Toon posts:

iPhone 4S en Whatsapp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik hoop dat ik de vraag in het goede subforum zet.
Sinds een week heb ik nu een Iphone 4s.

Nu heb ik wel een paar dingen geconstateerd die ik jammer vind. Zoals makkelijk zelf een eigen ringtone instellen en de batterij die echt snel leeg gaat. Verder ben ik er tot op heden erg tevreden mee.

Nu stuurde vandaag een collega mij een audiobestand via Whatsapp. Hij heeft een Samsung Galaxy S2
Als hij een audiobestand ontvangt kan hij hem zo terugvinden.

Ik kan het desbetreffende bestand echter nergens terugvinden op mijn telefoon.
Ook niet als ik hem aansluit op mijn laptop en kijk via Itunes.
Mijn eigen gemaakte ringtones kan ik wel zien via Itunes op de laptop, maar dit bestand is spoorloos.
Ik kan hem echter wel luisteren via whatsapp.

Maar waar staat dit bestandje/hoe kan ik hem vinden. Want kan hem nu ook niet verwijderen als ik dat wil of bewaren op mijn computer.

Iemand een idee?

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Dat bestand staat in je 'whatsapp'. Apple heeft geen file explorer zoals Android (SGS2) wel heeft. Je kunt dit dus ook niet ergens anders op je tel opslaan.

Verwijderd

Topicstarter
Oke, dat is helder.
Wel een minpuntje dan eigenlijk.
Maar goed je kan ook niet alles hebben natuurlijk :D

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-08 17:07

donny007

Try the Nether!

Een 'audio note' kun je alleen doorsturen en afspelen, niet lokaal opslaan, foto's kun je wel lokaal opslaan, Apple staat het niet toe om te schrijven naar de geluidsbibliotheek, applicaties kunnen alleen dingen toevoegen aan de fotoalbums of lokaal bestanden opslaan in hun eigen 'mapje'.

Het instellen van een eigen ringtone is simpel, zoek een van de honderden sites waar je .m4r ringtones kan downloaden van je favoriete serie, film of artiest, sleep de bestanden in iTunes en zet beltonen syncen aan.

/dev/null

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Met DiskAid kun je de mappen van de apps geinstalleerd op je iPhone bekijken en ook downloaden naar je PC of Mac. Je hebt hiervoor geen jailbreak nodig.

Zo zag ik laatst dat whatsapp de afbeeldingen gewoon los opslaat in zijn eigen map op de telefoon. Verwijderen gaat geloof ik ook!

[ Voor 26% gewijzigd door Cap op 17-11-2011 23:17 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2011 @ 23:12:
Oke, dat is helder.
Wel een minpuntje dan eigenlijk.
Maar goed je kan ook niet alles hebben natuurlijk :D
Het is niet echt een minpuntje ;) Apps draaien op iOS gewoon in een zandbak. Wat het een stuk veiliger maakt.

Daarbij kunnen Applicaties hun bestanden met iTunes delen (indien ze die API gebruiken) dan kan je in iTunes op je PC/Mac de bestanden van die App naar je PC kopiëren.

Of gebruik een programma zoals DiskAid of iPhone Explorer waarmee je zonder JB de library op je iOS device kan bekijken. (Met JB kan je alles zien)

Verwijderd

en ook het maken van eigen ringtones is niet moeilijk. Je kan ook gewoon eigen maken.
Zoek op google naar: make own ringtones in iTunes en je vind tientallen how-to's van hoe je van eigen muziek ringtones kan maken. Deze zelfgemaakte ringtones kan je dan instellen als alarm, ringtone, mail geluid etc etc etc. Dus een hele verbetering op het vorige iOS !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, dank jullie wel voor de reacties.
Dat van de ringtone had ik al ontdekt.
Ik bedoelde met makkelijk gewoon een mp3 op je telefoon instellen als ringtone.
Nu moet het een beetje omslachtig eigenlijk.

Ging nu daarom ook echt over Whatsapp, als iemand mij een audiobestand stuurt waar het bestandje dan is.
@ Sanderev, zo had ik het nog niet bekeken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Aghanim schreef op donderdag 17 november 2011 @ 22:59:
Dat bestand staat in je 'whatsapp'. Apple heeft geen file explorer zoals Android (SGS2) wel heeft. Je kunt dit dus ook niet ergens anders op je tel opslaan.
Android heeft ook geen File Explorer. Misschien hebben de SG's dit wel maar dan zal dit in een (meegeleverde) app zitten wat vast ook wel kan met de iPhone.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:49
Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2011 @ 22:55:
... Zoals makkelijk zelf een eigen ringtone instellen ...
Er zijn duizenden ringtones te koop in de iTunes store.

Kun je de opname niet openen in Dictafoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:28
Marzman schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 14:40:
Android heeft ook geen File Explorer. Misschien hebben de SG's dit wel maar dan zal dit in een (meegeleverde) app zitten wat vast ook wel kan met de iPhone.
Neen, zoals op een Android met een appje kan je niet je iOS file systeem benaderen/inzien (zonder te JB'en).

Nickname does not reflect reality

Pagina: 1