• Asterion
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:40
Beste Tweakers,

Eerst en vooral moet ik toegeven dat ik weinig tijd in het zoeken heb besteed omdat ik denk dat mijn setup die ik wil teveel tijd zou besteden om elk stukje apart te moeten zoeken.

Het is namelijk het volgende:
Ik zou graag mijn media hoekje wat uitbreiden door een mediaplayer of HTPC om films vanop mijn harde schijf te kunnen bekijken.

Mijn setup is het volgende:
TV: Panasonic Viera (Full HD)
Home Cinema: Onkyo reciever met 5.1 setup.
Remote Control: Logitech Harmony One+

Daarnaast staan verschillende apparaten zoals een decoder en Blu-ray speler.

Mijn harde schijf is verbonden met een Airport Extreme zodat ik deze kan benaderen via het netwerk.
Wanneer ik dus nu films bekijk dan gebeurt dit door de Laptop/macbook aan te sluiten aan de TV en geluid via een Airport Express.

Daar ik mijn setup wat verplaatst heb in mijn kamer is er weinig plaats om de macbook deftig weg te bergen (vroeger stond dit op de bureau naast de TV maar die is verplaatst).

Ik ben daarom op zoek naar een Mediaplayer of HTPC.
De twijfel tussen de 2 is natuurlijk:
- Mediaplayer is aansluiten en afspelen maar niet alle players ondersteunen een harde schijf op het netwerk?
- HTPC kan je dan weer multifunctioneel gebruiken om de torrents via LAN/internet in te stellen en te laten downloaden maar dan moet je weer een tobo/muis aanschaffen.

Maar ik heb wel volgende eisen:
- Het moet een schijf in het netwerk kunnen benaderen
- Eventueel zelf een harde schijf in het apparaat
- dmv de Logitech Harmony One+ bedienbaar zijn (Is toch wel een minimale vereiste)
- MKV, ISO, etc.. kunnen afspelen in Full HD (Lagere formaten kunnen upscalen naar 720?)
- Het apparaat mag/moet eventueel tweakbaar kunnen zijn
- Het design (Liefst zwart vanwege de andere apparaten die zwart zijn)
- 2 aansluitingen voor sateliet (TV-vlaanderen) (Mag, hoeft niet)

Hopelijk komen we tot een antwoord en krijg ik geen flame over mij omdat ik zelf weinig tijd in het zoeken heb besteed O-)

[ Voor 1% gewijzigd door Asterion op 19-11-2011 18:07 . Reden: Vereiste toegevoegd ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-02 13:05

job

Ik raad je aan om je eerst eens in te lezen in de populairste mediaplayers van dit moment. Genoeg topics hier op Got en daar lees je voor en nadelen.
Vervolgens verdiep je je in de populaire htpc software van nu (xbmc en mediaportal) en bekijkt wat daar de voor en nadelen van zijn.

Met de eisen die jij stelt kan je 90% van de producten op de markt nog gewoon aanschaffen en kom je er niet uit.

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Heel veel mediaplayers doen inderdaad out-of-the-box wat jij wilt. De popcorn hour a200/210/c200, eminent 7080 met harde schijf, de asus o'play of wd live zonder hdd. Wat ze allemaal niet zo goed kunnen is muziek afspelen zoals je op je pc gewent bent met bijvoorbeeld winamp. Dat kan een HTPC natuurlijk wel.

• Asterion
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:40
Misschien hebben jullie wel ergens gelijk :-)

Maar wat als de mediaplayer/htpc wil gebruiken om sateliet te bekijken/opnemen?
Dan denk ik meer in de richting van een Dreambox?