Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Welke software heb ik nodig?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo forumleden,

Ik wil graag een bepaald systeem opzetten, echter weet ik niet welke software ik hiervoor gebruiken moet. Ik hoop dat jullie mij hierin op weg kunnen helpen. De situatie is alsvolgt:

Ik heb een database met een grote diversiteit aan voorschriften (circa 400). Deze zijn ondergebracht in 41 rubrieken. Ik wil graag naar een systeem, waar per situatie de geldende voorschriften aan gekoppeld worden. Situaties zijn divers, de geldende voorschriften hangen dus af van de situatie. Het is niet per definitie zo dat alle voorschriften uit een rubiek van toepassing zullen zijn.

Mijn idee bestaat uit 3 'bladen':

Blad 1: een invulformulier
Hier kan aangevinkt worden wat de kenmerken van de situatie zijn. Aan elk kenmerk zijn een aantal voorschriften gekoppeld.

Blad 2: de geldende voorschriften
Hierin komen de geldende voorschriften in te staan. Deze zijn dus afhankelijk van hetgeen wat in blad 1 is aangevinkt.

Blad 3: de database
Hierin staan alle rubrieken en daaronder de voorschriften. Hieruit vind de selectie plaats. Deze database is ervoor bedoeld om wijzigingen cq. aanvullingen in te verwerken.

Mijn wensen zijn:
  • zowel de voorschriften als de rubrieken zijn zichtbaar in blad 2. Voorschriften zijn ondergebracht onder de juiste rubriek.
  • De rubiek moet zichtbaar worden als er minimaal 1 van de bijbehorende voorschiften geactiveerd wordt.
  • Er bevinden zich geen loze ruimtes tussen de voorschriften. Ik heb namelijk een dergelijk systeem gezien - gemaakt in Excel - waarbij de database het vertrekpunt was in de koppeling. In eerste instantie stond bij alles 'niet van toepassing'. Indien er iets werd aangevinkt op het eerste blad, werden bepaalde voorschriften zichtbaar. Er ontstond dus een lijst met voorschriften, waartussen veelal 'niet van toepassing' stond. Gezien het er 400 zijn, vind ik de lijst wat te groot worden. Om deze reden zoek ik een systeem /manier om voorschriften onder elkaar te zetten en dat de 'niet van toepassing' buiten beschouwing blijft.
Ik heb geen ervaring met het schrijven van software, maar leer het graag. Echter zoek ik wel een programma die niet al te complex is. Ik weet niet of bijvoorbeeld Acces een geschikt programma is?

Alvast bedankt voor de reacties,