Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hardware component failure

Pagina: 1
Acties:
  • 246 views

• Thomaszhh
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 25-11 20:14
Hallo mensen,

Na gister alle onderdelen binnen te hebben gekregen voor mijn nieuwe pc heb ik haar vandaag in elkaar gezet. Maar toen ik het probeerde op te starten kwam er na 5 sec een piepje, 20 seconde na het eerste piepje komt er een lange piep met daar na 4 korte piepjes. wat volgens de handleiding van mijn moederbord een Hardware Component Failure betekent. ik weet zelf vrji weinig van pc's dus ik heb hulp nodig.

Onderdelen
Moederboord: Asus p8 z68-V pro
Processor: i7-2600k
Standaard i7 cooler van intel
750 watt voeding

alvast bedankt :)

Thomas

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Je zult moeten uitsluiten wat wel/niet werkt. Heb je trouwens wel de afstandsbusjes tussen mobo en behuizing geplaatst (indien van toepassing)? Zo niet, dan heb je ergens kortsluiting.

Meer tips&trucs om het probleem te traceren:
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

• Thomaszhh
bedankt voor de snelle reactie,
afstandsbusjes gewoon geplaatst, hoe zou ik moeten uitsluiten hoe het niet werkt?

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Thomaszhh schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 18:35:
hoe zou ik moeten uitsluiten hoe het niet werkt?
Toch de stappen in die troubleshooter doorlopen vrees ik, wij hebben hier ook geen glazen bol die zegt wat er loos is ;)

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:19

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Thomaszhh schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 18:35:
bedankt voor de snelle reactie,
afstandsbusjes gewoon geplaatst, hoe zou ik moeten uitsluiten hoe het niet werkt?
Al het overbodige verwijderen zoals bv eventuele insteekkaarten, memory behalve het minimale en ga zo maardoor. Als je het probleem dan niet hebt 1 voor een terugplaatsen en tussentijds testen.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Thomaszhh
ben begonnen met uitsluiten videokaart schijnt het probleem te zijn.
word vervolgd

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-11 18:37
En om welke videokaart gaat het dan? Heeft de kaart een 6/8 pins pci-e connector en heb je die ook aangesloten? Of misschien heeft de kaart er wel 2 en moet je ze allebei gebruiken?

• Thomaszhh
ik heb een Club3d Radeon 6950 2gb ik heb een andere slot geprobeert en die werkte wel. Heb nu een ander probleem, mijn pc kan mijn ssd OCZ Agillity 60gb niet vinden.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ho ff, een probleem per topic.

Soweiso, op GoT *eerst* zelf op zoek gaan (al dan niet mbv Hangen en Opstartproblemen troubleshooter ) en dan pas topic openen. Begin dus eens zelf je in je probleem te verdiepen.

En neem de moeite te kijken in de juiste subfora. Voor videokaarten heb je Videokaarten & Beeldschermen, voor opslagmedia (zoals een SSD) heb je Opslagmedia & I/O Controllers.

Dicht ivm veel te weinig inzet (zowel bij oorspronkelijke vraag als bij nieuwe vraag die je erin gooit).

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.