Vreemde titel

Pagina: 1
Acties:

• kramerty88
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-02 21:56

kramerty88

Soms geniaal... (meestal niet)

Topicstarter
nieuws: Bedrijf laat Android op computer werken vanaf usb-stick

Bedrijf laat Android op computer werken vanaf usb-stick

Ik vind deze titel een beetje vreemd gekozen. Bij het lezen dacht ik in eerste instantie dat het een uitgelekt fotootje zou zijn van een scherm. Maar het bedrijf FXI laathet draaien op een Mac, terwijl eerder het al geluk is op een windows pc.

De vaagheid van de titel vind ik daarom niet gepast. Persoonlijk zou ik er iets van maken als:"FXI laat android draaien op mac vanaf usb-stick". Dan vat de titel het artikel samen.

http://team450.nl/ | 31:39 10k | 2:33:02 Marathon

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
De eerdere oplossing betrof een emulatie binnen Windows, maar deze stick is niet alleen voor Mac's, maar voor zowel pc's als Mac's en zelfs tv's. Bovendien draait Android vanaf de stick. Volgens mij geeft de titel de inhoud correct weer. Ik heb er nog wel tv's bijgezet: nieuws: Bedrijf laat Android op computer en tv werken vanaf usb-stick.

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik moet zeggen dat ik de titel eerst ook anders interpreteerde, namelijk dat Android op de computer draaide, geboot vanaf een USB-stick. Met name omdat ik bij USB-stick aan een memory-stick denk, en niet aan een USB-computer, wat het blijkbaar feitelijk is. Het draait dus niet op de computer (of de TV) IMHO.

Betere titel zou IMHO zijn: FXI presenteert Androiddevice in USB-stick formaat

Edit:
De eerdere oplossing betrof een emulatie binnen Windows
Er bestaat ook al een tijdje Android-x86, hiermee is het volgens mij al lang mogelijk om vanaf een bootable USB-stick Android native op je PC te draaien.

[ Voor 23% gewijzigd door u_nix_we_all op 18-11-2011 14:03 ]

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• kramerty88
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-02 21:56

kramerty88

Soms geniaal... (meestal niet)

Topicstarter
u_nix_we_all schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 14:00:
[..]
Betere titel zou IMHO zijn: FXI presenteert Androiddevice in USB-stick formaat
Iets meer in deze richting inderdaad, vooral om het feit dat het echt een "device" is. Een eigen processor, eigen GPU en eigen BT/micro usb aansluitingen. Nu lijkt het nog alsof de computer of tv het "inladen"/"opstarten" van een usb geheugenstick, wat dus niet het geval is.

http://team450.nl/ | 31:39 10k | 2:33:02 Marathon

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:40
u_nix_we_all schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 14:00:
[...]

Er bestaat ook al een tijdje Android-x86, hiermee is het volgens mij al lang mogelijk om vanaf een bootable USB-stick Android native op je PC te draaien.
Helemaal correct. Dit project heeft ook gewoon een website. Dus deze titel vind ik zelf ook redelijk misleidend. De titel van Engadget, welke in het Nederlands zoiets als "Bedrijf maakt van elk scherm Android via een usb-stick" zou zijn, zou beter staan vind ik.