Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-07 16:50

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Heren,

Ik stap binnenkort over naar het X79 platform, vanaf de alweer 4 jaar oude 680i / S775.

Twijfelachtig ben ik over welk moederbord ik wil. Ik heb op verschillende sites al reviews gelezen, en de keuze blijft lastig. Graag niet met de "Welk moederbord moet ik kopen" guide aan komen zetten. Ik weet redelijk wat af van hardware / ict.

Asrock had ik het nooit zo mee. Dit was vaak een B-merk, en zodoende negeerde ik dat het liefst.

Echter, sinds de komst van X79, en de reacties van anderen over Asrock, vraag ik me af of de Extreme7 een goede keus is.

Dit bordje is tot mijn spijt niet meegenomen in de zojuist uitgegeven X79 Moederbord Roundup

Verder heb ik de meeste borden wel vergeleken. Het liefst had ik een bordje met een 90 graden gedraaide 24pins powerconnector. Helaas zijn deze er bijna niet. Tevens wil ik een blups aan Sata poorten, waarvan minimaal 2 SATA 600.

Toch kom ik steeds bij het Asrock Extreme7 bord uit. Maar is Asrock al een volwaardig merk? De componenten die zij gebruiken, is dat degelijk?

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:03

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

De laatste machines uit de Best Buy Guides waren veelal voorzien van een Asrock moederbord. In het verleden waren sommige bordjes van Asrock een ramp, maar tegenwoordig zijn die moederbordjes prima te gebruiken. Zie ook dit topic: Is AsRock tegenwoordig een degelijk merk, of nog altijd ruk? . Daar zijn de reacties ook veelbelovend :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Super. Ik ben overtuigd. Het bordje (Asrock X79 Extreme7) wordt mij keus.
Het bord voldoet aan al mijn eisen:

Minimaal 2x usb 3.0
Voldoende lanes voor eventuele high-end CF / SLI opstelling
Digital Audio out. Genoeg voor eerst. Later misschien toch weer een Creative kaartje.
SATA 600 voor mijn SSD, en een 2e SATA 600 voor een 2e toekomstige SSD.

Enige nadeel is dus, dat de powerconnector niet 90 graden gedraaid zit. Maar dat is niet anders.

De nieuwe setup tot nu:

Intel Core i7 3930K
Asrock X79 Extreme7
16 GB Corsair Vengeance Blue
Corsair Obsidian 800D case

Thanks for advice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik ben wel benieuwd waarom je graag wil dat de powerconnector 90 graden gedraaid moet zitten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
PilatuS schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 22:40:
Ik ben wel benieuwd waarom je graag wil dat de powerconnector 90 graden gedraaid moet zitten ?
I.v.m. de cablemanagement van de Corsair 800D. dan kan de powerkabel, zonder al teveel wrikken, rechtstreeks verdwijnen in de cable-hole :)

edit:

dit idee dus, maar dan ligt ie dus op z'n kant met een 90 graden gedraaide aansluiting:
http://forum.corsair.com/...d=6424&stc=1&d=1264619257

[ Voor 20% gewijzigd door NeFoRcE op 18-11-2011 23:28 ]