Ik heb daarstraks geprobeerd om python te upgraden omdat dat nodig was voor een of ander package dat ik wilde installeren op mijn FreeNAS box met 8.2 release. Dat lukte niet. Echter weet ik niet wat ik heb zitten klooien, maar ik blijf iedere 5 minuten mailtjes krijgen. Ik zonder weer te unmounten een reboot gedaan maar de mailtjes blijven stromen.
Mailtjes die de NAS stuurt worden automatisch via mijn Gmail gestuurd dus komt het verzonden bericht in mijn Gmail:
Die kan niet bezorgd worden aan 'you@domain.com'. Weet niet hoe die bij dat email adres komt, maar whatever. Ik krijg dus een mailtje terug van de daemon van Google dat ie niet bezorgd kan worden. Zoals jullie snappen is dit gruwelijk irritant om iedere 5 minuten twee mailtjes te krijgen.
Wat heb ik gedaan?
Nou ik dacht als eerste, het is een cron die mailt. Dus die er uit slopen. En wel de root cron. Dus ik inloggen met root en crontab -l kijken. Geen crontab gevonden. Daar hielt het bij mij ook eigenlijk een beetje op. Verdere ervaring heb ik hier niet mee dus ik zou niet weten wat in python dit veroorzaakt. Laat staan dat ik het zelf uitgevonden krijg. Met Google kwam ik namelijk nergens, alleen wat crontab files op pastebin ** hmm **
Komt iemand dit bekend voor of heeft iemand een oplossing?
Mailtjes die de NAS stuurt worden automatisch via mijn Gmail gestuurd dus komt het verzonden bericht in mijn Gmail:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| Return-Path: <me@gmail.com> Received: from localhost (*** ip adres ***) by mx.google.com with ESMTPS id 54sm14887290eex.8.2011.11.19.12.15.01 (version=TLSv1/SSLv3 cipher=OTHER); Sat, 19 Nov 2011 12:15:01 -0800 (PST) Message-ID: <4ec80e45.ce0b0e0a.3c6a.ffff975c@mx.google.com> Date: Sat, 19 Nov 2011 12:15:01 -0800 (PST) From: root <me@gmail.com> To: root Subject: Cron <root@freenas> /usr/local/bin/python /root/graph.py X-Cron-Env: <SHELL=/bin/sh> X-Cron-Env: <PATH=/etc:/bin:/sbin:/usr/bin:/usr/sbin> X-Cron-Env: <HOME=/root> X-Cron-Env: <LOGNAME=root> X-Cron-Env: <USER=root> /usr/local/bin/python: 1: Syntax error: "(" unexpected |
Die kan niet bezorgd worden aan 'you@domain.com'. Weet niet hoe die bij dat email adres komt, maar whatever. Ik krijg dus een mailtje terug van de daemon van Google dat ie niet bezorgd kan worden. Zoals jullie snappen is dit gruwelijk irritant om iedere 5 minuten twee mailtjes te krijgen.
Wat heb ik gedaan?
Nou ik dacht als eerste, het is een cron die mailt. Dus die er uit slopen. En wel de root cron. Dus ik inloggen met root en crontab -l kijken. Geen crontab gevonden. Daar hielt het bij mij ook eigenlijk een beetje op. Verdere ervaring heb ik hier niet mee dus ik zou niet weten wat in python dit veroorzaakt. Laat staan dat ik het zelf uitgevonden krijg. Met Google kwam ik namelijk nergens, alleen wat crontab files op pastebin ** hmm **
Komt iemand dit bekend voor of heeft iemand een oplossing?