Toon posts:

Ocz agility 2 + Ocz agility 3 in raid 0 lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Op dit moment ben ik bezig om voor de aller eerste x een raid opstelling te maken maar dit wil nog niet echt lukken.Hieronder de hardware info,

1x OCZ agility 2 60 GB
1x OCZ agility 3 60 GB
Asrock gx890 extreme 3
Amd 1090T

Overige Hardware lijkt me niet belangrijk,zo wel dan hoor ik het graag.

Op dit moment zitten beide ssd schijven op poort 1 en 2.In de bios heb ik de optie raid gekozen.Maar of ik nu opnieuw wil starten of win 7 opnieuw wil installeren....Niks lukt!!!Op 1 of andere manier blijft hij beide schijven als single disk zien.Hopelijk kunnen jullie mij wat meer uitleg geven want op het gebied van raid opstelling ben ik nog geheel onbekend.

Alvast bedankt.

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

In het RAID-BIOS eerst een array aanmaken? Kijk de handleiding van het mobo hierop na hoe dit te doen.
Tweakers heeft ook een RAID-faq.

Verder is het niet zo handig 2 verschillende ssd's te gebruiken voor Raid0, maar dat moet je zelf weten en ondervinden.

[ Voor 18% gewijzigd door bitshape op 19-11-2011 18:45 ]

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Verwijderd

Ga geen verschillende type SSDs in RAID0 zetten dat is echt gewoon heel slecht. Ontkoppel de RAID, schakel AHCI in, herinstalleer windows en doe een quick format zodat je de SSDs weer schoon maakt.