[Hulp] Welk moederboard voor een i5 2500

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Eerste poster hier. Ben al een klein weekje hier op de website aan 't researchen om een nieuwe systeem samen te stellen. En ik ben ermee klaar buiten 1 ding en dat is de moederboard.Omdat er zoveel keuze is van moederborden zit ik vast. Kan iemand me misschien helpen?
Wat ik zoek is een moederbord die SSD caching heeft en dat geoptimaliseerd is voor Sandy Bridge. Ik wil dus ook niet overcloaken (daarmee de i5 2500 versie). En optioneel zou ik misschien ooit SLI willen gebruiken.

Alvast bedankt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat heb je zelf al gevonden? In de pricewatch kun je rechts een aantal opties selecteren die jij noodzakelijk vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De bovenstaande heb ik allemaal zelf gevonden. Enkel de moederbord ontbreekt, ik wil niet een overkill moederbord kopen, gewoon iets wat niet te duur is (rond 100-120 euro) maar toch goed kan werken met de componenten. En dankje voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonic
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 20:47
Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 19:42:
Eerste poster hier. Ben al een klein weekje hier op de website aan 't researchen om een nieuwe systeem samen te stellen. En ik ben ermee klaar buiten 1 ding en dat is de moederboard.Omdat er zoveel keuze is van moederborden zit ik vast. Kan iemand me misschien helpen?
Wat ik zoek is een moederbord die SSD caching heeft en dat geoptimaliseerd is voor Sandy Bridge. Ik wil dus ook niet overcloaken (daarmee de i5 2500 versie). En optioneel zou ik misschien ooit SLI willen gebruiken.

Alvast bedankt! _/-\o_
We hebben hiervoor een thread: http://gathering.tweakers...ist_messages/1479351/last

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:24
Als je niet wilt overklokken kun je imo beter de i5 2400 nemen, veel goedkoper en niet zoveel langzamer.
(anders gelijk de 2500k nemen, mocht je je later bedenken).

Waarom wil je perse SSD caching, zo heel veel voegt het niet toe en je gekozen SSD is daar niet zo geschikt voor
Voor caching wordt de SSD ontzettend zwaar belast (beter ander type nemen) en de OCZ zijn niet de betrouwbaarste.
Voor SSD caching heb je een Z68 chipset nodig (hiermee kun je sowieso ook overklokken)

Wil je in de toekomst SLI zou ik een bord nemen met minimaal pcie 2.x op dual x8 snelheid.
Dit kun je helaas niet in de pricewatch selecteren, maar de goedkoopste die ik ken is rond de 110 euro, dus kijk sowieso daarboven.
Is dit niet zo'n eis kun je wel een stuk goedkoper kijken, rond de 80 euro heb je al Z68 bordjes.

Als je niet gaat overklokken, twijfelt over SLI (dan ga je het waarschijnlijk niet gebruiken) en je laat het cachen varen, kun je gaan voor een goedkoop H67 bordje.
(geen H61, dan heb je geen sata600 waar je SSD een stuk sneller door wordt)

Z68 opties: http://tweakers.net/pricewatch/compare/834/283282;287828
H67 opties: http://tweakers.net/price...GqZAFDFByXP7FsFD-QTcsW4xs

[ Voor 14% gewijzigd door mitsumark op 18-11-2011 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08:08
SSD -> crucial m4
mobo, ik heb zelf goede ervaringen met Asrock P67 Extreme4 Gen3 :) lekker veel aansluitingen, ziet er netjes uit, helaas wel net iets duurder dan wat je van plan was ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Allemaal dank u voor uw hulp! Zou een microATX ook goed zijn voor mijn systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Zolang je niet al teveel insteekkaarten hebt wel.
(SLI zit hier doorgaans niet op)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
Als je kast ATX ondersteund is dat natuurlijk veel handiger :) maak je veel beter gebruik je ruimte anders kan je ook weer een kleinere kast kopen wat echt niet nodig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dus een microATX zal niet in de NZXT H2 (midi-tower) gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Jawel, dat past prima, alleen je houdt ruimte over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
kan wel, maar is raar, als je een mATX bord koopt hoef je ook niet zo'n grote kast ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Allemaal hartelijk bedankt!
Pagina: 1