Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gymaroe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-02 10:41
Ik gebruik bij mijn iMac de/het Apple Trackpad. Dit is in tegenstelling tot alle andere trackpads, op laptops, een apparaat wat wel goed werkt. Ik heb op dit moment geen muis meer en loopt toch tegen een paar beperkingen aan. Wie heeft er een oplossing voor de volgende:

* Slepen en neerzetten: met 3 vingers. De plaats waar je het gesleepte object wil loslaten ligt buiten de rand van het trackpad. Je vingers opbeuren kan niet omdat je het dan los laat.

Wie heeft er een oplossing of moet er toch ook weer een muis aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emerge
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-03 10:15

Emerge

Bifidus schmifidus

Andere optie is tap+vasthouden en dan slepen en dan weer tap om los te laten.
Die gebruik ik zelf.

Hoe is het met jóuw opgeblazen gevoel vandaag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 24-07 21:13
Wat Emerge zegt, en dan eventueel (als je nog tegen de grens aan loopt) even overpakken met de andere hand: die heeft dan weer ruimte om nog verder te slepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
trackpad instellingen sneller zetten?
Ikzelf heb ingesteld dat ik gewoon met 1x klikken en vasthouden sleep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik klik datgene altijd aan met duim, houd deze ingeklikt en verplaats het dan met wijsvinger. Gaat eigenlijk automatisch en nooit ruimte te kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-07 23:36

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Als je je vingers sneller beweegt gaat je cursor verder, als je weet dat je ver weg moet kun je dus gewoon sneller slepen :)
En als je toch ruimte te kort komt kun je wel gewoon los laten, zolang je maar snel genoeg weer drie vingers op het trackpad hebt :)

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:17

breinonline

Are you afraid to be known?

Ik heb zelf voor slepen ingesteld dat je het trackpad echt in moet duwen. Dan kan je ook overpakken naar een andere vinger of hand zolang je het trackpad maar ingedrukt houdt.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 26-07 18:13

mr.paaJ

generatie cmd+z

Als je slechts één vinger los laat blijft het vasthouden, met de losse vinger kun je dan een zwiep in de juiste richting geven en dan glijdt hij zo richting je doel.

iig hier op macbook/lion

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gymaroe
Ik heb de oplossing nu ook gevonden.
Ik heb lino en gebruik 3 vinger slepen.
Als je dus dan twee vingers laat rusten kan je met die derde inderdaad een zwieper aan het object geven waardoor je verder gaat. Klinkt ingewikkelder dan het is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik gewoon twee handen. Een om de klik vast te houden en een om te slepen. Doe ik op m'n macbook ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-07 23:36

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Volgens mij is los laten en snel weer oppakken toch nogsteeds veel gemakkelijker en soepeler dan constructies met minder vingers of twee handen ofzo :P (en hierbij laat je de files dus niet los, alleen tijdelijk je trackpad).

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gymaroe
Spike_wolf schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 23:56:
Volgens mij is los laten en snel weer oppakken toch nogsteeds veel gemakkelijker en soepeler dan constructies met minder vingers of twee handen ofzo :P (en hierbij laat je de files dus niet los, alleen tijdelijk je trackpad).
Deze methode werkt inderdaad ook. Er is wat te kiezen dus.
Weet nog niet welke voor mij het meest prettig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 21:28
Inderdaad, gewoon los laten en oppakken, veel minder stress voor je vingers ook. Verder vindt ik het indrukken van het trackpad al helemaal niks. Het is nog steeds 10x beter dan welke pc laptop die ik ooit heb gebruikt, maar als je gewoon het "tappen" gewend ben kost dat simpelweg de minste moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 26-07 18:13

mr.paaJ

generatie cmd+z

loslaten en snel oppakken werkt ook inderdaad, misschien nog wel handiger (maar minder spektakel :p)

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Pagina: 1