Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Kuhlie
  • Registratie: december 2002
  • Niet online
Voordat ik mijn moederbord als 'stuk!' terugstuur naar de leverancier wil ik even kijken of ik niet iets over hoofd zie.

Ik heb ivm overleden moederbord (met interne videokaart) een nieuw moederbord en videokaart voor mijn AM2-setje moeten kopen. Het is een ASRock M3A-GLAN (AMD 480X) geworden. De videokaart (een AMD 5450) bleek wat buggy te zijn in combinatie met het moederbord. Teruggestuurd, vervangen door een Geforce 210. Hiermee wilde Windows 7 niet meer vanaf mijn SATA-schijf te willen booten: hij leek halverwege het bootproces de harde schijf kwijt te raken.

Met wat dingen vervangen en proberen heb ik het volgende geconcludeerd:
- Geforce 210 en SATA-schijf: werkt niet: installatie van Windows 7 herkent niet eens de SATA-schijf
- een oude PCI-kaart en SATA-schijf: geen probleem, Windows installeert en draait prima
- Geforce 210 en ATA-schijf: geen probleem, Windows installeert en draait prima
- Geforce 210 in ander moederbord met SATA-schijf: lijkt geen probleem (Windows 7 herkent SATA-schijf zonder problemen, heb verder geen installatie geprobeerd)
- Geforce 210 in andere computer waar al Windows op een geinstalleerd stond: geen probleem, draait rock-solid

Heb ik nu vette pech en is de combinatie van dat moederbord en die videokaart incompatible? Ik kan geen andere mensen op google vinden met dit probleem.

Wat weetjes:
- meest recente BIOS geinstalleerd
- BIOS-instellingen: default, qua SATA-instellingen zowel 'AHCI' als 'compatible' geprobeerd. Maakt niets uit.
- voeding is relatief nieuw, Corsair 430 watt. Verder geen spannende dingen in die pc, dus ik vermoed daar geen probleem.
- geheugen geruild met een andere probleemloze computer helpt niet
- betreffende SATA-schijf in andere computer: geen problemen
- ik heb de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter doorlopen, geen bijzonderheden die me konden helpen

Wat zou het nog kunnen zijn?

• n0elite
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 28-09 00:11
Mail ASRock zelf eens? Misschien kunnen ze een bios fix voor je schrijven.

Canon EOS 60D + Tamron 17-50 f/2.8 VC + Canon EF 50mm f/1.8 II - Gestolen in Vietnam | Canon 100D + 18-55 stm

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True