• PlanR
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-02 20:40
Beste mede-tweakers.

Ik heb sinds een half jaar de Samsung BX-2450.
Ben er erg tevreden over!

Nu zou ik graag wat meer bureauruimte willen hebben, en de monitor op willen hangen.
Dit scherm heeft geen Vesa systeem. Nu ben ik zelf al wat gaan Googlen, en kwam ik op deze website uit:
http://samsungmonitorbx24...ll-mount-bracket-24-25-5/

Mijn vraag, of iemand van jullie toevallig ook zo'n scherm heeft, en hem opgehangen heeft?
En of iemand nog ideen heeft?

Vriendelijke groet :)
Richard

Hodlen is hopen. Traden is geld verdienen.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-02 15:09
Sowieso je eigen link nog eventjes lezen... die mount gaat ook niet werken met jou scherm. Dat is zo'n lamo site die je zogenaamde resultaten geeft en er vervolgens een product aan hangt waarmee er wat overeenkomsten zijn. Want volgens de specs is dat gewoon een vesa 100x100 en jouw type monitor staat er niet bij vermeld.

Het probleem is simpel, dat is een scherm zonder mount mogelijkheden, als je het ding op zou willen hangen zal je zelf iets moeten fabriceren. Volgens mij is de achterkant van die monitor aardig vlak, je zou dus met een goede lijm/kit de monitor gewoon op een mount kunnen plakken, of eerst een plaatje vastplakken waarop je de mount kan vastschroeven.

Of nog rigoureuzer, de achterkant losschroeven van de monitor, de juiste plek opzoeken waar je de mount kan bevestigen en deze gewoon direct vastschroeven van binnen naar buiten zodat je geen scherpe uitstekende schroeven/bouten in je monitor hebt zitten... zo had ik mijn oude monitor iig vastgemaakt aan een in hoogte verstelbaar plexiglazen poot. Wel even voorzichtig te werk gaan dan, het goed vastplakken van wat stevige brede ringen waar je de gaten gaat maken voor extra stevigheid etc, anders breekt de boel vrij makkelijk van de mount af omdat die achterkant niet is gebouwd op het houden van het gewicht van de monitor.

Wees creatief zou ik zeggen...