Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BinaryRun
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-08 23:21
Afgelopen woensdag heb ik een beeldscherm gewonnen, welke gisteren is geleverd via een webwinkel waarmee de 'weggevers' (Bij gebrek aan een beter woord) samenwerken. Echter blijkt dat er +/- 9 stuck subpixels zijn. Nu heb ik op internet gelezen dat deze waarschijnlijk vanzelf verdwijnen en eigenlijk mag je een gegeven paard niet in de bek kijken, verder ben ik met het scherm dan ook tevreden.

Zelf heb ik natuurlijk ook even in de handleiding gekeken en deze meld het volgende:

-> Eén of meer pixels is/zijn continue zwart, wit, rood, groen, blauw of heeft/hebben een andere
kleur.
• Reinig het LCD-scherm.
• Zet het scherm een paar keer aan en uit.
Dit zijn pixels die continue aan of uit staan. Het is een normaal defect dat bij de
LCD-technologie voorkomt.

Wat zouden jullie doen? Alsnog terugsturen en hopen op een nieuwe? Of wachten totdat het zichzelf repareert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Als het echt dode pixels zijn gaan ze zichzelf niet repareren. Niet bij voorbaat terugsturen, want als ze zeggen dat het niet onder garantie valt dan ben je verzendkosten kwijt en win je er niets mee. Een klein aantal dode pixels valt meestal ook niet onder garantie, maar ja, wat is een klein aantal. Vraag de winkel wat de grens is, zou ik zeggen.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BinaryRun
Het zijn geen dode pixels, maar stuck pixels. In andere woorden, ze behouden hun kleur en alleen bij een zwarte achtergrond zie je het defect. De pixel is dus vastgelopen. (Voorbeelden: paarse, witte, groene, blauwe subpixels)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wordt=woord??

Interessante vraag. Ik heb eigenlijk geen idee wat je rechten zijn in geval van een defect aan een gewonnen product. Ik zou het echter zeker niet op een dergelijke discussie laten komen. Stel een heel vriendelijke email op waarmee je nog eens aangeeft enorm blij te zijn met het gewonnen product en met daarin de vraag de constatering dat jouw scherm last heeft van 9 stuck pixels en wat daarvoor de oplossing is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BinaryRun
Toevallig heb ik die vraag gesteld gisteren, ze konden echter niet veel betekenen aangezien het bijna sluitingstijd was. Wel werd toegezegd dat ze hem gratis wouden ophalen, dan zou de 'weggever' zijn geld terugkrijgen. Maar daar heb ik natuurlijk niets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOizo2005
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:15
Je zou eens contact op kunnen nemen met de fabrikant en het verhaal voorleggen. Ik weet dat samsung in het verleden niet zo moeilijk deed.

Also known as Oizopower | When Life Gives You Questions, Google has Answers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:37

paQ

ik zou me ook niet richten naar de winkel, maar naar degene van wie je hem hebt gekregen.
zij hebben namelijk garantie

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BinaryRun
paQ schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 11:52:
ik zou me ook niet richten naar de winkel, maar naar degene van wie je hem hebt gekregen.
zij hebben namelijk garantie
Zij geven aan dat ze alleen weg-geven, maar verder geen service verlenen. Voor vragen moet ik met volgens hun tot de winkel wenden, maar ze geven aan dat deze tot niets verplicht is.

Als iemand een manier weet om het zelf te fixen dan hoor ik het graag.

[ Voor 8% gewijzigd door BinaryRun op 19-11-2011 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-07 16:31
Er is wel een programmatje waarmee je heel snel flikkerend beeld in alle kleuren naar je beeldscherm kunt sturen om stuck pixels los te halen. Ik heb geen idee of het werkt en ik weet ook niet hoe het heet, maar het is vast wel te vinden.
edit: Zo dus, en dan kom je op programmatjes als deze.
edit2: En deze.

[ Voor 52% gewijzigd door -DG- op 19-11-2011 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RevenNL schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 12:17:
[...]

Zij geven aan dat ze alleen weg-geven, maar verder geen service verlenen. Voor vragen moet ik met volgens hun tot de winkel wenden, maar ze geven aan dat deze tot niets verplicht is.
Ehh? Mag dat wel? Dat lijkt me niet bepaald een koosjere constructie..

Zo kan je bijvoorbeeld een winkel opzetten waar je niets kan kopen, maar 100% kans hebt om een bepaald product te 'winnen'. Et voila, je hoeft geen garantie meer te verlenen...

Extra actualiteitspunten voor de persoon die dit idee nu gaat patenteren. :P

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2011 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BinaryRun
Verwijderd schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 12:28:
[...]

Ehh? Mag dat wel? Dat lijkt me niet bepaald een koosjere constructie..

Zo kan je bijvoorbeeld een winkel opzetten waar je niets kan kopen, maar 100% kans hebt om een bepaald product te 'winnen'. Et voila, je hoeft geen garantie meer te verlenen...
Tja, daarvoor moet je niet bij mij zijn 8)7. Het heeft mij gelukkig geen geld of tijd gekost, dus dat scheelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:04
Heb geregeld iets gewonnen, wel altijd van de fabrikanten zelf en niet van een derde partij die bijvoorbeeld iPad als hoofdprijs gebruikt om abbo's te verkopen... Fabrikanten zullen je sowieso niet in de kou laten staan want een winnaar met een defect product is wel echt trieste reclame.

Daarnaast maakt het sowieso niet zoveel uit of die gewonnen is of niet, over het algemeen krijgt de winkel ook gewoon z'n geld terug als het product defect is en aangezien zij hem gewoon normaal ingekocht hebben(begrijp uit het verhaal dat hij alleen door een derde betaald is) lijkt me niet dat dat niet zou kunnen.

En 9 vaste sub-pixels is gewoon te triest voor woorden in deze tijd. Mijn Philips TV en Sony laptops zijn meerdere keren terug geweest voor één dode (sub-)pixel. Nou waren dat allemaal wel de hoogste series waar je dus logischerwijs wel wat van mag verwachten maar een scherm met 9 vaste sub-pixels zou altijd ik als defect beschouwen(beter gezegd, daar ga ik voor mijn lol niet naar zitten kijken).

Mijn ervaring leert ook dat vaste pixels in de regel meestal gewoon dode-pixels zijn, misschien geven ze nog wel licht af, maar als ze nooit de goede kleur hebben zijn ze over het algemeen nog irritanter dan een zwarte dode pixel. Met 9 heb je wel 9x kans dat er eentje weer gaat werken, maar dan houdt je er nog 8 over :P

[ Voor 5% gewijzigd door Rctworld op 19-11-2011 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BinaryRun
Jullie hebben inderdaad wel gelijk, hopelijk kan ik hier wat mee aangezien de binnen 14 dagen geld terug natuurlijk geen zin heeft. Helaas kan ik niemand vinden die hier ervaring mee heeft.

http://www.takeitnow.nl/h...e/21_dagen_omruilgarantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-08 07:39

SeatRider

Hips don't lie

Maar wat is dat dan voor weggeef-systeem, en waarom zou de normale garantieregels hier niet voor opgaan?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BinaryRun
SeatRider schreef op zondag 20 november 2011 @ 09:30:
Maar wat is dat dan voor weggeef-systeem, en waarom zou de normale garantieregels hier niet voor opgaan?
Dat heeft niemand gezegd. Echter hebben zij afspraken met de webwinkel dat deze de verdere afhandeling op zich nemen. Aan de binnen 14 dagen geld terug heb ik natuurlijk niets, want dan krijgen zij geld terug en ik niets. Dus vandaag dat ik het ga laten omruilen na telefonisch contact maandag.

Edit:

Het is opgelost, vrijdag wordt er een nieuwe monitor geleverd. Tot die tijd hoeft deze niet teruggestuurd te worden.

[ Voor 11% gewijzigd door BinaryRun op 21-11-2011 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:20

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Kijk, dat is netjes geregeld. Welke partij heeft dit uiteindelijk voor je geregeld? De winkel, of degene die je de prijs heeft gegeven?

offtopic:
Overigens sluiten we geen topics zodra het antwoord er is, enkel als ze niet aan de regels voldoen :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BinaryRun
De winkel heeft het meteen aangeboden was geen enkel probleem. Ze vroeg eerst of ik foto's kon sturen, daarna was het geregeld. Zonder had ook gemogen, alleen dan had het langer geduurd omdat ze dan zelf moeten controleren. Ik had morgen al een nieuw scherm kunnen hebben, maar aangezien ik tot vrijdag op vakantie ga, heb ik gevraagd of ze vrijdag kunnen bezorgen.

Na bezorging kan ik contact met UPS opnemen en wordt het 'kapotte' scherm kosteloos opgehaald. _/-\o_

[ Voor 12% gewijzigd door BinaryRun op 21-11-2011 18:05 ]

Pagina: 1