Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

ziggo, modem van kennis overnemen, kan dit?

Pagina: 1
Acties:

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 24-11 17:33
ik heb een ubee modem, docsis 3.0, maar zonder wifi etc. die wil ik wel grqag hebben, zodat mijn oude router de deur uit kan, dan ruimt mijn meterkast mooi op, en wellicht scheelt het wat energiegebruik.

nu krijgen mensen met een modem dat al 30 is, nog lang geen wifi modem van ziggo opgestuurd.

ik zou dan dus nog een jaar of zo moeten wachten.

nu kan ik van een kennis een ubee, met wifi overnemen, omdat hij deze niet gebruikt ( zat in zijn verhuispakket)

- Ik kan hem dus overnemen, maar heb ik er dan wat aan, kan ik deze met mijn abonement gebruiken, of is dat modem strikt persoonlijk en aan het abonement van mijn kennis gekoppeld?
stel ik neem het modem over, hoe krijg ik het dan werkend. ( aanmelden/activeren, welke gegevens moet ik dan krijgen van mijn kennis)

- Verder hoor ik wel eens mensen klagen over het nieuwe modem, en die willen dan liever hun oude modem blijven egbruiken, wat zijn nu de echte nadelen van het ziggo draadloze modem? het is toch gewoon een modem met router met wifi, waar je zelf gewoon toegang hebt tot alle instellingen? wat zou ik er dan minder mee kunnen danmet mijn huidige losse linksys wrt300N 2.0 router? en id e stabiliteit en snelheid van het ubee modem goed? daar waren in het begin ook klachten over meende ik, zijn die opgelost?

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-09 18:20
Persoonlijk houd ik t bij een losse Ziggo modem en aparte router.
Hou er rekening mee dat Ziggo in de door hun geleverde apparatuur kan komen.
Bij mij komen ze niet verder als de router, met een alles in 1 van Ziggo kunnen ze in principe overal bij.
Alu hoedje mentaliteit, maar ik hou er niet van als vreemden zomaar op mijn netwerk naar binnen kunnen lopen.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

• Pistolebob
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-09 19:46
engelbertus schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 17:55:
nu krijgen mensen met een modem dat al 30 is, nog lang geen wifi modem van ziggo opgestuurd.
Volgens mij bestaat Ziggo nog niet zo lang :P

Maar het kan gewoon, er zijn ook mensen die er een op marktplaats kopen.

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:41
arbraxas schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 18:00:
Persoonlijk houd ik t bij een losse Ziggo modem en aparte router.
Hou er rekening mee dat Ziggo in de door hun geleverde apparatuur kan komen.
Bij mij komen ze niet verder als de router, met een alles in 1 van Ziggo kunnen ze in principe overal bij.
Alu hoedje mentaliteit, maar ik hou er niet van als vreemden zomaar op mijn netwerk naar binnen kunnen lopen.
Kan dat niet bij elke wireless router als je echt wil ?, bedoel WPA2 / WEP / is ook niet al te geweldig als je een beetje kennis heb.

• engelbertus
ik bedoelde eurodocsis 3.0 en niet een modem van 30 jaar :)

dat ziggo overal bij kan.. hmm.. tja. zekunnen wel op het modem inloggen, maar dat betekent niet dat ze dan ook alle pc's in kunnen ... ze habben dan een account op de pc nodig, lijkt mij.
ze kunnen wel het netwerk in de war schopen, maar waarom zouden ze dat doen?
wellicht dat ze op het modem wel van alles kunnenmonitoren of onderscheppen qua netwerkactivitit, maar dat kan ook niet elke helpdeskmedewerkert lijkt me.

pas als die medewerker mijn router echt hacked kan die verder iets uitspoken?

verder stond er op tweakers neuws dat amerika hardware uit china ook als onveilig bestempelde, en dan zou je dus geen enkel modem meer kunnen gebruiken. ik wordt liever in de gaten gehouden door ziggo, die hele andere belangen heeft dan, bijvoorbeeld china....

daarnaast iog eenkeer.. het oude ubee modem heeft ook gwoon een WAN-kant, waar ik zelf niet op kan. en een LAN kant, waar ik ook zelf niet op kan..
ziggo kan dus ookop de "pude" modem omen, om daar te doen wat ze zelf willen. het enige voordeel is dat een losse router management vanaf de WAN-kant uit kan schakelen.. ? mensen zonder router zijn dan dus net zo kwetsbaar als wanneer je een ubee met wifi hebt?

maar eehm iemand dan ervaringen met de snelheid en stabiliteit van de wifi ubee modems?
en hoe te installeren ?

normaal moet je een modem activeren, met een bijhorende code etc. die per brief wordt toegestuurd. hoe kom je aan die code als je een modem van marktplaats of elders hebt gekocht ?

Verwijderd

engelbertus schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 18:51:
ik bedoelde eurodocsis 3.0 en niet een modem van 30 jaar :)

dat ziggo overal bij kan.. hmm.. tja. zekunnen wel op het modem inloggen, maar dat betekent niet dat ze dan ook alle pc's in kunnen ... ze habben dan een account op de pc nodig, lijkt mij.
ze kunnen wel het netwerk in de war schopen, maar waarom zouden ze dat doen?
wellicht dat ze op het modem wel van alles kunnenmonitoren of onderscheppen qua netwerkactivitit, maar dat kan ook niet elke helpdeskmedewerkert lijkt me.

pas als die medewerker mijn router echt hacked kan die verder iets uitspoken?

verder stond er op tweakers neuws dat amerika hardware uit china ook als onveilig bestempelde, en dan zou je dus geen enkel modem meer kunnen gebruiken. ik wordt liever in de gaten gehouden door ziggo, die hele andere belangen heeft dan, bijvoorbeeld china....

daarnaast iog eenkeer.. het oude ubee modem heeft ook gwoon een WAN-kant, waar ik zelf niet op kan. en een LAN kant, waar ik ook zelf niet op kan..
ziggo kan dus ookop de "pude" modem omen, om daar te doen wat ze zelf willen. het enige voordeel is dat een losse router management vanaf de WAN-kant uit kan schakelen.. ? mensen zonder router zijn dan dus net zo kwetsbaar als wanneer je een ubee met wifi hebt?

maar eehm iemand dan ervaringen met de snelheid en stabiliteit van de wifi ubee modems?
en hoe te installeren ?

normaal moet je een modem activeren, met een bijhorende code etc. die per brief wordt toegestuurd. hoe kom je aan die code als je een modem van marktplaats of elders hebt gekocht ?
Je gebruikt de code uit je oorspronkelijke activatie brief :), en anders bel je ziggo en zeg je dat je een nieuw modem hebt en of ze hem kunnen activeren aan de hand van het MAC adres. Meestal doen ze dat wel.

• engelbertus
ok, ik snap wel dat hettechnisch wel kan, maar ik bedoel, kan het ook volgens ziggo, enkan het ook door een helpdesker worden gedaan.. ;)

gebruikt dat wifi modem veel meer stroom dan een zonder? het is natuurlijkook niet de bedoeling dat ik opeens meer geld kwijt ben aan stroom, als ik dacht dat het minder zou worden...

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:35
Nee, het stroomverbruik is te verwaarlozen, dit merk je eigenlijk niet op je eindafrekening.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Verwijderd

Zelf vaak genoeg gedaan, ook gebruikte Ziggo-modems van Marktplaats afgehaald. Zolang het gekochte modem maar oorspronkelijk van Ziggo afkomstig is kan je hem zo heractiveren. Gebruik de activatiecode in de welkomstbrief of bel de helpdesk om die codes op te vragen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 21:21:
Zelf vaak genoeg gedaan, ook gebruikte Ziggo-modems van Marktplaats afgehaald. Zolang het gekochte modem maar oorspronkelijk van Ziggo afkomstig is kan je hem zo heractiveren. Gebruik de activatiecode in de welkomstbrief of bel de helpdesk om die codes op te vragen.
Inderdaad, en de meeste helpdeskers vinden het ook geen enkel probleem om je modem op afstand aan de hand van MAC adres te activeren.

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
FYI, het modem van Ziggo is geen eigendom maar in bruikleen. Sta niet gek te kijken als je ineens geen internet verbinding meer hebt wanneer de oorspronkelijke eigenaar zijn Ziggo abonnement opzegt en dus zijn modem in feite ook disabled kan worden.

https://discord.com/invite/tweakers

• engelbertus
tja. het heet bruikleen. maar de "oude" modems, die vervangen worden door de vervang actie van ziggo van afgelopen tijd kon je of terug sturen, of inleveren bij de milieustraat.

verder..
ik denk niet dat iemand een modem mag deactiveren, als dat gekoppeld is aan mijn account, want dat gebeurt er als ik hem activeer.

het modem dat die kennis nu gebruikt is gekoppeld aan het acount van die kennis.

als ziggo wel het modem perse terug moet hebben, tja dat is dan jammer, .. denk je eens in oe je dat zou moeten doen als het een modem betreft dat via marktplaats is verkocht.

ik vraag me dan wel nu af, of het eigenlijk wel mag, een modem verkopen als het in bruikleen is.

maar dat is op zich niet mijn verantwoordelijkheid. en verder..
als ziggo wel de modem deactiveert, dan heb ik nog mijn oude, en in ieder geval ook recht op een nieuwe, want die hebben ze dan nog steedsniet aan mij verstrekt.

ik heb inmiddels denk ik 3 zigoo modems op zolder liggen, en 1 "verplicht" terug moeten sturen, op eigen kosten!

dat het energieverbruik niet op je rekening terug te vinden is, ben ik ten eerste niet metr ej eens, en ook niet verwaarzloosbaar, alle beetjes helpen. al die adapters appart, dat komt de efficientie gewoon niet ten goede, ze staan allemaal warmte te produceren in mijn meterkast...

reken maar eens uit wat bijvoorbeeld 10 watt is in een jaar. niet veel , maar bedenk dan ook wat je totale verbuik kost. 3500 kWh a 22 cent.
das ook niet veel, als je kijkt wat je totaal betaalt aan stroom, dus inclusief transport, netbeheer, bemetingskosten en belasting.

het gaat mij er om dat ik nu niet een makkelijke oplossing ou gaan kopen, die uiteindelijk niet meer functionaliteit levertm, maar wel meer gaat kosten. dat zou ook niet een erg slimme investering zijn, als ik over een jaar toch zo'n modem zou krijgen..

[ Voor 7% gewijzigd door engelbertus op 20-11-2011 01:07 ]

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-11 13:43
Ach, als je echt per se zo'n modem wilt, gewoon de klantenservice bellen en dreigen met opzeggen. Retentieafdelingen doen veel om klanten te behouden en als ze dat een modempje kost, soit.

• Tha_T
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:45
engelbertus schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 17:55:
ik heb een ubee modem, docsis 3.0, maar zonder wifi etc. die wil ik wel grqag hebben, zodat mijn oude router de deur uit kan, dan ruimt mijn meterkast mooi op, en wellicht scheelt het wat energiegebruik.
Ik zou zeggen; hou je EVM lekker in de meterkast. Er zijn gewoon problemen met de EVW. imho denk ik dat je jezelf véél sores bespaart als je die EVM aanhoudt.
- Ik kan hem dus overnemen, maar heb ik er dan wat aan, kan ik deze met mijn abonement gebruiken, of is dat modem strikt persoonlijk en aan het abonement van mijn kennis gekoppeld?
stel ik neem het modem over, hoe krijg ik het dan werkend. ( aanmelden/activeren, welke gegevens moet ik dan krijgen van mijn kennis)
Modem moet geactiveerd worden. Is te doen door de klantenservice. Binnen 5 minuten gepiept.
engelbertus schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 19:48:
ok, ik snap wel dat het technisch wel kan, maar ik bedoel, kan het ook volgens ziggo, en kan het ook door een medewerker worden gedaan.. ;)
Ja. Geen probleem. Hou er wel rekening mee dat je activatie wellicht(!) kan vervallen als je buurman zijn Ziggo-internet (en/of telefonie) opzegt.
- Verder hoor ik wel eens mensen klagen over het nieuwe modem, en die willen dan liever hun oude modem blijven gebruiken, wat zijn nu de echte nadelen van het Ziggo draadloze modem?
Dat ie vrij ver dichtgetimmerd is? Succes met het wijzigen van je DHCP scope als je alleen het laatste octet mag veranderen. Niet Tweaker-waardig dus
het is toch gewoon een modem met router met wifi, waar je zelf gewoon toegang hebt tot alle instellingen?
Niet dus, VPN is niet goed geïmplementeerd, DHCP-scope hadden we gehad. Blijft de reikwijdte over (die is met de laatste update sterk beter geworden maar als je al een linksys hebt liggen zou ik niet eens de vergelijking durven maken)
Pagina: 1