Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg de C: schijf van de server niet verkleint ? Er is maar 52.4gb in gebruik, hier wil ik dus een 75gb schijf van maken en daarnaast dan een 150gb. Alleen ik kan maar 2500mb verkleinen nu. Hoe kan ik dit toch doen ?

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/i4mhvt.png

p.s. Diskpart via cmd werkt ook niet, dan hangt die vast en moet ik de server herstarten.

Thanks!

• Gerjannn
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10:37
Heb je al een bootable partitie programma geprobeerd? dan wordt de c:\ schijf niet gebruikt, dat zou kunnen schelen ;) Opstarten van cd dus.

Verwijderd

Topicstarter
Gewoon de server dvd erin doen en vanuit daar een andere partitie maken ? p.s. Draait wel in vSphere ter informatie :)

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-11 20:45
Misschien een domme vraag, maar waarom wil je twee partities hebben op een server harde schijf? Het is niet dat het veiliger is voor bestanden of iets dergelijks. Daarnaast lijkt het me ook niet handig om een server bootdisk te gaan verkleinen :X.

Verder moet je inderdaad opstarten via een CD/DVD en vanuit daar de partitie verkleinen.

• Gerjannn
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10:37
Weet niet of dat kan. Zoiets bedoel ik. Een programma wat je zelf moet downloaden en dan op cd branden dus ;)

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10 00:20

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Clonen naar een andere VM en voor het clonen de omvang van de disken aanpassen? Lijkt mij het handigst :)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• --Mulder--
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-11 14:45
Heeft er onder andere mee te maken dat je swapfile gefragmenteerd op je C:\ volume staat. Dit kun je gedeeltelijk oplossen door een defrag te draaien.

Beste kun je met b.v. een BartPE cd booten en van daaruit je partitie verkleinen.
Pagina: 1