Toon posts:

Router gelijktijdig als switch en router gebruiken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Graag wil ik mijn huidige trage router een D-Link Dir-615 vervangen door een Linksys E4200.

Nu wilde ik graag weten of de Linksys E4200 gelijktijdig zowel als router en switch kan werken :?
Mocht dit kunnen dan zou ik mijn NAS bij deze router kunnen plaatsen samen in het gigabit-netwerk hier thuis en hoef ik niet nog een extra gigabit-switch erbij te plaatsen :)

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01:14

MsG

Forumzwerver

Een router met meer dan 1 lan-poort is vrijwel altijd een router met ingebouwde switch-functionaliteit. Ik kan bijna wel met zekerheid zeggen dat het gaat werken.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Verwijderd

pricewatch: Linksys E4200 Maximum Performance Dual Band N-router

Die 4 ethernet poorten zijn voor je interne netwerk ;)

• Appel
  • Laatst online: 22-01 15:44
Ja, je kan de E4200 als AP/Switch gebruiken. DHCP uitzetten, IP in het lokale subnet op de Linksys, hem aansluiten op het switch gedeelte van de D-link (Niet via de Wan poort) en je bent klaar.

Verwijderd

Topicstarter
Goed dat dit kan, zo kan ik mijn NAS in het Gigabit-netwerk plaatsen in de meterkast dicht bij de router.
Heeft mijn NAS een vast IP nodig om in mijn netwerk te kunnen werken met Dlna, enz..

• MsG
  • Laatst online: 01:14

MsG

Forumzwerver

Appel schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 17:54:
Ja, je kan de E4200 als AP/Switch gebruiken. DHCP uitzetten, IP in het lokale subnet op de Linksys, hem aansluiten op het switch gedeelte van de D-link (Niet via de Wan poort) en je bent klaar.
Dan kan hij net zo goed het hele apparaat vervangen door hem als router te gebruiken ipv alleen switch.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Verwijderd

Topicstarter
Nog een vraag, is een Gigabit-router even snel als een gigabit-switch?

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11:33
Verwijderd schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 18:17:
Nog een vraag, is een Gigabit-router even snel als een gigabit-switch?
Een router kan wel IP adressen uitdelen, een switch niet. De snelheid zal hetzelfde zijn tenzij je er op de router ook nog firewall applicaties etc. draaien.

Verwijderd

Topicstarter
Oké, dan hoop ik met de Linksys E4200 een goede keuze te maken voor mijn gigabit-netwerk, zodat Dlna & UPNP blijft werken hier thuis :)

Update :)

Ik dacht dat deze router Linksys e4200 "Link Aggregation" aan boord had om mijn toekomstige NAS aan te kunnen sluiten (heb ik me laten wijsmaken).
Blijkbaar staat hierover op het internet wat verwarring over :?
De handleiding zegt hierover ook niet veel KLIK

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2011 19:48 ]

Pagina: 1