• Jens01
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:32
Specs
- Moederbord: Asus p4p800s-x
- Cpu: Intel Pentium 4 3.0 Ghz Hyperthreading
- Gpu: Ati Radeon, 256 mb, typenummer weet ik niet ..
- Voeding: 400 watt
- 20 Gb hardeschijf met Windows 7

Probleem
Mijn hobbypc heb ik geupgrade van 2.4 Ghz naar 3.0 Ghz HT. Dit ging niet vlekkeloos en het kostte mij de grootste moeite om het lopend te krijgen. Dat is ondertussen gelukt; de onboard netwerkadapter bleek niet goed te werken en staat uitgeschakeld in de Bios. Omdat ik toch wel graag internet wil gebruiken wou ik een andere netwerkadapter in mijn pc steken, maar sinds dat gedaan is gaat de pc op zwart als ik hem opstart. Helaas ook als ik die pci netwerkkaart er weer uithaal. Bij het opstarten blijft mijn scherm op zwart en bij het opstarten van de harde schijf begint de pc te piepen (Niet stoppend, onderbroken piep). Uiteraard snappen jullie waar ik heen wil, die computer moet weer opstarten ;)

Wie kan mij verder helpen?

Nog wat informatie: Gpu, werkgeheugen, harde schijf en de voeding zijn getest in een andere computer en werken perfect. De Cpu zit goed vast en zowel de Chassisfan als de Cpu-starten op. De Cpu is net van nieuwe koelpasta voorzien.

Alvast bedankt!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-02 20:32
De eerste tip is natuurlijk de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter.

Als ik het zo lees heb je een deel van de onderdelen al uit kunnen sluiten, enige wat over is zijn de cpu en je mobo als ik het zo lees. Gezien het defect aan de interne netwerkkaart zou ik het mobo als meest waarschijnlijke oorzaak zien.

Desktop | Server | Laptop

• zoepersooi
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:26
Moederboord proberen te vervangen (Rma)

http://supsooi.tweakblogs.net/ kijk eens bij mijn advertenties intressante spullen

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-02 18:03
Supsooi schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 22:15:
Moederboord proberen te vervangen (Rma)
Ja prima idee, want op een mobo van 7 jaar zit nog garantie :')

OT: Kan zowel de kaart als het moederbord zijn dat voor problemen zorgt. Heb je al de nieuwste bios erop gezet?

[ Voor 20% gewijzigd door n0elite op 19-11-2011 22:22 ]

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-02 19:47
Weet je toevallig wat voor bios erop zit? een ami of award bv.
Met deze google search kun je veel vinden:
http://www.google.nl/search?q=beep+codes

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Grote kans dat het mobo inderdaad stuk is, bepaalde modellen uit de P4P800-serie waren wat 'gammel' (alhoewel 7 jaar een beste tijd is ;)).

Zie bijv. dit topic:
Asus P4P800 SE waarschijnlijk dood?

• Jens01
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:32
Ik heb het eens goed bekeken, er zitten in ieder geval een paar lekke condensatoren naast de Cpu. De rest van de condensatoren lijken wel in orde, dus ik vermoed dat de warmte van de cpu uiteindelijk de boel gesloopt heeft. Uiteindelijk is het gestopt met piepen, alleen krijg ik nu exact dezelfde symptonen als in het topic die Iva_bigone postte. De prullenbak in dus.

Het was een gebruikt bordje die ik ooit via marktplaats voor een paar euro heb overgenomen. Geen wonder dat hij er vanaf wou ;)

Allen bedankt voor de input!
Pagina: 1