[Hulp] Videokaart naar de filistijnen (denk ik)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen

Na enig getob heb ik besloten om Tweakers.net om hulp te vragen. Wij hebben in huis een Packard Bell Ixtreme met de volgende specs:

I7
Nvidia Geforce GT320 (zeg alsjeblieft niets)
4 GB ram

Nu begon onze pc in de zomervakantie een patroon te krijgen van uitvallen. Het beeld werd zwart en we krijgen de beruchte piepjes. Het was de videokaart. Ik dus afvragen wat dat toch kon zijn. Dus ik schijn met mijn mobiel in de kast. Alles ligt onder het stof. Dus ik trek al snel de conclusie dat al dat stof voor de oververhitting zorgt. Nu kan de kast niet opengemaakt worden, omdat we anders onze garantie verliezen en om niet nader te noemen redenen kunnen we niet naar de winkel.
Nu komt mijn vraag. Hebben jullie enige tips hoe ik dat stof wegkrijg (of genoeg sotfvrij is om Skyrim te kunnen spelen zonder dat hij om de 8 min. uitvalt [patroon!]) en hoe ik al dat stof kan voorkomen

Mvg,

Drietekens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouzetc
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12:17
Als je toch geen garantie kunt verhalen, waarom dan niet schoonmaken?
En waarom zou je een computerkast niet mogen opmaken?
Bel anders het bedrijf, leg het verhaal uit..
Optie 1: jij maakt hem schoon. 2: zij maken hem schoon. 3: PC gaat stuk en je claimt garantie?

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
OH nee nee, als ik vast naar de winkel ga, willen zij hem wel openmaken. Alleen mijn vader wil hem niet brengen. Tsja het duurt niet lang of er iets kapot gaat. Is er niet een wondermiddel hiertegen en hoe voorkom je al dat stof.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07-09 21:06
voorkomen kan je doen door stoffilters, alleen t zit er nu al in dus dan heeft t geen zin meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-05 21:10
hoe heet word ie dan? ik had hetzelfde probleem ook met mijn videokaart, patroon van +- 2 uur runescape spelen ;). kaart viel de hele tijd uit, keek ik een keer naar mn temps. met verbazing was het 95 graden!!. (geforce 6600 btw) had ik even voor de grap furmark geprobeerd: binnen 2 minuten 110 graden :o . kaart is nu ook een beetje doorgebrand, heb nu een hd6870 dual fan O-) . maar er zat dus wel een laagje stof (1-2 cm) tussen de heatsink en de cooler. dus had ik m gewoon opengemaakt en alles eruit geveegd, nu blijft hij 26-40 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Waarmee heb je de temperaturen mee gecheckt als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-09 11:33
Koop een busje perslucht, daar zit zo'n rietje bij en dan kun je redelijk in de kast blazen, dan valt het stof iig van veel koelers af maar dit zal maar een klein beetje helpen aangezien je nu niet mooi overal tussen kunt komen.

Let wel op dat er altijd een beetje spuitgassen vrij komen, dus wacht even 5 minuten voordat je de computer weer aanzet (dit verdampt heel erg snel en ik weet niet eens zeker of het geleid, maar je kunt beter voorzichtig zijn).

[ Voor 5% gewijzigd door roy-t op 18-11-2011 22:13 ]

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hmm en waar koop je zo'n busje dan en ik wil nog steeds weten hoe ik de temperaturen kan meten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Volgens mij mag je PC's met zegel gewoon opmaken zonder dat je de garantie verliest. Een PC is een apparaat waarmee het mogelijk moet zijn extra RAM of een HDD toe te voegen zonder de garantie te verliezen. Een winkel mag je geen garantie weigeren als de zegel verbroken is.

Dit heb ik hier op tweakers gelezen in een topic met een soort gelijke vraag, weet alleen niet meer welke precies. Er moet via Google ook genoeg over te vinden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 22:09:
Waarmee heb je de temperaturen mee gecheckt als ik vragen mag?
Met speccy, maar gpu-z werkt ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

PilatuS schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 23:40:
Volgens mij mag je PC's met zegel gewoon opmaken zonder dat je de garantie verliest. Een PC is een apparaat waarmee het mogelijk moet zijn extra RAM of een HDD toe te voegen zonder de garantie te verliezen. Een winkel mag je geen garantie weigeren als de zegel verbroken is.
Klopt. Het kan natuurlijk wel gezeik opleveren bij een winkel maar je staat in je recht, en als ze zeiken is het een barslechte winkel. Ik maak sowieso altijd mijn kast eens in de zoveel tijd schoon (al heb ik stoffilters dus het hoeft niet vaak). Veel pc's gaan jarenlang niet open en hebben gewoon grote gaten bij de intake fans, dat kan echt een stofnest worden.

Volgens mij kan Nvidia control panel ook al wel temperaturen uitlezen trouwens.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CQC AnacondA
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10-09 06:08
Die zegel zit er meer van hee, hij is open geweest. Meer niet, er vervalt geen garantie bij packard bell of nu acer. Sterker nog een volledig verstopte machine is juist een reden om te miepen als winkel. Doe het echter wel voorzichtig dus geen stofzuigermond ergens op zetten. Maar gewoon met korte pufjes een busje perslucht gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, maar kunnen jullie mij een link sturen naar de topic waarop je je pc kan openen zonder garantie-verlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
OK, ik ben er net achter gekomen dat mijn videokaart, met alleen internet-ezplorer en speccy op de achtergrond, 71 graden is. Ik kan gokken dat dat niet klopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xesxen
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02:13
Verwijderd schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 08:06:
OK, ik ben er net achter gekomen dat mijn videokaart, met alleen internet-ezplorer en speccy op de achtergrond, 71 graden is. Ik kan gokken dat dat niet klopt?
Dat klinkt niet gezond. Dat zou ook het uitvallen verklaren: videokaarten sluiten af als ze te warm worden.

Rare vogel in spe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-09 11:33
Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 23:35:
hmm en waar koop je zo'n busje dan en ik wil nog steeds weten hoe ik de temperaturen kan meten.
Bij een winkel als handyman of onderdelenhuis, maar een winkel waar ze ook computers repareren zal ze ook wel achter hebben liggen en daar weten ze zeker wel waar je het kunt kopen

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hmm en hij zit op 102(!) graden als ik Skyrim aan het spelen ben. Kan iemand van jullie uitleggen wat er gebeurd als ik niets aan al dat stof doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CQC AnacondA
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10-09 06:08
Simpel dan gaat die stuk...
Als je meer wilt weten bel gewoon acer support, als je niet zeker genoeg bent om er zelf wat aan te doen. Treed dan in overleg met of de winkel waar je hem gekocht hebt of met de fabrikant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal het proberen, maar kan iemand nog een link sturen met informatie waarin staat dat bij het openen van de kast de garantie niet vervalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
Verwijderd schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 09:39:
Ik zal het proberen, maar kan iemand nog een link sturen met informatie waarin staat dat bij het openen van de kast de garantie niet vervalt.
Als je nog garantie hebt trouwens.. je zou ook gewoon een buisje perslucht kunnen nemen. En ik zou dit niet te lang laten, ik krijg al miljarde artifacts op mn oude graka na stuk of 20 x overheated te zijn (125 graden) ofzoiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
megadoom schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 11:15:
[...]

Als je nog garantie hebt trouwens.. je zou ook gewoon een buisje perslucht kunnen nemen. En ik zou dit niet te lang laten, ik krijg al miljarde artifacts op mn oude graka na stuk of 20 x overheated te zijn (125 graden) ofzoiets
Kan iemand dit uitleggen en ja ik heb nog 1 jaar garantie, dus komt die dan te vervallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Wat ik persoonlijk zou doen: Maak de kast open en maak de PC schoon. Koop voor een paar tientjes een 2e hands of nieuwe kaart die veel sneller is en zet die er in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tsja het is eigenlijk de Computer van mijn vader en ik ga over ruwweg 3/4 jaar op kamers. Hij zal daar niet blij mee zijn. Maar een busje met perslucht kan een tijdelijke oplossing bieden?
Pagina: 1