Toon posts:

[outlook 2007] veld van contact overzetten

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Jpjedi
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 08-11 12:38
Bij een poging een historische vergaarbak in mijn outlook wat te ordenen loop ik tegen een probleem aan. Ooit heb ik geïmporteerd vanuit NOKIA suite maar de telefoonnummers staan nu in het veld "Andere telefoon" en worden dus bijvoorbeeld in windows phone niet weergegeven.

Nu wil ik dit veld van al mijn contacten omzetten naar een leeg maar toonbaar telefoon veld. Als ik dit via excel probeer dan krijg ik het tabx gescheiden .txt bestand niet meer goed terug geïmporteerd in outlook omdat sommige velden samen gevoegd worden en veel vierkantjes vertonen.

Ik zou niet weten of er andere mogelijkheden zijn dit ik over het hoofd zie. Iemand een idee?

• Roady81
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 24-09-2018
Je kunt direct naar een Excel bestand exporteren of een csv-bestand gebruiken.

Een andere optie is om alleen de naam en telefoonnummer kolom te exporteren/copiëren naar Excel. Vervolgens kun je de naam van de kolom aan te passen en het bestand weer importeren zonder dat er dubbele onstaan (import optie).

Zie ook; http://www.howto-outlook.com/howto/exportcontacts.htm

HowTo-Outlook | MSOutlook.info

• F_J_K
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Een alternatief zou kunnen zijn om met VBA je adressenboek door te lopen en waar geen 'normaal' nummer staat maar wel 'ander' de inhoud van het veld te verplaatsen.

http://www.gregthatcher.o...ok/GetListOfContacts.aspx geeft een (nog readonly) begin, te combineren met bijv. MSDN: Programmatically Updating Company Names in Outlook 2007

(Al is het natuurlijk beter om de code te snappen ipv te kopieren, en is het verplicht om vooraf een backup te maken en te testen ;) )

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Jpjedi
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 08-11 12:38
Tja code heb ik geen kennis van. Maar je links zijn boeiend! Dit weekend eens testen. :)

Excel lukt me niet, terug importeren levert allemaal brakke data op.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee