Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari-equal95
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:00
Het gaat om de volgende laptop: pricewatch: MSI CX640-050NL

Hallo,

Sinds een paar maanden heb ik een prima MSI laptop voor school. Natuurlijk doe ik er ook vaak wat spelletjes op bij vrienden en op school etc. Op zich ging dit prima, bijvoorbeeld cod4 op medium-high trekt hij prima. En Minecraft werkt ook dus ik ben gelukkig :)

Maar vandaag kwam ik er achter dat hij alles doet op de Intel HD3000 kaart. Nu zit er een GT520M 1 gb in en wil ik die dus liever gebruiken. Alle stappen al ondernomen die ik kan verzinnen.

-nvidea pagina kan ik niet openen door rechts klikken op bureaublad
-zoekactie op nvidea levert de control panel van nvidea op maar kan de videokaart niet vinden
-bij het downloaden van de drivers zegt hij vlak voor de instalatie dat de video kaart niet gevonden word.

De laptop is pas een paar maanden oud en werkt verder prima, ik heb nog garantie en heb er niks geks mee gedaan. Iemand een idee of ervaring?

ik hoor het graag :)

Sorry voor eventuele spelfouten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylan93
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-09 12:13
Probeer eens beide drivers te verwijderen, dus de Intel en de Nvidia drivers.
Daarna met Drivercleaner o.i.d. alles van Nvidia en Intel GMA/HD drivers verwijderen, dan rebooten en proberen de drivers opnieuw installeren.

Eerst de Intel drivers, dan de Nvidia drivers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari-equal95
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:00
Goed idee! Net even ge probeert maar krijg de zelfde fout melding als ik de drivers voor de gt520m installeer.
Spijtig, maar bedank voor je mee denken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:49

Praetextatus

the dutch_paki

misschien een beetje teveel van t goede, maar ik zou gewoon een reinstall proberen.

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik heb dit een tijdje terug bij een Asus laptop gezien met dezelfde chip. De videochip bleek toen defect te zijn en Asus heeft het complete bord onder garantie vervangen.

Als je ergens een HDD hebt liggen zou ik een herinstall proberen. Wordt de kaart dan nog niet gezien moet ie wel defect zijn.