[FreeNAS] python blijft mailen met een onvindbare cron

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWTommy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-08-2023
Ik heb daarstraks geprobeerd om python te upgraden omdat dat nodig was voor een of ander package dat ik wilde installeren op mijn FreeNAS box met 8.2 release. Dat lukte niet. Echter weet ik niet wat ik heb zitten klooien, maar ik blijf iedere 5 minuten mailtjes krijgen. Ik zonder weer te unmounten een reboot gedaan maar de mailtjes blijven stromen.

Mailtjes die de NAS stuurt worden automatisch via mijn Gmail gestuurd dus komt het verzonden bericht in mijn Gmail:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
Return-Path: <me@gmail.com>
Received: from localhost (*** ip adres ***)
        by mx.google.com with ESMTPS id 54sm14887290eex.8.2011.11.19.12.15.01
        (version=TLSv1/SSLv3 cipher=OTHER);
        Sat, 19 Nov 2011 12:15:01 -0800 (PST)
Message-ID: <4ec80e45.ce0b0e0a.3c6a.ffff975c@mx.google.com>
Date: Sat, 19 Nov 2011 12:15:01 -0800 (PST)
From: root <me@gmail.com>
To: root
Subject: Cron <root@freenas> /usr/local/bin/python /root/graph.py
X-Cron-Env: <SHELL=/bin/sh>
X-Cron-Env: <PATH=/etc:/bin:/sbin:/usr/bin:/usr/sbin>
X-Cron-Env: <HOME=/root>
X-Cron-Env: <LOGNAME=root>
X-Cron-Env: <USER=root>

/usr/local/bin/python: 1: Syntax error: "(" unexpected

Die kan niet bezorgd worden aan 'you@domain.com'. Weet niet hoe die bij dat email adres komt, maar whatever. Ik krijg dus een mailtje terug van de daemon van Google dat ie niet bezorgd kan worden. Zoals jullie snappen is dit gruwelijk irritant om iedere 5 minuten twee mailtjes te krijgen.

Wat heb ik gedaan?
Nou ik dacht als eerste, het is een cron die mailt. Dus die er uit slopen. En wel de root cron. Dus ik inloggen met root en crontab -l kijken. Geen crontab gevonden. Daar hielt het bij mij ook eigenlijk een beetje op. Verdere ervaring heb ik hier niet mee dus ik zou niet weten wat in python dit veroorzaakt. Laat staan dat ik het zelf uitgevonden krijg. Met Google kwam ik namelijk nergens, alleen wat crontab files op pastebin ** hmm **

Komt iemand dit bekend voor of heeft iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder7
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06:59

thunder7

houten vaas/schaal nodig?

Je zou eens kunnen kijken welke bestanden er allemaal /root/graph.py bevatten - één van die bestanden is de boosdoener.

hout-nerd - www.hetmooistehout.nl of www.houtenschalen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWTommy
Goed idee. Ik ga eens zoeken hoe ik daarnaar kan zoeken.. :P

grep -r /root/graph.py * leek me de oplossing. Echter doorzoekt dit denk ik ook alles in /mnt/tank. Dus dan gaat ie m'n hele data doorzoeken, wat niet de bedoeling is..

[ Voor 58% gewijzigd door GWTommy op 19-11-2011 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:16

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Wat je in de subject ziet, is wat 't probeert uit te voeren. Er is dus een taak die elke 5 minuten blijkbaar loopt die /root/graph.py uitvoert. Nu weten we niet wat er precies instaat, maar ik ga even van de naam uit dat het een grafiek geeft van de resources, zoals CPU, geheugen en HDD gebruik.
Je hebt in de user cron gekeken, maar heb je ook in /etc/cron.d gekeken wat daar eventueel nog staat? Er is ook nog /etc/crontab, en andere mappen met cron.daily, weekly en monthly. Hier zal je iets in moeten vinden.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWTommy
Ik ben inmiddels zo slim geweest om gewoon cron te killen. Dat scheelt al.
In /etc/crontab stond de cron die de boosdoener was. Ik heb 'm nou als comment staan, hopen dat het niet veel uit haalt. Wat je zegt, het is waarschijnlijk iets van een grafiek. Totaal onbelangrijk dus.

Dan heb ik eigenlijk nog een probleempje, dus ik ga daar stiekem hier op door.
Mijn FreeNAS web GUI is niet meer bereikbaar. Ik krijg afwisselend 503 en 500 http errors. Ik heb al in de lighttpd error log gekeken. Deze error komt steeds maar voor:
code:
1
2
3
4
011-11-19 20:57:11: (mod_fastcgi.c.1734) connect failed: No such file or directory on unix:/tmp/django.sock
2011-11-19 20:57:11: (mod_fastcgi.c.3027) backend died; we'll disable it for 1 seconds and send the request to another backend instead: reconnects: 0 load: 1
2011-11-19 20:57:11: (mod_fastcgi.c.3597) all handlers for /mysite.fcgi/scrape?info_hash=.c%bc%2f%60c%9d%3e%1cr%d8%e5%8b%dc%fa%cc%fa%a4%8d%2c on /mysite.fcgi are down.
2011-11-19 20:57:13: (mod_fastcgi.c.2854) fcgi-server re-enabled: unix:/tmp/django.sock

Er wordt dus gezocht naar een bestand. Nou heb ik gekeken, py27-django staat gewoon in de lijst van pkg_info, alleen het bestand is dus inderdaad weg. De web GUI draait blijkbaar op FastCGI. Deze module staat in lighttpd.conf ook aan en verwijst zelfs naar /tmp/django.sock. Omdat dit een python extensie of whatever is, ga ik er van uit dat ik het ook hier heb verkloot. Iemand een idee hoe ik dit kan fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir Isaac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-05 20:45
Er zit een syntax fout in graph.py. Begin maar eens met die er uit halen.
Pagina: 1