Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolstart
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-09 09:49
Ik ben op zoek naar ene methode om automatisch een PDF te genereren via in design.

Ik moet 300 uitnodigingen versturen met 200 verschillende foto's. 1 Foto per uitnodiging.

De bedoeling is dat indesign automatisch een foto selecteert uit een map en die in een indesign file zet die wordt gevoed met adresgegevens.

Als eindresultaat wil ik een pdf van 300 uitnodigingen met unieke adressen en de 20 foto's worden dan 1 voor 1 gebruikt om vanaf de 21ste kaartje weer foto 1 te gebruiken. En zo tot de 300 bereikt is.

Die PDF druk ik dan en snij de kaartjes uit.

Iemand een idee hoe ik de foto's automatisch in indesign kan laden zodat ik ze niet handmatig moet toevoegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Als je op een Apple werkt kun je met Applescript aan de gang (voorbeeld) of anders Javascript.

Maar als je handig bent met zoek&vervang in een text editor kan het makkelijker zijn om de XML-mapping functies van Indesign te gebruiken:
  • Schuif de balk aan de linkerkant van je venster open (knop 'Show structure' linksonder');
  • In die balk zit rechtsboven een functiemenu. Kies 'Add Untagged items';
  • 'Export XML';
  • Dat bestand kun je in een XML editor of text editor openen en de adressen en de links van de images bewerken.
  • 'Import XML' en Indesign werkt de tekst en de links in je document bij. Mocht je in de XML elementen hebben toegevoegd, dan kun je die in Indesign naar je pagina slepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-10 13:43
Uberhaupt op Google gezocht naar mogelijkheden van automated image feed en indesign?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Lees idd even Graphics Beleid door en voeg de extra verzochte informatie toe aan dit topic. Als je dat niet kan / wilt doen, dan blijft het wel een heel basic topic en dan kan het net zo goed op slot :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.