iMac verbinding valt weg?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maj-Maj
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-09 21:37
Vrienden van ons hebben sinds kort een iMac (de nieuwste versie 21" met i5, zonder Lion) waarvan de verbinding steevast na een minuut of 2 uitvalt. Het vreemde is dat de 'netwerkindicator' nog gewoon aangeeft vol bereik te hebben. Echter, zowel de browser als alle andere programma's die internet nodig hebben doen het niet. Wat kan hier het probleem zijn?

(Overigens zit er nog garantie op, dus mocht het niet lukken dan brengen we hem gewoon terug.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:43

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Heb je dit probleem zowel met draad als draadloos? Zou je dat eens kunnen testen?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maj-Maj
Draad is geen probleem, alleen draadloos schijnt het moeilijk te doen. Ik weet overigens niet hoe het zit als de iMac verbinding maakt met een andere router... Wel is het zo dat ik op dezelfde locatie geen probleem heb met de verbinding op een Windows PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scenix_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-09-2024
Lijkt mij dan op zijn minst in ieder geval een goed idee om inderdaad een andere router / accesspoint te proberen. Dan kan je zaken gaan uitsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munki
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:52
Maj-Maj schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 14:57:
Draad is geen probleem, alleen draadloos schijnt het moeilijk te doen. Ik weet overigens niet hoe het zit als de iMac verbinding maakt met een andere router... Wel is het zo dat ik op dezelfde locatie geen probleem heb met de verbinding op een Windows PC.
Hebben zij toevallig een keer verbinding gemaakt met het netwerk van de buren? Dan zou het namelijk zo kunnen zijn dat de iMac af en toe probeert over te schakelen naar dat netwerk. Dit heb ik zelf ook een keer ervaren, vandaar dat ik het even meld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08 02:05

freddyathlon

McLaren Mercedes

Dit klinkt ongeveer als hetgeen ik ook had bij mijn iMac.

Ik heb het Channel veranderd, sindsdien geen problemen meer gehad.

Kun je doen in de software (meestal webbased) van de router. Ik heb van kanaal 7 (standaard) kanaal 3 gemaakt. Nu nooit meer verbindingsproblemen gehad.

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sounds like.....channels die elkaar in de weg zitten?
Hoeveel SSID's zie je en welke daarvan zitten op het zelfde channel als
jou router?

commandline
sudo airport en1 scan

(waar en1 je airport moet zijn op macbook air en0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maj-Maj
@Ozjifu, nee dat is niet het geval. Alle netwerken in de buurt zijn bovendien versleuteld, dus daar kom je niet zomaar in.

Ik zal even vragen hoe het zit met de channels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

probeer je router of modem eens op 5ghz te laten uitzenden. dit zou dit probleem wel eens kunnen oplossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maj-Maj
Blijkbaar zendt de router uit op kanaal 1. De andere draadloze verbinding die wordt opgepikt zendt uit op kanaal 9. Omzetten naar 5 ghz lukt ze niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Maj-Maj schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 15:02:
Blijkbaar zendt de router uit op kanaal 1. De andere draadloze verbinding die wordt opgepikt zendt uit op kanaal 9. Omzetten naar 5 ghz lukt ze niet.
Is het toevallig een Linksys router? Ik weet dat er bepaalde types zijn welke zich niet helemaal aan het WiFi protocol houden en waarbij Mac computers om de zoveel tijd wegvallen. Een firmware update van de router werkt dan in veel gevallen al wel.

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maj-Maj
^
Nee een FRITZ!Box (waarvan de firmware up-to-date is).

[ Voor 46% gewijzigd door Maj-Maj op 22-11-2011 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Maj-Maj schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 15:07:
^
Nee een FRITZ!Box (waarvan de firmware up-to-date is).
Daar schijnen vaker problemen mee te zijn (google 'fritz box imac').
http://www.macosx.nl/comm...eeds-afgemeld-in-fritzbox

Misschien een oplossing?
http://www.slideshare.net...op-imac-bij-fritzbox-7340

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maj-Maj
^
Daar kunnen ze misschien wel wat mee (ze hebben inderdaad de 7340), ik zal het doorsturen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VChunky
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-10 16:13
Mijn iMac heeft exact hetzelfde. Tijd lang last van gehad, toen weer weg en sinds een week weer terug.
Met een beetje googlen kom je er achter dat dit een structureel probleem van iMacs is en niet gerelateerd is aan bepaalde routers. Ik kan gewoon niet meer internetten ermee en Apple probeert dit uiteraard af te schuiven op mijn netwerk/router. ;(

Toch wel frapant dat het bij twee verschillende routers voorkomt en al mijn andere devices (telefoon, laptop, PS3, iPad) totaal geen hinder ondervinden. Sterker nog, ik kan zelfs bij de buren op 40 meter afstand perfect internetten via mijn wifi 8)7

Samenvattend; ik heb al van alles geprobeerd met soft- en hardware aanpassingen, zonder resultaat. Is langsbrengen bij een reseller een optie? Ik heb daar geen ervaringen mee met Apple producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je een Apple router gebruikt is kun je die zeker naar een reseller brengen, maar ik zou eerst eens kijken
in hoevere de gebruikte router zich aan wifi protocollen houd. (vaak dingen als boost of jumbo frames kunnen nog tot problemen zorgen)

dat een ander apperaat er wel op werkt zegt niet zoveel. behalve dat die minder signaal of protocol gevoelig zijn. Het probleem zit in een meestal in de bepaald chipset dat de router gebruikt.

Succces

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VChunky
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-10 16:13
Gelukkig doet de verbinding het nu weer goed na een iMac update. Lijkt mij in ieder geval duidelijk waar het probleem ligt als Airport dalijk weer kuren krijgt :F
Pagina: 1