Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

AVCHD Playback faalt

Pagina: 1
Acties:
  • 183 views

• Mastermind--
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11:40
Hallo GoT,

Ik download graag films van usenet, en dan het liefste 1080p.
Echter zijn deze films vaak verpakt in een .iso waar een BDMV in staat.
Als ik deze tracht af te spelen navigeren naar de disk, en dan rechtermuisknop -> Afspelen met VLC mediaspeler klik, dan speelt de film af.

Echter ondervindt ik verschillende problemen.

Ik heb altijd twee zwarte balken, boven en onder, terwijl het toch echt een 1080p film is op een 1080p scherm.
Als ik de ondertitel selecteer dan flitst deze voorbij, zo snel dat je niet eens de eerste letter kan lezen.

Vaak zitten er extra SRT's bij, maar als ik deze selecteer loop VLC Mediaplayer vast, zelfs als ik een half uur wacht reageert hij nog niet.

Ik heb PowerDVD 11 geinstaleerd, maar als ik daarmee de disc óf de BDMV folder selecteer zegt hij 'There is a disk with an unsupported format in L:\'.

Kan iemand mij de goede richting in sturen mbt het afspelen van dit soort films?

Alvast bedankt!

There is no real life, there is just AFK.

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Dit mag hier denk ik niet besproken worden aangezien het om illegaal materiaal gaat :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Zorg dat je een ander bestandstype download, namelijk .mkv. Gebruik dan VLC of iets vergelijkbaars om het af te spelen. Wat je nu download is waarschijnlijk een ongecomprimeerde Bluray.

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
MrAcid schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 15:52:
Zorg dat je een ander bestandstype download, namelijk .mkv. Gebruik dan VLC of iets vergelijkbaars om het af te spelen. Wat je nu download is waarschijnlijk een ongecomprimeerde Bluray.
Dat was niet de vraag :) De vraag was hoe hij die ongecomprimeerde blu-rays kan afspelen ;)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:11

D4NG3R

kiwi

:)

DennusB schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 15:51:
Dit mag hier denk ik niet besproken worden aangezien het om illegaal materiaal gaat :)
Ten 1e: Is het downloaden van content in NL nogsteeds legaal (Al mag het op t.net niet besproken worden.)
Ten 2e: Wie zegt dat hij de BR niet zelf in bezit heeft maar een kopie heeft gedownload? Dit doe ik ook vaak genoeg bij m'n oude DVD collectie.

Hoe gaat het afspelen onder MPC:HC en welke bitrate heeft de content? (En welke videokaart heeft je PC)

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb altijd twee zwarte balken, boven en onder, terwijl het toch echt een 1080p film is op een 1080p scherm.
Die kan ik alvast wel voor je oplossen: de meeste films worden opgenomen/uitgebracht in 2.21:1 formaat - oftewel veel wijder dan 16:9. Vandaar de zwarte balken. Ga je niks aan doen. Je kan wel zoomen, maar dan wordt je film alsnog aan de zijkanten gecropt.

• Mastermind--
Total bitrate: 7753kbps volgens Windows Explorer

Winamp en XBMC doen het helemaal niet.

WPC:HC speelt de film wel af, maar vind maar 1 audo bestand (de Nederlandstailge, Ik wil Engels) en helemaal geen subtitles.

Er zaten extra SRT's bij maar ik zie geen optie om die te selecteren.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:11

D4NG3R

kiwi

:)

Heeft/Hebben de SRT's dezelfde naam als de videobestanden? Dus bijv:
Filmnaam.???
Filmnaam.srt

? Anders herkennen de meeste spelers ze niet als bijhorend.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

Ik erken je probleem. Als ik een originele BluRay rip (;)) af wil spelen op de PC dan werkt het soms door index.strm af te spelen, waarbij de audio en subtitles door XBMC feilloos afgespeeld worden. In veel gevallen doet XBMC echter moeilijk en moet ik uitwijken naar VLC.

@ D4ng3r: Hier zijn de subtitles meestal geen losse SRT, zitten ergens in de rip in een mapje denk ik. Soms zijn ze heel groot, soms midden in beeld en soms knipperen ze. Ook 5.1 audio loopt niet altijd lekker.

MKV werkt in principe beter.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2011 16:13 ]

• Mastermind--
Er staan geen losse .srt of subs in de BDV folder, deze zitten in het videobestand ingebakken.

Er zat bij de download een mapje waar srt's inzaten. Ik kan deze echter niet naar de iso kopieren en in dezelfde folder als de /BDMV/STREAM/00000.m2ts en 00001.m2ts bestanden zetten.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Het algemeen beleid #verboden
Hoe je aan je software, muziek, foto's, films, Canal+-uitzendingen en dergelijke zaken komt moet je zelf weten. We willen echter niet dat je GoT hier op welke manier dan ook in betrekt.

Desktop | Server | Laptop

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.