Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jandaan
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 29-12-2023
Beste mede tweakers,

Enige tijde geleden heb ik een Razer Mamba muis aangeschaft.
Geweldige muis, voldoet geheel aan de verwachtingen.
Ware het niet dat van de ene naar de andere dag de muisaanwijzer na opstarten van Windows ongecontroleerd met zeer hoge snelheid over het scherm vliegt.
Er zit ook geen logica in de beweging, een beweging naar rechts heeft geen snelle verplaatsing naar rechts als gevolg maar willekeurig over het hele scherm.

Enfin, wat het ik er aan gedaan: (niet dezelfde volgorde)

Firmware update:
Resultaat: geen.

Verwijderen eventueel conflicterende draadloze apparatuur.
Resultaat: geen.

Accustatus gecontroleerd;
Resultaat: volledig opgeladen.

Grondig schoon gemaakt (muis + muismat)
resultaat: Geen.
Methode: handmatige luchtspuit

Dpi stand controle:
Bij verstellen naar laagste stand geen resultaat.

Herinstallatie:
Resultaat: Geen.

Vermanend toegesproken :( :
Geen resultaat

Resultaat in zijn geheel : |:( |:( |:(

Enfin, het vreemde aan dit alles is dat indien ik een willekeurig programma open (mbv een andere muis) de Razer beetje bij beetje beter gaat werken. Na verloop van tijd (na circa 15 handelingen) werk hij weer naar behoren. Verder wil het wisselen van bedraad naar draadloos ook wel eens werken maar niet vanzelfsprekend.

Ik kan nergens iets vinden over een mogelijk oplossing en heb reeds het nodige geprobeerd.
Volgens mij klinkt dit als een van de meest aparte problemen ever maar goed, ik kom er echt niet uit.
Ik hoop dat iemand hierop aanslaat, ben u daar bij voorbaat zeer erkentelijk voor.

Vriendelijke groet,

Jandaan

( . Y . ) PC specs:

OS= Windows 7.
Asus P8H67-M PRO moederbord
Int Core i7-2600
Scythe Mugen 2 Rev.B SCMG-2100
D3 8GB 1600-999 Grey XMP
SSD 120GB 500/525 Agility3 SA3 OCZ
WD 2TB WD20EARS
XFX 1GB D5 X HD6870 Dual Fan
Corsair CMPSU-600G
CooMas CM690II Advanced

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-09 07:18
Misschien dat er gewoon echt met muis zelf iets mis is, zeker als je al firmware upgrades en herinstallaties hebt gedaan.
Lijkt mij dat het dan niet aan de software kant zit, of er moeten echt brakke drivers voor die muis uit zijn maar dat lijkt me sterk want zo nieuw is de Mamba ook niet dus er zouden toch wel goede drivers moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Simpel zat, aansluiten op andere pc, als het probleem voordoet lost razer het maar op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:33
jandaan schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 15:06:
[...]
Vermanend toegesproken :( :
Geen resultaat
[...]
Weird, misschien moet je toch wat meer dreigen dan. Bij mij werkt dat namelijk AL en ALTIJD :Y)

Al eens acceleratie dingen uit gezet bij je mouse pointer opties in windows? Heb je dan nog steeds deze vage afwijking?

Staan er processen hard te stampen op de achtergrond op de momenten dat de muis "niet vloeiend" over het scherm heen glijdt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb je niet iets van een comport of dergelijke waar iets opstaat. kom hier vaak zat tegen dat als er een bepaalde comport wat binnen krijgt deze als muis gaat werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Koele_Man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:25

De_Koele_Man

Zo koud als een klontje!

Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 15:21:
heb je niet iets van een comport of dergelijke waar iets opstaat. kom hier vaak zat tegen dat als er een bepaalde comport wat binnen krijgt deze als muis gaat werken
Een Com Poort op een P8H67-M ? Nevermind; er staat in de Specs dat er idd een compoort op dat board zit! (Maar wel intern)

Ontopic: Heb je al in de muisinstellingen van Windows zelf gekeken? (in Vista vind je dat hier: Configuratiescherm -> Muis -> opties voor aanwijzer. Kan nu niet kijken waar dat in 7 zit)

[ Voor 10% gewijzigd door De_Koele_Man op 18-11-2011 15:30 ]

Meh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
defusion schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 15:13:
Simpel zat, aansluiten op andere pc, als het probleem voordoet lost razer het maar op :)
Dit is idd het belangrijkste wat je zou moeten testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jandaan
Redblader schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 15:11:
Misschien dat er gewoon echt met muis zelf iets mis is, zeker als je al firmware upgrades en herinstallatie hebt gedaan.
Daar ben ik inderdaad wel een beetje bang voor...
V.w.b. de drivers: eensch. Ook omdat hij het onder dezelfde driver versie prima heeft gedaan.
Verder is de muis nooit gevallen oid. Hm... misschien moet ik dochter lief even ondervragen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jandaan
De_Koele_Man schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 15:28:
[...]

Een Com Poort op een P8H67-M ? Nevermind; er staat in de Specs dat er idd een compoort op dat board zit! (Maar wel intern)

Ontopic: Heb je al in de muisinstellingen van Windows zelf gekeken? (in Vista vind je dat hier: Configuratiescherm -> Muis -> opties voor aanwijzer. Kan nu niet kijken waar dat in 7 zit)
Thanks voor je input: helaas, geen resultaat. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:49

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Je zegt dat je de muis hebt schoongemaakt, maar heb je ook gecontroleerd of er geen stof/haar op de lens en voor de laser zit?

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jandaan
LinuX-TUX schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 15:18:
[...]
Weird, misschien moet je toch wat meer dreigen dan. Bij mij werkt dat namelijk AL en ALTIJD :Y)

Al eens acceleratie dingen uit gezet bij je mouse pointer opties in windows? Heb je dan nog steeds deze vage afwijking?

Staan er processen hard te stampen op de achtergrond op de momenten dat de muis "niet vloeiend" over het scherm heen glijdt?
Bij mij werkt het inderdaad ook meestal wel. Alleen bij zeer hardnekkige problemen zoals deze werkt het niet ;)
Muisopties in Windows allen afgegaan. Helaas geen resultaat. Thanks voor je input!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jandaan
Kanarie schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 15:57:
Je zegt dat je de muis hebt schoongemaakt, maar heb je ook gecontroleerd of er geen stof/haar op de lens en voor de laser zit?
Volgens mij is deze 100% schoon.
Nu heb ik de lens eens goed bekeken en het lijkt wel alsof er 2 belletjes in zitten.
Zie foto: Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/e8l9o3.jpg

Misschien dat iemand anders met een Mamba kan kijken of hij/zij dat ook heeft.
Het lijken ook op 2 lenzen... weird.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jandaan
Aham brahmasmi schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 15:31:
[...]

Dit is idd het belangrijkste wat je zou moeten testen.
Ik ben nog op zoek naar de lader van mijn brakke laptop.
Nu nog hopen of ik mijn wachtwoord kan herinneren.
Thanks for the input Aham

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jandaan
As we speak werkt de mamba wel als een zonnetje. Even uit en aan gezet en voila.
Lijkt me alleen geen oplossing voor de lange termijn... Zeer grote kans dat hij bij een reboot van windows weer als een ADHD muis met speed op over mijn scherm knalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-09 07:18
jandaan schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 16:15:
As we speak werkt de mamba wel als een zonnetje. Even uit en aan gezet en voila.
Lijkt me alleen geen oplossing voor de lange termijn... Zeer grote kans dat hij bij een reboot van windows weer als een ADHD muis met speed op over mijn scherm knalt.
Ik zou gewoon een mail sturen naar Razer oid. en vragen wat je hier mee moet?
Ik weet niet hoe de garantie gaat bij Razer aangezaien ik er zelf nog nooit gebruik van heb hoeven maken maar als zoiets bij een Logitech zou gebeuren kreeg je zo een nieuwe. (die zijn dan ook wel geweldig met service) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:49

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

jandaan schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 16:10:
[...]

Volgens mij is deze 100% schoon.
Nu heb ik de lens eens goed bekeken en het lijkt wel alsof er 2 belletjes in zitten.
Zie foto: [afbeelding]

Misschien dat iemand anders met een Mamba kan kijken of hij/zij dat ook heeft.
Het lijken ook op 2 lenzen... weird.
De Mamba heeft 2 lasers en 2 lenzen, vandaar de belletjes.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jandaan
Kanarie schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 17:09:
[...]

De Mamba heeft 2 lasers en 2 lenzen, vandaar de belletjes.
Ah... dat verklaard een hoop. Thanks!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jandaan
Redblader schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 16:48:
[...]

Ik zou gewoon een mail sturen naar Razer oid. en vragen wat je hier mee moet?
Ik weet niet hoe de garantie gaat bij Razer aangezaien ik er zelf nog nooit gebruik van heb hoeven maken maar als zoiets bij een Logitech zou gebeuren kreeg je zo een nieuwe. (die zijn dan ook wel geweldig met service) :)
Nu schijnt Razer een hele goede aftersales te hebben, naar verluid. Ware het niet dat ik deze muis bij een mede tweaker heb gekocht. Geen kwaad woord over deze tweaker trouwens!! Muis heeft het perfect gedaan en ben er van overtuigd dat betreffende verkoper ter goeder trouw de verkoop heeft gedaan.
Feit is wel dat ik geen bon heb. Kan alleen nooit kwaad als ik even een mailtje eruit gooi, wie weet is het bij hun bekend. Bedankt voor het meedenken!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:57

M2M

medicijnman

En je zou even kunnen googlen. Dan weet je in ieder geval of dit een issue is dat speelt met de gehele serie, of dat het een foutje is bij jouw eigen exemplaar.

Verder heb ik niet alles hierboven gelezen, maar het testen op een ander systeem moet je eigenlijk wel even doen voordat je razer mailt.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jandaan
M2M schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 17:18:
En je zou even kunnen googlen. Dan weet je in ieder geval of dit een issue is dat speelt met de gehele serie, of dat het een foutje is bij jouw eigen exemplaar.

Verder heb ik niet alles hierboven gelezen, maar het testen op een ander systeem moet je eigenlijk wel even doen voordat je razer mailt.
Ga ik ook zeker eerst doen. Wel zo netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jandaan
Op een of andere miraculeuze wijze werkt de Razer weer compleet naar behoren!! :-)
Iedereen bedankt voor het meedenken!!!
Hier mag wat mij betreft een slotje op.
Helaas kan ik geen oplossing mededelen aangezien ik niets anders gedaan heb dan ik in eerste instantie gedaan heb.
Pagina: 1