Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mushraw
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-03 17:06
L.s.

Ik ben op het gebied van netwerken een leek.

Mijn Systeem:
Asus P7P55D E Evo
Intel i7 870 2,93 Ghz
12 GB DDR3
320 GB Sata 2
Router Cisco e2000
Windows 7
Linux varianten

Maar ik zit met het volgende probleem, ik heb een Cisco e2000 gekocht. En ik wil een apart netwerk zonder toegang tot internet maken. dit is mij niet gelukt. want met de installatie van de router vroeg hij om een internet verbinding, en dit is juist wat ik niet wilde maar goed. Ik had gewoon geen keuze, ik kon de router anders niet aan de praat krijgen.

Nu heb ik een computer met een dubbele Gigabit LAN verbinding. Op de eerste poort heb ik een internet kabel zitten, en op de tweede heb ik een netwerk ZONDER internet aangesloten. (ik heb de internet kabel uit de e2000 gehaald)

Nu zit ik met het volgende probleem. als ik wil internetten moet ik de tweede LAN poort uitschakelen. anders kan ik geen webpagina openen.(ik denk dat hij dan op het verkeerde netwerk zit te kijken, dit i.v.m. het zelfde IP adres)
en als ik op het netwerk van de e2000 wil moet ik de eerste LAN poort uitschakelen. maar nu komt het mooiste, nu zegt het besturingssysteem win 7 dat er maar een beperkte verbinding van 100 Mbps aanwezig is ?? en de snelheid die ik haal om bestanden op het netwerk te zetten is om te janken, Terwijl ik via een oude Notebook met daarop Linux Mint draadloos nog sneller ben dan op mijn pc via de CAT 6a kabel.

Kan iemand mij hier enige hulp bij bieden?

Vriendelijk bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

De router mag wel op internet hangen, maar je dient eigenlijk in de config van de router een netwerk range te maken dat niet op internet mag. Alleen betwijfel ik als met z'n consumenten router kan. Het enige wat ik mij kan indenken is dat je op basis van MAC adres toegang tot internet blokt of juist toestaat (geen idee hoe groot je netwerk is).

Zelf heb een iets duurder ding, een ZyXel USG 100, die heeft die optie om diverse netwerken te maken.
Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads4/4ec7736185a3a/4ec773617c9ac-usg100.jpg

Lan2 mag dus niet op internet, zit ook in een totaal andere netwerk range zoals je ziet.

ext-wlan = open wireless, is zo ingesteld dat ik alleen puur toestemming geef om te internetten. Dus mijn netwerkshares zijn veilig.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Wat wil je nu precies aan functionaliteit bereiken? Ik vind je verhaal namelijk nogal onduidelijk...

Anyway, als je twee verschillende netwerken op een computer tegelijk wilt gebruiken moet je in elk geval zorgen dat beide een ander subnet hebben. Dus gebruik dan bijvoorbeeld voor je interne 'internet netwerk' 192.168.1.0/24 en voor je 'netwerk zonder internet' 192.168.2.0/24. Alleen op die manier is je pc namelijk in staat verkeer over de juiste interface te routeren.

Overigens heb je voor een 'netwerk zonder internet' in principe geen router nodig. Al kan je een router natuurlijk wel gebruiken als switch met eventueel een DHCP server voor je tweede netwerk. In dat geval moet je de WAN poort gewoon leeg laten.

[ Voor 61% gewijzigd door ik222 op 19-11-2011 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mushraw
Ik heb een router E2000 gekocht, en met deze router wil ik een sub netwerk maken. dit netwerk mag niet met het internet zijn verbonden (de router dus ook niet) ik heb voor een router gekozen omdat ik ook via WIFI op het netwerk kan komen, en vanwege de beveiliging via WIFI.

Ik heb het volgende op dit netwerk aangesloten; Media-player 1, Media-player 2, NAS en mijn PC.
mijn PC dient alleen voor het transport van bestanden naar de media-players, en mijn NAS. de WAN poort heb ik inderdaad niet aangesloten.

Dus als ik het goed begrijp moet ik het ip adres van het sub netwerk aanpassen, zodat deze niet exact het zelfde zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ja je zal dan voor het netwerk zonder internet een ander subnet moeten gebruiken. Als je DHCP wilt gebruiken (is waarschijnlijk het handigste) moet je dat dan dus in de DHCP server instellingen van de router configureren of anders static per pc. Bij de router met internet gebruik je bijvoorbeeld 192.168.1.0/24 en bij de andere 192.168.2.0/24. Laat de router zonder internet geen default gateway mee sturen via DHCP, dat is niet nodig en als je het wel doet moet je nog met metrics gaan rotzooien op de pc met twee interfaces.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mushraw
ik heb dit veranderd, en het werkt kan nu beide verbindingen open hebben staan, zonder dat alles in het honderd loopt.

Maar nu heb ik nog wel steeds een snelheid om te janken. (ik heb het nu over, het sub-netwerk)
als ik een bestand van bijv. 1.2 GB verstuur naar mijn mediaplayer. dan begint de snelheid op 3 Mbytes per seconde maar naar een minuut zakt hij naar 1.2 Mbytes per seconde.

ik heb jumbo frames al aan gezet, dit heeft wel degelijk zin gehad. ik had eerst namelijk maar een paar bytes per seconde.

Zijn er nog andere instellingen die ik kan proberen om de snelheid op te krikken?

Pc heeft lan poorten van 1000 Mbps
Router is 1000 Mbps
Mediaplayer is 100 Mbps

• Mushraw
In ierder geval bedankt voor de informatie.

ik heb de snelheid al deels sneller gekregen.
i.p.v. met windows 7 de bestanden overzetten doe ik het nu met linux, en dat scheeld enorm.

m.v.g.
Pagina: 1