Toon posts:

draadloze netwerken combineren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb thuis een draadloze router van telenet .
aangezien dat de vloer boven goed geïsoleerd is ontvangen we boven het draadloze netwerk niet.
dus hebben we een draad getrokken en boven een extra draadloze router gezet.
ik heb de naam van het netwerk hetzelfde gezet , ww hetzelfde maar ik zou graag iets hebben zodat als ik van beneden naar boven ga met men iphone ( wanneer ik bv op skype zit ) de verbinding niet wegvalt.
hoe kan ik ervoor zorge dat de netwerken zo samenwerken dat hij feitelijk niet opnieuw moet verbinden ?
bij ons op school gaat het immers wel en daar zie je hopen routers hangen ( geen repeaters want er loopt een internet kabel heen)

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Zorgen dat je bij de trap ook bereik hebt van beide netwerken??
Het lijkt me dat een apparaat een paar seconden nodig heeft om aangemeld te worden bij een AP. Het zijn feitelijk 2 aparte apparaten.
In een schoolgebouw gebruikt met hotspots met een roamingfunctie. Die hotspots zijn niets ander dan apparaten die het LAN omzetten in wifi. Er zit dan een stuk hard- en software achter die regelt welke hotspot een signaal kan zenden/ontvangen. Zo kun je zonder dat je het merkt door een gebouw lopen en verschillende hotspots gebruiken, gewoon omdat de software exact hetzelfde signaal van de ene naar de andere hotspot overzet zonder dat het apparaat opnieuw hoeft aan te melden.

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:11
Je hebt volgens mij bijna alles goed gedaan, maar er moeten 2 kanalen tussen de routers zitten (dus bv router 1 op kanaal 1 en router 2 op kanaal 3). Ik kan me trouwens wel voorstellen dat het internet even wegvalt, je moet tenslotte wel overspringen.

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-02 19:30

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

arvidbeheerder schreef op donderdag 17 november 2011 @ 21:40:
Je hebt volgens mij bijna alles goed gedaan, maar er moeten 2 kanalen tussen de routers zitten (dus bv router 1 op kanaal 1 en router 2 op kanaal 3). Ik kan me trouwens wel voorstellen dat het internet even wegvalt, je moet tenslotte wel overspringen.
Jij bedoelt kanaal 1, 6 en 11. De beste voor zijn situatie moet hij uitzoeken met bijvoorbeeld InSSIDer. :)

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Verwijderd

Topicstarter
arvidbeheerder schreef op donderdag 17 november 2011 @ 21:40:
en is er een simpele manier om ervoor te zorgen dat hij in feite niet moet overspringen , da het in feite gezien kan worden als 1 groot netwerk ?
en ze staan beide op een ander kanaal , anders onstond er een gevecht tussen de 2

• WoC
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online

WoC

Heb je de router boven echt als 'router' staan? Dus een ander intern netwerk dan de router beneden? Ondanks dat naam en wachtwoord hetzelfde is, kan ik me voorstellen dat willekeurig welk apparaat compleet moet switchen van intern IP adres en dat is denk ik niet handig. Stel je router boven in als Access Point.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:49
WoC schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 01:11:
Heb je de router boven echt als 'router' staan? Dus een ander intern netwerk dan de router beneden? Ondanks dat naam en wachtwoord hetzelfde is, kan ik me voorstellen dat willekeurig welk apparaat compleet moet switchen van intern IP adres en dat is denk ik niet handig. Stel je router boven in als Access Point.
Inderdaad. Dus simpel(er) gezegd, zet DHCP op de tweede 'router' uit :).

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
alex3305 schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 01:20:
Inderdaad. Dus simpel(er) gezegd, zet DHCP op de tweede 'router' uit :).
En natuurlijk de WAN poort op de tweede router niet gebruiken. Zie hoe je een wireless router instelt als wireless AP hier, hier of hier.
Wat je dus krijgt is een draadloos access point, wat je school ook overal heeft ophangen. Het wachtwoord hetzelfde is overigens niet gelijk aan geheel identieke beveiliging wat het natuurlijk wel moet zijn.

Verwijderd

Topicstarter
de tweede staat ingesteld als accespoint.
beveiliging is identiek
en nog steeds hetzelfde probleem
ik heb ergens anders gelezen dat ik de mac adressen van de 2 hetzelfde moet zetten
zou dit kunnen ?

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:55

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Dat sowieso niet. MAC adressen horen altijd uniek te zijn.

Feit is dat jou iPhones MAC adres even overgezet moet worden. Dat veroorzaakt een netwerk hickup, waar skype niet tegen kan.
Misschien dat je met een repeater beter uit bent, maar dat durf ik je niet te verzekeren :)
Pagina: 1