Onderdeel gezocht [JB SYSTEM Ctwo 800]

Pagina: 1
Acties:

• Wouter06
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 30-01 15:08
Bij mijn laatste cafébezoek kreeg ik de volgende versterker onder mijn neus geduwd:

Een versterker van JB Systems, model C2-800
http://nl.beglec.com/product/252/C2-800

In deze staat:
*Plaatje*

Nu kreeg ik de melding dat bij het opzetten deze versterker nog wel eens 'vonkt'.

Nadat men deze open en bloot had gelegd, viel meteen op dat een bepaalde component het ogenschijnlijk heeft laten afweten. Namelijk:

*Plaatje*

Deze component bevind zich in de versterker aan de rechterkant, ter hoogte van de microfoon op het volgende plaatje:
*Plaatje*

Vlak achter (rechterkant) het blauwe blokje..

Welnu, mits ik zelf niet veel van zulke componenten afweet, richt ik mij naar jullie. Weten jullie in eerste instantie wat voor iets die component is?

En voor de kenners, wie kan mij vertellen welke component het precies is, mits ik er niet wijzer van wordt omdat de typenummer is weggebrand..

Zelf heb ik niks gevonden qua service manuals, schema's etc..

Alvast bedankt!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:01

Mavamaarten

Omdat het kan!

Een NTC is een temperatuursensor geloof ik, maar het lijkt me sterk dat hij daardoor vonken maakt.

Android developer & dürüm-liefhebber

• Wouter06
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 30-01 15:08
Wel, dat leek me ook, maar toch lijkt het mij best interresant die component ook te vervangen als ie zo uitziet :)

Met dat je dat zegt ben ik idd wat verder geraakt met zoeken.. Het zou dan idd een thermistor zijn.. Nu alleen nog de juiste waarde..

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:48
Wat zit ernaast, een relais? Die ziet er namelijk ook erg zwart uit, i.t.t. het relais dat erboven zit.
Staat die condensator voor het blauwe blokje nou bol, of is dat gezichtsbedrog? (vervangen indien bol)

My favorite programming language is solder.