[Speakers]Opgeblazen?

Pagina: 1
Acties:

• kazz1980
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08-2025

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
Ik heb een surround set (Magnat). Grote sub, verder compacte speakertjes. Ideaal voor mijn wensen.
Helaas heeft dochterlief een tijdje terug per ongeluk het volume op 0 gezet (=maximaal), en daarna de televisie aangezet. Oorverdovend dus...
Sindsdien is het geluid verstoord... Voor zover ik kan horen is dit enkel de center speaker. Afhankelijk van wat er op is klinkt het geluid een beetje als een goedkope, ouderwetse televisie... Een beetje of een behuizing meetrilt met een speaker... Een soort van ruis die bij bepaalde tonen meeklinkt. Dit is echter niet altijd... zal wel te maken hebben met bepaalde frequenties oid... Het lijkt ook met de tijd erger te worden - maar dat kan schijn zijn (bv. omdat ik er zelf steeds meer op ga letten...)
Ik vraag mij nu af of de center speaker opgeblazen zou kunnen zijn, of dat er toch iets anders aan de hand kan zijn? Het vervangen van de centerspeaker is niet het einde van de wereld (ook financieel niet), maar des ondanks wel zonde geld als dat vervolgens niet het probleem blijkt te zijn!! Iemand enig idee of inderdaad de center speaker opgeblazen kan zijn? Of dat het mogelijk iets anders is? Of is er echt maar 1 manier om er achter te komen: center speaker vervangen en luisteren...?

hier stond iets interessants, maar het is even weg...

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 28-01 21:52

painkill

Pain(k)(ill)

Schroef hem eens los?

De kans is groot dat hij losgescheurd is van zijn behuizing..

Mijn SNES verzameling!

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
painkill schreef op donderdag 17 november 2011 @ 21:53:
Schroef hem eens los?

De kans is groot dat hij losgescheurd is van zijn behuizing..
Dat is inderdaad de beste manier om er achter te komen... Maar helaas - deze boxen zitten zeer degelijk in elkaar! Kom met geen mogelijkheid bij de speakers zelf!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

wissel hem om met de linker of rechter speaker. gaat het probleem mee is de speaker kapot. blijft het probleem op de dezelfde plek heeft de versterker een probleem. binnen 5 minuten je antwoord :)

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
Ray schreef op donderdag 17 november 2011 @ 22:16:
wissel hem om met de linker of rechter speaker. gaat het probleem mee is de speaker kapot. blijft het probleem op de dezelfde plek heeft de versterker een probleem. binnen 5 minuten je antwoord :)
Simpel! Maar... de center speaker krijgt veel meer geluid dan links of rechts. Links en rechts doen naar verhouding niet veel. Niet qua volume, maar ook niet qua frequenties... En aangezien de ruis enkel bij bepaalde tonen (denk ik!) optreedt gaat dit niet werken. Ook een handicap... ik kan maar niet vinden wat nu precies de ruis geeft... Moet dus steeds wachten tot het bij een bepaald programma weer mis gaat (Bij DVD"S lijkt het probleem steevast een stuk minder)

[ Voor 3% gewijzigd door kazz1980 op 17-11-2011 22:23 ]

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-12-2025

Krentenbol

Prutz0r

Jawel, want de speaker die dan als center fungeert krijgt dus net zoveel frequenties en vermogen door zich heen als de 'oude' center ;) Verder heb je hierbij gewoon geduld nodig en heb je een mooi excuus om de rest van de maand niet meer van de bank af te komen 8)

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

SpamLame

niks

kazz1980 schreef op donderdag 17 november 2011 @ 22:23:
[...]

Simpel! Maar... de center speaker krijgt veel meer geluid dan links of rechts. Links en rechts doen naar verhouding niet veel. Niet qua volume, maar ook niet qua frequenties... En aangezien de ruis enkel bij bepaalde tonen (denk ik!) optreedt gaat dit niet werken. Ook een handicap... ik kan maar niet vinden wat nu precies de ruis geeft... Moet dus steeds wachten tot het bij een bepaald programma weer mis gaat (Bij DVD"S lijkt het probleem steevast een stuk minder)
En als je het evengoed probeert, desnoods de setting van je set bijstellen en een eventueel test dvdtjee gebruiken
Kost je maar 5 minuten voor het aansluiten.
Nee heb je ja kan je krijgen...

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
SpamLame schreef op donderdag 17 november 2011 @ 22:28:
[...]

En als je het evengoed probeert, desnoods de setting van je set bijstellen en een eventueel test dvdtjee gebruiken
Kost je maar 5 minuten voor het aansluiten.
Nee heb je ja kan je krijgen...
Helemaal waar!! Ga ik proberen. thx

Pagina: 1