Toon posts:

Telefoonabonnement expres niet activeren zonder problemen?

Pagina: 1
Acties:
  • 833 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een abonnement met bijbehorende gratis telefoon afgesloten. Nu heb ik de telefoon ontvangen,
de activatie van de simkaart en het abonnement lukt echter niet.

Nu heb ik hier eigenlijk geen problemen mee, vind het prima om mijn oude prepaidkaart te blijven gebruiken, ik wilde gewoon die telefoon hebben.

Er is verder nog geen geld van mijn rekening afgeschreven.

Wat gebeurt er als ik dit abonnement niet activeer? (Heb de simkaart ongeveer 2 maanden geleden ontvangen)

Alvast bedankt voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:03

D4NG3R

kiwi

:)

En wat zegt de helpdesk (Van het bedrijf wat je hier niet vermeld..?) hierover?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Wat er gebeurt is dat je straks gewoon je rekening krijgt, tenzij je net als ik geluk hebt en je provider 'vergeten' is dat je een abo afgesloten hebt. Dit heb ik ooit eens bij een provider gehad. Gelukkig maar, want de HTC Touch was dan ook een dramatisch toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:28

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Dit verhaal lijkt erg op wel een gratis telefoon ontvangen maar niet het abbo activeren en dus blijkbaar ook geen abonnementskosten betalen. Vandaar dat de naam van het bedrijf er niet bij staat.

Ik zit er erg aan te denken om hier een slot op te zetten en ben benieuwd of de TS mij kan overtuigen het niet te doen.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:51
Hoe denk je dat die telefoon betaald gaat worden? Juist, via het abbonement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog geen contact opgenomen met de helpdesk, omdat ik inderdaad 'hoop' dat ze het gewoon vergeten zijn...

Maar ben inderdaad bang, dat ik straks alsnog een rekening gepresenteerd krijg. Maar het is niet mijn schuld toch als ze het vergeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee niet jouw schuld, maar als je die sim kaart al 2 maanden heb en weet dat niet gebeurd is had je allang aan de bel kunnen trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-10 16:18
Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 16:19:
Ik heb nog geen contact opgenomen met de helpdesk, omdat ik inderdaad 'hoop' dat ze het gewoon vergeten zijn...

Maar ben inderdaad bang, dat ik straks alsnog een rekening gepresenteerd krijg. Maar het is niet mijn schuld toch als ze het vergeten zijn?
Kom op zeg... je hebt iets gekregen en daar moet je gewoon voor betalen. Leuk dat je er onderuit probeerd te komen maar dat is gewoon oplichting.

Tenzij je natuurlijk een hele goede rede hebt om het account niet te activeren. Maar die kan ik me op dit moment niet bedenken.

*ChojinZ ruikt een slotje*

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Nee, niet jouw fout natuurlijk maar ik zou niet te vroeg juichen. Twee maanden is toch wel vrij kort en waarschijnlijk krijg je (omdat de eerste maand een halve maand is) straks gewoon een factuur voor de eerste x weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat komen deze topics toch veel voor hier. BETAAL voor wat je koopt, oplichter.

grow a spine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:11
Dat de simkaart niet actief is zegt niks over het abonnement, dat zal waarschijnlijk al wel actief zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat is zo. Nee, maar ik vind het gewoon belachelijk dat ik er achteraan moet gaan om hun te betalen.

Als zij mij een simkaart leveren, dan verwacht ik dat die reguliere activatiemethode gewoon werkt.

Maar ik wil niet de naam 'oplichter' krijgen, dus zal inderdaad toch maar gewoon contact opnemen.

Maar ik blijf het belachelijk vinden.

Topic mag wat mij betreft gesloten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:11
Als je pech hebt heb je de verkeerde simkaart en iemand anders misschien wel de jouwe :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap ook niet dat het hier vermeld moet worden in een Topic.
Zoiets kun je beter niet hier vragen maar bij waar je je telefoon en sim vandaan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER79
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:35
dat laatste is ie bang voor want dan "herriner" je de desbetreffende provider dat je hun geld moet, en dan mag je ervanuit gaan dat je wel mag gaan betalen :P TS probeert er juist onderuit te komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-10 19:13
bijv telfort heeft in het contract opgenomen dat ze na x aantal maanden bij bijv een mislukte portering gaan factureren. DUs tja, ik zou even bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je neemt een abbonement af en je bent niet verplan om de bundel te gebruiken die met dat abbonement komt? Want je trekt niet aan de bel bij de winkel waar het afgesloten is.

En straks moet je alsnog die 2 maanden betalen, want niet aan bel trekken zegt niet dat je vrijgesteld ben van je plicht om 24 maanden die abonnement kosten te voldoen, ant daarom krijg je dat gratis mobieltje immers.

Ik snap trouwens wel waarom hij hier geen naam van de betreffend winkel vermeld, hij betaal liever niet begrijp ik immers. Ik heb laatst een hotel geboekt voor 2 nachten, de eerste nacht was alleen van me credit card af gehouden, dat houd echt niet in dat die 2e nacht niet betaald hoef worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:29
Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 16:25:
Dat is zo. Nee, maar ik vind het gewoon belachelijk dat ik er achteraan moet gaan om hun te betalen.
Ja, belachelijk dat er af en toe iets mis gaat, ik maak zelf noooooit fouten!

Life's a bitch, daar kun je over zeiken of je zet je er overheen en wordt gelukkig omdat je al dat soort irrelevante zaken je leven niet laat beïnvloeden. Hoeveel moeite is het nu om even te bellen naar je provider? Daarna is het wel gewoon geregeld, in plaats van dat je mogelijk nog een dikke rekening boven je hoofd hebt hangen voor de komende X jaar...

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de duidelijke reacties.

Ik ben de klantenservice aan het bellen (sta weer heerlijk in de wacht), want wil verder geen problemen. Zal mijn ongenoegen wel tegen de medewerkers gaan uiten en verder niet jullie goede weekendhumeur verpesten.

Topic mag gesloten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 16:25:
Je hoeft er niet achteraan om ze te betalen hoor. Dat gaan ze vanzelf bij jou doen op een gegeven moment.

het enige waar je achteraan moet is de activatie. Daar is wat fout gegaan. Maar dat geeft je geen recht om de telefoon gratis toe te eigenen.
Als zij mij een simkaart leveren, dan verwacht ik dat die reguliere activatiemethode gewoon werkt.

Maar ik blijf het belachelijk vinden.
Tja. Soms werkt iets niet. Mijn nieuwe telefoon deed het helemaal niet. Moet ik ook zelf achteraan. Dat gaat nu eenmaal niet vanzelf.
Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 16:37:
Bedankt voor de duidelijke reacties.

Ik ben de klantenservice aan het bellen (sta weer heerlijk in de wacht), want wil verder geen problemen. Zal mijn ongenoegen wel tegen de medewerkers gaan uiten en verder niet jullie goede weekendhumeur verpesten.

Topic mag gesloten worden.
Waar ben je in vredesnaam zo boos over? Ja, er is iets fout gegaan. Maar je doet hier alsof je groot onrecht is aangedaan!?? Het enige is dat de activatie niet is gelukt en dat je nu de helpdesk moet bellen om het te regelen.

Vervelend is het wel, maar niet echt heel erg ofzo...

[ Voor 31% gewijzigd door JvS op 18-11-2011 16:56 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even alles op een rijtje. Als je geen nummerbehoud hebt aangevraagd dan:

Laten we aannemen dat je contract is doorgedrukt, en je hebt:
T-mobile: Dan zal deze binnen nu en 2 maanden worden geactiveerd (dus nu eigenlijk);
Telfort: Zelfde verhaal.

Mocht je vodafone hebben en deze is inderdaad niet goed verzonden dan zal deze alsnog worden geactiveerd. De meeste winkels/webshops kunnen al hun aangevraagde abonnementen nalopen en alsnog activeren.

Maar het feit dat je niet wil opnoemen wat je provider is zegt denk ik al genoeg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:28

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Conclusie is dus dat een gratis telefoon niet bestaat bij een abonnement, daar hoort gewoon een betaald abonnement bij. Het is aan de TS of hij zelf gaat melden bij zijn provider dat zijn activatie niet lukt, ik geloof niet dat ze hem zullen vergeten om te facturen. Wanneer de rekening dan volgt zal het wel een paar maanden abonnementskosten tegelijk zijn.Hier gaat een slot op.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.