Sinds gister heb ik op 1 van mijn laptops een vreemd probleem. De laptop wil wel connecten met de router en is dan ook connected, maar er is "geen" internet mogelijk. Geen internet is niet helemaal waar want als ik bv een search doet naar telegraaf.nl dan zie in google search wel telegraaf.nl verschijnen, klik ik op telegraaf.nl dan duurt het laden ongeveer 5 minuten. De pagina laad dan niet compleet...alleen de text links laat hij zien (het lijkt op een pagina die zijn css mist). Ook kan ik gewoon pingen (via cmd) naar mijn router ip en naar een willekeurige website.
Wat heb ik geprobeerd:
- Ethernet poort uitgezet op laptop. (ipadres conflict?)
- Driver van de laptop verwijderd en opnieuw geinstalleerd.
- In de router alles ip reserveringen losgelaten en mac filtering uitgezet.
- Router naar default en opnieuw ingesteld.
- Laptop OS opnieuw geinstalleerd (dmv fabrieksinstellingen) en alle opdates opnieuw binnengehaald.
Alles hierboven beschreven blijft hetzelfde probleem geven. In het netwerk zitten 2 pc's 2 laptops, 3 mobiele telefoons en 1 ipod touch. Op de probleem laptop na krijgen alles apparaten gewoon een ipadres en hebben dus ook gewoon internet.
Ik twijfel of de interne wifi module stuk is in de laptop.
De oplossing:
Toen ik mijn router naar factory instelllingen had gebracht heb ik eens naar het router mac adres gekeken (achterop de router aangebracht). Hoewel de router vanzelf zijn macadres aanpast na een reset kwam het macadres niet overeen met het adres wat achterop de router was aangebracht. De laatste letter C moest een B zijn. Modem gereset, router gereset en de desbetreffende laptop doet het dus weer. Wat ik wel vreemd blijft vinden is dat alle apparaten wel internet hadden op de laptop na.
Wat heb ik geprobeerd:
- Ethernet poort uitgezet op laptop. (ipadres conflict?)
- Driver van de laptop verwijderd en opnieuw geinstalleerd.
- In de router alles ip reserveringen losgelaten en mac filtering uitgezet.
- Router naar default en opnieuw ingesteld.
- Laptop OS opnieuw geinstalleerd (dmv fabrieksinstellingen) en alle opdates opnieuw binnengehaald.
Alles hierboven beschreven blijft hetzelfde probleem geven. In het netwerk zitten 2 pc's 2 laptops, 3 mobiele telefoons en 1 ipod touch. Op de probleem laptop na krijgen alles apparaten gewoon een ipadres en hebben dus ook gewoon internet.
Ik twijfel of de interne wifi module stuk is in de laptop.
De oplossing:
Toen ik mijn router naar factory instelllingen had gebracht heb ik eens naar het router mac adres gekeken (achterop de router aangebracht). Hoewel de router vanzelf zijn macadres aanpast na een reset kwam het macadres niet overeen met het adres wat achterop de router was aangebracht. De laatste letter C moest een B zijn. Modem gereset, router gereset en de desbetreffende laptop doet het dus weer. Wat ik wel vreemd blijft vinden is dat alle apparaten wel internet hadden op de laptop na.
[ Voor 17% gewijzigd door Flex op 20-11-2011 16:44 . Reden: oplossing gevonden ]