Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Apache]Wordpress site niet meer te benaderen (localhost)

Pagina: 1
Acties:

• jagermeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:06

jagermeister

Artillerie magneet :-(

Topicstarter
Ik heb een probleempje. Een tijdje geleden heb ik Apache 2.2.21, Wordpress, MySQL 5.5 en PHP 5.2.17 geïnstalleerd om eens wat te experimenteren met Wordpress. Allemaal prima gelukt. Mijn sites waren zowel via localhost te benaderen als via mijn externe IP adres.

Op een gegeven moment heb ik iets gedaan waardoor het e.e.a. niet meer werkt. Ik kan mij herinneren dat ik slechts de Apache service op "handmatig" heb ingesteld, omdat ik niet wilde dat die service altijd gestart werd als ik mijn PC opstartte. Ik kan mij niet herinneren dat ik meer heb veranderd.

Als ik nu echter via mijn browser naar "localhost" ga, dan zie ik keurig de "Index of" pagina met links naar mijn Wordpress sites binnen mijn www directory. So far so good dus.

Klik ik echter op een van die linkjes, dan duurt het laden van de pagina verschrikkelijk lang. Bovendien wordt de pagina zonder layout geladen en krijg ik gewoon een html pagina met tekst en links te zien.

Apache service is gestart.
MySQL service is gestart.

Wat mij opvalt is dat het er op lijkt dat hij op de een of andere manier nog steeds via mijn externe IP adres de pagina wil laden, terwijl ik in mijn httpd.conf file heb gezegd dat de servername "localhost" is. (Apache service uiteraard herstart)

Inhoud httpd.conf binnen C:\Program Files (x86)\Apache Software Foundation\Apache2.2\conf

code:
1
2
3
4
5
6
7
# ServerName gives the name and port that the server uses to identify itself.
# This can often be determined automatically, but we recommend you specify
# it explicitly to prevent problems during startup.
#
# If your host doesn't have a registered DNS name, enter its IP address here.
#
ServerName localhost:80

Zie ik ergens een bestand over het hoofd dat nog aangepast dient te worden?

Is er iemand die mij een handje zou willen helpen?

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

• jagermeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:06

jagermeister

Artillerie magneet :-(

Topicstarter
Ik heb het al (deels) opgelost...

In mijn router stond de webserver port 80 naar het verkeerde IP adres te wijzen. Hoe dat kan... geen idee.
Verklaart overigens nog niet waarom ik via de "index of" buitenom naar mijn site ga.

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

• ray538
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-11 07:26
Dat je wel de html pagina ziet, maar geen CSS en afbeeldingen hebt komt waarschijnlijk door een verkeerde verwijzing naar die betreffende bestanden. Dat kan heel veel verschillende oorzaken hebben. Wat je in ieder geval even kunt controleren is het volgende:
- Klopt de url in je Wordpress installatie? Onder Instellingen > Algemeen moet een url staan die overeenkomt met de hoofddirectory van je Wordpress installatie.
- Staan er geen foute .htaccess regels in die mappen? Als een .htaccess bestand zorgt voor een verkeerde verwijzing zijn de CSS- en afbeeldingsbestanden waarschijnlijk niet te laden. Een foute verwijzing in je .htaccess of je httpd.conf kan ook de oorzaak zijn van de lange laadtijd.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:30

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Je kan je log van Apache ook bekijken om te zien wat hij allemaal wil opvragen, maar ook waar dus mogelijke foutmeldingen komen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.