Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-slayer
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-09 10:34
Goedeavond medetweakers.

Ik heb vanmiddag lopen zoeken op internet maar kan er niet echt een duidelijk antwoord krijgen.

Ik wil binnenkort upgraden naar een SSD en het liefst naar een Sata 3 variant. Hiervoor zou ik dan met een sata3 controllertje gered moeten zijn http://www.asrock.com/mb/spec/Card.asp?Model=SATA3%20Card. Wat ik op de site zie is dat het wel PCI Express 2.0 moet zijn anders draait ie alsnog op sata 2 specs. Nu weet ik dat mijn moederbord (MSI 785GM-E51) op de PCI-E x16 netjes PCI Express 2.0 ondersteund maar geld dit dan ook voor mijn PCI-E 1x poortje?

Groetjes,

Martijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-09 16:35

-36-

Trust me. I'm an amateur

ja

[ Voor 63% gewijzigd door -36- op 26-11-2011 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pindamaster
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08:11
95% kans dat het pci-e 2.0 is.
Je zou moetten achterhalen of het pci-e 1x aangesloten is op de northbridge. Dan is het pci-e 2.0 anders niet.

(http://www.tomshardware.c...-785g-chipset,2381-2.html)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

De MSI 785GM-E51 heeft SATA II poorten, daar werkt een SATA 6Gbps SSD ook gewoon op, en je gaat niet veel verschil merken als je de SSD als OS/Applicatie disk gebruikt. De kracht van SSD's zit voornamelijk in het vrijwel ontbreken van seek-times en de random-access snelheden. Voor beide is SATA II meer dan voldoende.
Juist het gebruik van een extra controller kan vertragend werken, aangezien lang niet alle losse SATA-controllers evengoed met SSD's overweg kunnen (Marvell gebaseerde controlers zijn berucht)
Koop gewoon een SATA 6Gbps SSD en sluit die aan op de onboard controller.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..