Mediaplayer ziet gedeelde netwerk map niet

Pagina: 1
Acties:
  • 4.817 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 00:44
Recentelijk heeft mijn vader een Mxstreamer Mediaplayer gekocht. In 1e instantie maakt hij gebruik van een externe 2,5" hd voor het afspelen van films, series etc. Die zet ik ze dan er voor hem op.

Maar je kunt ook via het netwerk rechtstreeks van de pc naar de mediaplayer streamen (en afspelen). De PC heeft als besturingssysteem Windows 7 x64 Ultimate NL.

Echter, de mediaplayer kan de gedeelde netwerkmap op de computer niet vinden. Andersom daarentegen, ziet de netwerkomgeving van de computer de mediaplayer wel.

Een overzicht van het geheel

Afbeeldingslocatie: http://magical.tweakdsl.nl/Overige/netwerk1.png
Automatisch IP verkrijgen staat uit, de hierboven genoemde (interne) ip nummers staan vast.

Op de pc heb ik de map D:\Downloads gedeeld.

Afbeeldingslocatie: http://magical.tweakdsl.nl/Overige/netwerk2.png
Afbeeldingslocatie: http://magical.tweakdsl.nl/Overige/netwerk3.png
En onder "permissions" heb ik voor beide users (gebruiker + administrator) alle opties op "allow" staan.

Ondanks deze instellingen ziet de mediaplayer deze gedeelde netwerkmap niet. Aangezien de computer de mediaplayer wel ziet vermoed ik dat het misschien een firewall instelling is op de pc die voorkomt dat de mediaplayer de map ziet. Aan de andere kant, als je een gedeelde map maakt op het netwerk dan hoef je toch geen aparte firewall instelling te doen?

Nu heb ik ook nog geprobeerd een "Thuisnetwerk" te creeren onder Windows 7. Als je deze creeert krijg je een wachtwoord. De mediaplayer ziet dit "thuisnetwerk" onder NET\MSHOME (niet onder Gedeelde netwerk mappen), echter lukt het me niet om in te loggen omdat ik niet weet wat de gebruikersnaam is.

Welke van de twee geniet eigenlijk de voorkeur voor streaming vanaf je pc naar een mediaplayer? Simpelweg een map delen op het netwerk of de zgn 'thuisnetwerk' van Windows 7? (Ik heb gelezen dat thuisnetwerk enkel werkt tussen Windows 7 machines, dus misschien dat het niet werkt tussen mediaplayers en pc's).

Ik prefereer de 1e optie (het delen), alleen de vraag blijft nu, waarom ziet de mediaplayer de gedeelde map niet?

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashx
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-08 07:37

Slashx

WOT: Mr_Slashx

Ik heb even de volledige tekst gekopieerd van Eminent... :P Lijkt mij hetzelfde probleem... Dit heeft bij mij het probleem toentertijd opgelost...

Windows 7:
In de onderstaande stappen wordt uitleg gegeven hoe je in Windows 7 mappen kunt delen en waar je eventueel op dient te letten.

Windows 7 instellen:

Zorg ervoor dat Windows volledig is opgestart en dat je het Windows bureaublad ziet.
Klik op ‘Start’.
Ga naar het ‘Configuratiescherm’ en klik bij ‘Netwerk en Internet’ op ‘Netwerkstatus en taken weergeven’.
Klik op ‘Gevanceerde instellingen voor delen wijzigen’.
Klik op het pijltje bij ‘Thuis of werk’ (huidig profiel) om dit menu in te klappen, daarna klik je op het pijltje bij ‘Openbaar’ om deze uit te klappen. Volg de onderstaande stappen:
Klik op ‘Netwerkdetectie inschakelen’.
Klik op ‘Bestands- en printerdeling inschakelen’.
Klik op ‘Openbare mappen delen uitschakelen’.
Klik op ‘Met wachtwoord beveiligd delen uitschakelen’.
Klik op ‘Wijzigingen opslaan’.

Let op: Het is mogelijk dat je toestemming dient te geven om de wijzigingen op te slaan!

Een gedeelde map maken:
Nu je Windows hebt ingesteld dien je een map te selecteren, of een nieuwe map aan te maken. In deze map plaats je uiteindelijk de media die je via je het netwerk op je mediaspeler wilt afspelen. In het volgende hoofdstuk leggen we uit hoe je een map kunt te delen.

Ga via het startmenu naar ‘Computer’ en klik op je ‘C:’-schijf.
Ga naar de map die je wilt delen, maar zorg ervoor dat dit geen ‘Openbare map’ is of maak een nieuwe map door met de rechtermuisknop eenmaal in een leeg gedeelte van het scherm te klikken en kies ‘Nieuwe map’. Geef deze nieuwe map een gewenste naam.
Klik deze map met de rechtermuisknop aan en klik op ‘Eigenschappen’.
Ga naar ‘Delen’ en klik op ‘Delen’.
Klik op het pijltje en kies ‘Iedereen’. Klik daarna nogmaals op het pijltje en voeg ook ‘Administrator’ toe.
Selecteer bij ‘Machtigingsniveau’ de rechten die de gebruiker dient te krijgen. Kies ‘Lezen’ of ‘Lezen/schrijven’. Beide niveaus kunnen worden gebruikt.
Klik op ‘Delen’ om de map te delen met de door jou ingestelde gebruiker(s) en rechten.
Klik op ‘Beveiliging’ en controleer of de door jou ingestelde gebruiker (Iedereen) in de lijst staat vermeld. Is dit niet het geval, dan kun je de onderstaande stappen volgen om de gebruiker alsnog aan deze lijst toe te voegen:
Klik op ‘Toevoegen’ waarna een nieuw venster wordt geopend.
Klik op ‘Geavanceerd’.
Klik op ‘Nu zoeken’ waarna de computer gaat zoeken naar alle beschikbare gebruikers.
Klik ‘Iedereen’ eenmaal met linkermuisknop aan en klik op ‘OK’. Je ziet nu ‘Iedereen’ in het venster staan.
Klik op ‘OK’ om ‘Iedereen’ aan de lijst toe te voegen.
Klik op ‘Toepassen’ en dan op ‘OK’ om deze wijzigingen op te slaan.
Klik op ‘Sluiten’ om het venster te sluiten.

Je kunt nu de gedeelde mappen van Windows 7 bereiken door via het menu van je mediaspeler naar Samba of Gedeelde Mappen te gaan en daar je Windows 7 machine uit de lijst te kiezen. Wordt er gevraagd om een gebruikersnaam en wachtwoord, dan hoef je niets in te vullen, maar kun je gewoon doorgaan.

Oplossingen voor mogelijke problemen:
De stappen die in het voorgaande hoofdstuk zijn vermeld, zijn doorgaans voldoende om je mediaspeler de gedeelde map(pen) van je Windows 7 computer te laten benaderen. In een enkel geval wil het gebeuren dat dit niet voldoende is vanwege systeeminstellingen van Windows 7, of vanwege (te streng ingestelde) beveiligingsrechten van Windows 7 zelf. In de volgende stappen leggen we uit welke problemen je eventueel kunt ervaren, maar vooral, wat je kunt doen om het probleem op te lossen.

Blokkerende virusscanner of firewall?:
Sommige virusscanners of firewalls hebben de mogelijkheid om inkomend netwerkverkeer te blokkeren. Wanneer de mediaspeler verbinding probeert te maken met je computer via het netwerk, kan het voorkomen dat je virusscanner aangeeft dat er een apparaat toegang probeert te krijgen. Zorg er dan voor dat dit wordt toegestaan.

De gedeelde map of een bestand in de gedeelde map is nog steeds niet benaderbaar?:
Wanneer de gedeelde map zelf of een bestand in de gedeelde map niet benaderbaar is, ondanks de stappen die zijn vermeld, kun je de onderstaande procedure uitvoeren:

Gebruik de volgende link om een zogenaamd registerbestand voor Windows 7 te downloaden: Klik hier om te downloaden
Download het bestand en plaats dit bestand op je bureaublad.
Pak dit bestand uit. Normaal gesproken kun je een bestand uitpakken door deze met de rechtermuisknop aan te klikken en te kiezen voor ‘Bestanden uitpakken’ of ‘Alles uitpakken’. Windows leidt je door de verdere stappen om het bestand uit te pakken.
Wanneer het bestand is uitgepakt, zal het uitgepakte bestand ‘Windows7-sharing.reg’ genoemd zijn.
Klik dit bestand met de rechtermuisknop aan en kies ‘Uitvoeren als Administrator’.
Zodra het bestand is uitgevoerd, dien je de computer opnieuw te starten.

Let op: Windows 7 starter edities hebben geen Administrator mogelijkheden. Hier volstaat het om het bestand te dubbelklikken met de linkermuisknop.

Beveiligingsinstellingen van Windows 7 aanpassen:
Wanneer je nu nog steeds niet in staat bent om de gedeelde map(pen) te benaderen vanaf je mediaspeler, zal dit hoogstwaarschijnlijk te wijten zijn aan beveiligingsinstellingen van Windows 7, ook wel beveiligingspolicies genoemd. Dit zal vooral kunnen optreden met de Ultimate versies van Windows 7. Gebruik de onderstaande stappen om de beveiligingsinstellingen van Windows 7 aan te passen:

Let op: De onderstaande stappen zijn aan de hand van de meest uitgebreide versie van Windows 7 gedaan, de Ultimate versie. Heb je geen Ultimate versie, dan kan het gebeuren dat bepaalde onderdelen in jouw Windows 7 niet aanwezig zijn. Zie je een stap staan die bij jouw Windows 7 niet aanwezig is, ga dan verder met de volgende stap.

Klik op ‘Start’.
Klik op ‘Programma’s en bestanden zoeken’.
Vul hier in ‘secpol.msc’ en druk op de ‘Enter’ toets.
Klik op ‘Lokaal beleid’ en dubbelklik dan op ‘Beveiligingsopties’ waarna er een lijst wordt getoond.
Ga in deze lijst naar beneden en zoek ‘Netwerkbeveiliging: LAN Manager-verificatieniveau’. Dubbelklik op deze naam.
Selecteer ‘LM en NTLM verzenden: gebruik NTLMv2 sessiebeveiliging indien ondersteund’ en klik op ‘OK’.
Sluit het venster.

Tip: Als je de beveiligingsopties niet kunt aanpassen of je krijgt foutmeldingen bij het uitvoeren van 'secpol.msc', dan kun je de volgende link gebruiken: Klik

Tip: Wanneer je nog steeds niet de gedeelde mappen of de inhoud ervan kunt benaderen, kun je de volgende stappen uitvoeren:

Klik op ‘Start’.
Klik op ‘Programma’s en bestanden zoeken’.
Vul hier in ‘secpol.msc’ en druk op de ‘Enter’ toets.
Klik op ‘Lokaal beleid’ en dubbelklik dan op ‘Beveiligingsopties’ waarna er een lijst wordt getoond.
Ga in deze lijst naar ‘Netwerkbeveiliging: minimale sessiebeveiliging voor op NTLM SSP-gebaseerde (inclusief beveiligde RPC clients)’. Dubbelklik deze naam.
Zorg ervoor dat het vinkje bij ‘128-bits versleuteling vereisen’ niet aanwezig is en klik op ‘OK’.
Sluit het venster en herstart je computer.

Let op: Ondanks de stappen die in deze FAQ staan vermeld zal Windows doorgaans om een gebruikernaam en wachtwoord blijven vragen. Als alle stappen correct zijn uitgevoerd hoef je geen gebruikersnaam of wachtwoord in te vullen maar kun je gewoon op 'OK' klikken om door te gaan.

If the shit hits the fan everybody get a piece of it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 00:44
Slashx schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 01:04:
Gebruik de volgende link om een zogenaamd registerbestand voor Windows 7 te downloaden: Klik hier om te downloaden
Download het bestand en plaats dit bestand op je bureaublad.
Ik zal de informatie zeker even meenemen naar m'n vaders' huis, maar heb je toevallig de originele bron, aangezien de 'volgende link' hier niet af te lezen valt. :)

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashx
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-08 07:37

Slashx

WOT: Mr_Slashx

Ik heb hem gevonden bij eminent. Onder FAQ van de 7180 media player..

http://www.eminent-online.com/faq/861/123/faqs.html.
Op deze pagina staan enkele vragen waarbij de oplossing te voorschijn komt als men erop klikt.

If the shit hits the fan everybody get a piece of it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoC
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online

WoC

Schijnt inderdaad bij meer Mediaplayers nogal moeilijk te zijn. Je moet zelf flink lopen kloten in de settings van Windows 7, of dergelijke register bestandjes gebruiken. Ik kwam zelf dit tegen, niet geprobeerd, maar zou grafisch hetzelfde moeten doen. Ik heb zelf een mede8er en daar is een soortgelijk tooltje voor uitgebracht (ook niet geprobeerd, ik heb geloof ik iets als dit doorlopen).
Zou er voor jouw player ook niet zo'n tooltje bestaan? Of wellicht kun je gewoon bovenstaande gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snowwie schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 00:31:
En onder "permissions" heb ik voor beide users (gebruiker + administrator) alle opties op "allow" staan.
Echter meld de mediaplayer met geen van deze 2 accounts aan op de pc.

Everyone/iedereen toegang geven op de share (alleen lezen is voldoende) en "met wachtwoord beveiligd delen" uitzetten via netwerkcentrum.

Afbeeldingslocatie: http://www.hsforum.nl/images/forums/tips_trucs/bestanden_delen.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• er1c
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-08-2024
Je kunt ervoor zorgen dat gebruikers zonder password bij je shares kunnen. Voer vanaf de command prompt volgende opdracgt uit: Control Userpasswords2)

In dit scherm kunt je aangeven dat er niet om een gebruikersnaam en wachtwoord wordt gevraagd voor remote access,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds gisteren ook de Oplay Plus, nu krijg ik de mappen wel visueel maar de inhoud word niet weergegeven, iemand een idee wat ik hieraan kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste gebruikers,

Ik zit met een vraag.

Ik wil een marantz mediaplayer kopen met een BEKABELDE ethernet aansluiting, maar geen extra aansluitingen. Ik wil geen nieuwe kabel doortrekken van switch naar computer.

Kan ik tweede poort van pc gebruiken om pc direct te verbinden met de player? of alleen geschikt van computer naar computer?

Wie kan ik me daar meer over zeggen?

Ik hoor het graag.

Bedankt.

Groet

Pascal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry, Marantz NA-11S1. Ik wil een bridge omdat doortrekken van een betere en duurdere audioquest ethernet kabel te duur wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 16:19
Verwijderd schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 14:16:
Sorry, Marantz NA-11S1. Ik wil een bridge omdat doortrekken van een betere en duurdere audioquest ethernet kabel te duur wordt.
Dan trek je toch een gewone fatsoenlijk kwaliteit kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:01
Tja, waarom geen extra kabel trekken? Of een switch plaatsen.

Ethernet kabel = Ethernet kabel. Een Audioquest ethernet kabel is gewoon een netwerkkabel. Tenzij dat ding echt analoge signalen transporteert zal het 0,0 uitmaken met een gewone fatsoenlijke kabel. Hoogstens dat ie fysiek wat degelijker is.

Je PC als bridge gebruiken.. ja dat kan. Je kan zelf wat googlen hoe je dat moet instellen. Ik zie alleen niet het nut van die moeite doen.

Probeer het desnoods zelf, en open een topic als het niet lukt. Maar geef dan wel ff aan wat je zelf geprobeerd hebt. Lees ook de faq eens door hoe je een fatsoenlijke post maakt.

Een koe van 5 jaar oud over een willekeurige mediaspeler is iig niet de manier..
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.