Hallo mede tweakers,
Ik heb een bestand met hierin de volgende regels:
tstsrv1 192.168.1.1
tstsrv2 192.168.1.2
tstsrv3 192.168.2.1
tstsrv4 192.168.2.2
Ik probeer in een bash script een bepaalde handeling uit te laten voeren op al deze servers. Dat is het probleem op zich niet zo.
Het probleem ontstaat op het moment dat ik de file wil gaan uitlezen naar een multidimensioneel array.
Ik wil graag de bovengenoemde data op verschillende punten laten terugkomen in het script. Op bepaalde momenten moet dit het ip zijn en andere momenten moet dit de hostname zijn.
Voor het gemak dacht ik gebruik te gaan maken van een mutidimensioneel array, zodat ik iets kan doen in de trend van:
.
Mijn eigenlijke vragen zijn dus:
-hoe vul ik het bovenstaande bestand naar een multidimensioneel array.
-kan het zowieso wel wat ik wil?
Ik heb een bestand met hierin de volgende regels:
tstsrv1 192.168.1.1
tstsrv2 192.168.1.2
tstsrv3 192.168.2.1
tstsrv4 192.168.2.2
Ik probeer in een bash script een bepaalde handeling uit te laten voeren op al deze servers. Dat is het probleem op zich niet zo.
Het probleem ontstaat op het moment dat ik de file wil gaan uitlezen naar een multidimensioneel array.
Ik wil graag de bovengenoemde data op verschillende punten laten terugkomen in het script. Op bepaalde momenten moet dit het ip zijn en andere momenten moet dit de hostname zijn.
Voor het gemak dacht ik gebruik te gaan maken van een mutidimensioneel array, zodat ik iets kan doen in de trend van:
.
Bash: mass-script.sh
1
2
| echo array[0,0] wordt nu het script op gedaan. ssh root@$array[0,1] /opt/testscript #of iets dergelijks |
Mijn eigenlijke vragen zijn dus:
-hoe vul ik het bovenstaande bestand naar een multidimensioneel array.
-kan het zowieso wel wat ik wil?