Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

De site van mijn webdesignbureau crasht steeds wanneer je hem bezoekt met Windows XP - Internet Explorer 8. De website is volledig W3C valid (althans tot voor ik social media heb geïntegreerd, maar ook zonder de social media buttons crasht hij in IE).

Ik heb er echt geen idee van hoe dit nog op te lossen, daarom wou ik hier eens horen of het probleem bekend is.

Hier alvast een screenshot van de error die erop komt, het tabblad van IE herstart gewoon elke keer...

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2011 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-09 13:39

Big Womly

Live forever, or die trying

Opent hier zonder problemen. WXP Pro & IE8

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Wilde gok: Skype op je PC staan? Schakel dan de Skype plugin/addon/extension/hoe_het_ook_heet uit in IE.

Edit1: Hmm, hier crashed IE8 op XP ook; en die VM is zo goed als kaal.

Edit2: Ik zou eens beginnen met 1-voor-1 dingen uit je site te halen (lang leve testomgeving hé? ;) ), net zo lang tot 't weer werkt. Ik zou beginnen met javascripts, fonts, flash (als dat aanwezig is), complete stylesheets etc. etc.

Edit3: Als ik op F5 ram gaat 't een goed, goed, *crash*, goed, goed, goed, *crash*, goed, *crash*, goed...

Edit4: Even voor de rest van de wereld die net zo'n hekel heeft aan Imageshack als ik:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/mpcMUFLmCXAbnsaIG4BbxbXV/medium.gif :Y)

[ Voor 145% gewijzigd door RobIII op 18-11-2011 17:34 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Dank voor de snelle reply's!

Probleem is dat ik hier nergens een PC heb met Windows XP, beetje lastig dus als je trial & error wilt proberen :-)

Online is er geen tool neem ik aan om dit te testen? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4gnax
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-09 17:51
Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 17:04:
Hallo,

De site van mijn webdesignbureau crasht steeds wanneer je hem bezoekt met Windows XP - Internet Explorer 8. De website is volledig W3C valid (althans tot voor ik social media heb geïntegreerd, maar ook zonder de social media buttons crasht hij in IE).
http://bugs.jquery.com/ticket/9028

Achtergrond gedefinieerd op de body tag i.c.m. de 2e fake body die jQuery aanmaakt om feature tests te draaien maakt IE8 instabiel en leidt tot non-deterministische crashes.

Voor een webdesign bureau dat groots presenteert dat ze hun websites optimaliseren mag je trouwens wel eens:
  • Gzip compressie toepassen.
  • Correcte far-future expires headers instellen voor caching.
  • Bij één JavaScript framework blijven, in plaats van zowel jQuery als MooTools te gebruiken.
  • JavaScript minificeren & combineren tot één file.
  • JavaScript aan de bodem van je html inladen (of een script loader gebruiken)
  • Efficiente CSS selectors schrijven, en niet selectors gebruiken met 4+ descendants die overgekwalificeerd zijn met tag namen.
  • Afstappen van het gebruik van !important.
Anders krijg ik toch gauw de indruk dat de vlag de lading niet dekt...

[ Voor 39% gewijzigd door R4gnax op 18-11-2011 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-09 13:09
Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 19:16:
Hallo,

Dank voor de snelle reply's!

Probleem is dat ik hier nergens een PC heb met Windows XP, beetje lastig dus als je trial & error wilt proberen :-)

Online is er geen tool neem ik aan om dit te testen? :-)
Als je een adobe account hebt in combinatie met een design premium of aanverwante suite kun je wel met BrowserLab spelen van Adobe. Geen idee of deze ook aangeeft of je pagina wel of niet werkt though

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 19:16:
Daar is virtualisatie voor uitgevonden ;) Zorg eerst dat je een VM hebt waarin je het probleem kunt reproduceren en lees dan R4gnax's post nog eens. Wijzig 't nodige en zie dan of 't opgelost is.

[ Voor 21% gewijzigd door RobIII op 18-11-2011 20:15 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 17:26

Bosmonster

*zucht*

Met name de CSS is onleesbaar, maar van onleesbaarheid is nog nooit een site gecrashed.

Dit is een gevalletje uitcommenten tot het werkt en concluderen dat je een rare IE8 bug bent tegengekomen.

Verder Mootools of jQuery eruitknikkeren, want beiden kan echt niet. En degene die je overhoudt even updaten naar de laatste versie van de release die je gebruikt (1.6.4 in jouw geval bijvoorbeeld voor jQuery).

Verder stoor ik me overigens meer aan het gebruik van de gestippelde underline onder links. Dit is een visuele marker voor afkortingen (abbr), niet voor links ;)
Struikrover schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 20:05:
[...]

Als je een adobe account hebt in combinatie met een design premium of aanverwante suite kun je wel met BrowserLab spelen van Adobe. Geen idee of deze ook aangeeft of je pagina wel of niet werkt though
Browserlab is totaal zinloos als het om testen van websites gaat, net als browsershots en dat soort meuk. Enige die nog enigszins de moeite waard is is Browserstack, die gevirtualiseerde omgevingen aanbiedt.

[ Voor 48% gewijzigd door Bosmonster op 18-11-2011 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Inmiddels is de site geoptimaliseerd, rekening gehoudend met de tips die hier stonden.

Denk ik dat er vrij goed gescoord wordt.

Werkpunten volgens Yslow zijn
- Etag
- Content Delivery Network
- Use cookie-free domains

Nu denk ik dat geen van die zaken van belang zijn voor mijn website & server. Klopt dit?

De CSS is ook serieus "uitgedund" alleen zijn er wel nog redelijk wat inefficiënte selectors. Da's het volgende puntje op de "to do lijst".

Nu wou ik graag nog even horen of hier nog opmerkingen zijn... We scoren nu reeds vrij goed op de voor ons belangrijke keywords en ik denk dat voorts de website wel goed ineenzit?

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2011 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Waar ik nu even benieuwd naar ben (zie ook onze onze faq betreffende topiceinde): is 't probleem waarvoor je 't topic opende opgelost? Zo ja: wat was 't?
Opgelost: Je hebt een probleemtopic geopend en het is opgelost. Post dan altijd op welke manier je het hebt opgelost. Op deze manier is het voor een volgende lezer ook makkelijker een oplossing te vinden.
Verwijderd schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 20:34:
Nu wou ik graag nog even horen of hier nog opmerkingen zijn... We scoren nu reeds vrij goed op de voor ons belangrijke keywords en ik denk dat voorts de website wel goed ineenzit?
Sorry, we doen hier niet aan sitechecks. Als je concrete vragen hebt ben je van harte welkom, maar ons laten speuren naar dingen die misschien beter zouden kunnen is dus niet de bedoeling hier ;)

[ Voor 49% gewijzigd door RobIII op 30-12-2011 23:48 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wel, het probleem lag hem in de jquery & mootools die door elkaar geladen werd. Ik heb mootools gedisabled en daarna was't probleem opgelost.

Ook heb ik adhv de error console in Firefox nog een paar problemen opgelost.

Maar deze topic mag dus toe dan!
Pagina: 1