Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Backup oplossing gezocht

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Geachte mede tweakers,

Ik heb een USB stick van 8Gb met in de root:

- School (map)
- Film (map)
- Software (map)

De usb stick gebruik ik ALTIJD op school en zoek dus daarom een backup oplssing.
Ik heb Zelf alwat uitgedacht maar of het daadwerkelijk bestaat of te realiseren is, is voor mij nog een vraag.

Wat zoek ik?
Ik zoek een tool/software die eventueel portable kan draaien op de usb stick.
De tool moet er voor zorgen dat alle school bestanden die zich op mijn USB stick bevind ook op een cloud dienst (zoals dropbox of windows skydrive) of thuis computer staan.
Op het moment dat ik dat ik een bestand wijzig of een nieuw bestand toevoeg aan mijn usb stick in de school map dan wil ik graag dat ook die bestanden AUTOMATISCH bijgewerkt worden naar de Cloud dienst of naar mijn thuis computer.

Bestaat dit?

Alle tips zijn welkom, graag alleen positief reageren aan negatieve reacties heb ik niets!
Hartelijk bedankt alvast!

Met vriendelijke groet,

Ramon

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:23
Zelf een batch bestand maken welke je dubbel klikt of in windows bij het afsluiten laat runnen?

Overigens om maar even captain obvious te spelen. Wat heb je zelf gezocht en gevonden?

[ Voor 32% gewijzigd door Arunia op 18-11-2011 14:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Daar zou toch software voor moeten zijn?
Als bedrijven veel geld willen verdienen zou ik zeggen maak zo'n tool en maak er flink reclame mee.
Op die manier is backuppen van essentiele bestanden niet meer weg te denken als de gebruiker er verder niets voor hoeft te doen

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:48

Magic666

No one's neighbour!

Is dit misschien wat voor je?
http://www.bvckup.com/

Verwijderd

Topicstarter
Erg handig voor thuis. Maar aangezien ik veel op school werk en bij elke les op een andere pc zit, zit ik niet te wachten om iederekeer dat programma te installeren

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Keyword: synchroniseren.
En als ik zie hoe vaak dat misgaat met telefoonnummers en bookmarks, wil ik voor m'n data geen automatische oplossing... Ik heb het zoeken opgegeven en doe het gewoon handmatig.

Verwijderd

Topicstarter
mm. of mischien een betere oplossing.
Op de usb stick een map hebben die realtime in verbinding staat met de cloud of thuis computer.
Dus de bestanden bevinden zich dan niet op de usb stick maar op de cloud / thuis computer

• LeVortex
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-11 20:44
Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 16:28:
mm. of mischien een betere oplossing.
Op de usb stick een map hebben die realtime in verbinding staat met de cloud of thuis computer.
Dus de bestanden bevinden zich dan niet op de usb stick maar op de cloud / thuis computer
Dus je wilt geen usb stick meer voor je documenten, maar knalt alles op Skydrive (microsoft) of Google docs, kan je de USB stick lekker thuis laten. Hun handelen de backup af en jij kunt altijd bij je docs.
Googledocs gebruik ik niet, maar skydrive kun je gewoon zeggen open in Word en dan opent hij gewoon word op de computer en bij het opslaan staat het gelijk op je skydrive.

Verwijderd

Topicstarter
Dat klopt zo'n idee wil ik. Maar dan toegang via mn usb stick.
Want ik zit op school en daar wissel ik vrijwel altijd van computer. Om nou telkens een tool te installeren die skydrive benadert zoek ik nou ook niet echt.

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:19
Dat is dus het leuke van skydrive wat LeVortex zegt. Je kan er gewoon bij vanuit een browser en dan de bestanden openen. Maar er vanuit gaan dat microsoft de backup regelt zou ik dan weer niet doen. Backup zelf regelen op je usb stick oid.

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-09 13:39

Big Womly

Live forever, or die trying

En als je dan toch persé je USB stick wil meenemen, zet er dan de link naar de SkyDrive op.
8G voor 1 link... Dan kun je eventueel er nog iets anders op zetten :)

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

Verwijderd

Is een dagelijkse backup niet genoeg? Persoonlijk gebruik ik gewoon synctoy icm een autorun scriptje (google is your friend). Die start synctoy automatisch als ik de memorystick in mijn thuiscomputer inplug en synchroniseert mijn mappen.

Werkt prima.

Verwijderd

Topicstarter
Big Womly schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 17:04:
En als je dan toch persé je USB stick wil meenemen, zet er dan de link naar de SkyDrive op.
8G voor 1 link... Dan kun je eventueel er nog iets anders op zetten :)
Hoe kan ik een soort van link op me usb stick zetten die doorlinkt naar skydrive (niet via browser).
Dus gewoon eeen soort van portable tool op de usb stick die skydrive opent in de vorm van verkenner o.i.d?

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Even googlen brengt mij op deze pagina:
http://maketecheasier.com/make-dropbox-portable/2011/05/17
en vervolgens op deze:
http://nionsoftware.com/dbpahk/overview
Kan je daar niet mee uit de voeten?

Desktop | Server | Laptop

Verwijderd

Topicstarter
Idd die had ik ookal gevonden en heel handig.

Maar ik kom niet uit de voeten met de tool en het werkt volgens mij ook niet met live synchroniseren?

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Oops! Backup werkt ook goed.

• Alex3
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18-11 13:09
Thuis werkmap maken op de USB-stick: rechtsklikken in verkenner, Nieuw, Werkmap. Bestanden vanaf de harde schijf naar Werkmap kopiëren. Dagelijks rechtsklikken op de Werkmap en synchroniseren kiezen.

• Iooryz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-06 11:29

Iooryz

iooryz

Heb je al gekeken naar een portable dropbox variant? Er staan er best een aantal beschreven op hun forum, zoals: http://forums.dropbox.com/topic.php?id=33387

Je kunt bij dropbox ook gewoon je bestanden uploaden via de browser (op school bijvoorbeeld). Als je dan thuis komt, is je bestand al weer up to date.
Pagina: 1