Canyon CN-WF514 Problemen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 432922

Topicstarter
Ik heb een probleem met mijn router.
Ik gebruik mijn Canyon CN-WF514 (811.14g Wireless Router) al een hele tijd, maar altijd bekabeld.
Mijn pc, laptop en PS3 zaten allemaal aan de kabel en dat gaat goed. Nu wil ik met mijn laptop overal gewoon internet hebben en heb ik dus geprobeerd wireless verbinding met mijn router te krijgen.
Nu is het volgende probleem gekomen: Ik heb een hele lijst draadloze verbindingen, maar daar staat mijne niet tussen. Ik heb nooit eerder geprobeerd draadloze verbinding tot stand te brengen, en weet eigenlijk ook niet of er software o.i.d. voor nodig is. Ik weet ook niet of ik dat heb, ik heb die router al jaren.
Na zoeken op andere fora en gewoon te googlen heb ik ook niet gevonden dat er software voor nodig zou zijn en of er meer mensen met hetzelfde probleem zijn.

Iemand ideeën? Dan zou ik ze graag horen ;)

Hier nog even de specificaties:

Router: Canyon CN-WF514
Modem: ZyXEL (specifieke dingen weet ik niet, standaard dingetje

Ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:14

Fiber

Beaches are for storming.

Google eens naar de handleiding (manual) van je router. Meeste routers hebben wel een reset knopje, vaak ongeveer 5 seconden vasthouden. Dan via je web-browser bedraad inloggen op je router. (Meestal 192.168.1.1 of -.0.1) Vaak staat het ook op een sticker onder op de router. Standaard login en wachtwoord is meestal admin / admin of 1111 oid. Dan kom je in het router menu en is er meestal wel een soort snelle setup mogelijkheid of zoiets om de basis instellingen automatisch goed te zetten en de beveiliging te regelen. Dit had je eigenlijk ook wel zelf bij elkaar kunnen Googelen.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-03 20:32

LnC

The offending line...

Ben even hulpvaardig voor het weekend :9

De manual voor je router (PDF)

http://www1.canyon-tech.c...ename=CN-WF514_manual.pdf