op vliegvelden of hotels.

Om onze tv, printer en AppleTV aan te sluiten, hebben we een prive WiFi netwerk nodig - op een algemeen netwerk kan dit niet, of iedereen kan er gebruik van maken. Nu willen we graag een WiFi router aansluiten - de Linksys E3000 bijvoorbeeld - maar ik vraag me af of dit werkt. De WiFi router zal dan dus zelf moeten kunnen inloggen op de web-based inlogscherm, maar kan dit? Bestaat dit überhaupt? Ik heb zelf al een beetje gezocht en volgens mij moet dit kunnen dmv een zelfgeschreven script, maar is dit wel de oplossing? Zijn er andere mogelijkheden en ondersteunt deze Linksys wel zelfgeschreven script?

Iemand enige ervaring met soortgelijke situatie? Thanks!

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-02 16:39
Gebruik Connectity om je eigen wifi netwerk op te zetten met een computer :)

Homey — Critics are those without skills to create.

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:29
Volgens mij kan je je eigen scrip laten draain met dd-wrt
http://www.dd-wrt.com/site/index

Cloud ☁️

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Waarom zou jouw router moeten inloggen op dat inlogscherm? De router gaat niet op internet, jij of jouw computer maakt verbinding met het internet. Als jij via een router op internet wil, gaat inderdaad dat scherm naar voor komen, maar dan gaat die router dat gewoon aan jou computer doorgeven. En ga jij als ervoor gewoon terug dat scherm krijgen en je paswoord moeten invullen.

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:45
Ik zou wel iets kopen wat dd-wrt kan draaien zoals de bekende tp-link

Kluyze heeft helemaal gelijk. Een "inlogscript" is niet nodig aangezien de "accept pagina" netjes gerouteerd wordt waarna je op een computer dit kan invullen. De publieke router zal het aangesloten mac adres (in dit geval de nieuwe router) in de lijst van geaccepteerde apparaten opslaan waarna je er geen "last" meer van zult hebben.

De reden waarom ik dan toch een dd-wrt aanbeveel is omdat er een timeout op die pagina zit. Wanneer je enige tijd geen verkeer hebt gehad middels je accespoint moet je eerst weer via een computer je op die pagina aanmelden, je tv zal anders een foutmelding geven dat hij de server niet kan vinden.

Door een simpel scripts (wellicht een ping al genoeg?) op de dd-wrt te draaien kan je dit voorkomen zodat de verbinding actief blijft :)

CISSP! Drop your encryption keys!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Wanneer moet je 'opnieuw' inloggen ? Meestal werken die systemen op basis van MAC address. Als je er zelf een NAT router tussen plaatst dan maakt het in princiepe niet uit welke pc/appliance inlogged, het MAC adres van de router wordt geauthenticeerd en alle systemen kunnen dan verbinding maken.

Verwijderd

Topicstarter
Thanks allemaal voor jullie snelle en hulpvolle reacties!

Als ik jullie goed begrijp "zie ik spoken" en kan ik gewoon een router aansluiten, die vanzelf het web-based inlogscherm doorstuurt naar de computer die wil inloggen. Vervolgens blijft de router verbonden, zodat alle apparaten - aangesloten op de router - vanzelf met het internet verbonden zijn. Deze stap is essentieel, omdat de tv/printer niet kan inloggen met een web-based systeem. Maar dit is dus geen probleem. Top!

Laurens0619 heeft wel een punt, want als je een half uurtje niet actief bent geweest gooit het netwerk je eruit en moet je opnieuw inloggen. Maar dat kunnen we later uitzoeken, zolang het maar in eerste instantie gaat werken. Nogmaals dank allemaal voor de goede adviezen!
Pagina: 1