quad channel compatible met dual channel moederbord?

Pagina: 1
Acties:

• pummetje
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-11-2024
hoi mensen
sorry dat ik hier een topic voor open maar ik kan echt het antwoord op mijn vraag niet vinden

ik wil graag voor mijn 890fxa-ud7 geheugen kopen
nu nie ik op tweakers wel een mooi setje staan
pricewatch: Corsair Vengeance CMZ16GX3M4A1600C9
maar nu zie ik dat het quad channel is
gaat dat gewoon werken op het moederbord zodat mijn moederbord 2 dual channel kits ziet
of hoe zit het ? weet iemand of dit goed gaat werken?

excuses voor topic plaatsen
gr

• Rye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-01 01:46

Rye

Dit gaat gewoon werken. Dual/Tripple/Quad Channel setjes zijn gewoon een x aantal gematchede geheugenreepjes. Dit veranderd niks aan de reepjes geheugen zelf qua werking.

www.ping-win.nl

• pummetje
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-11-2024
okee bedankt voor de hulp
mvg jochem

• Pixxel
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-01 22:03
Dual channel wil volgens mij alleen zeggen dat de processor (chipset) twee geheugenkanalen ziet die parallel aan elkaar aangeroepen kunnen worden. Quad channel zou dus zeggen dat er vier geheugenkanalen parallel aangeroepen kunnen worden. De benaming 'quad channel' voor geheugen wil volgens mij alleen zeggen dat de geheugenreepjes zijn getest en dat ze binnen de gestelde criteria werken. Hierdoor is het voor de geheugencontroller geen enkel probleem om ze allemaal tegelijk te gebruiken, ze werken immers allemaal op dezelfde snelheid. Gebruik je echter geheugen zonder dergelijke test kan het zo zijn dat geheugenbanken verschillende specs hebben waardoor je de kans loopt dat de processor chipset ze niet adequaat kan inzetten.

Ik denk dat de terminologie in dit geval geen enkele reden is om er vanuit te gaan dat dit geheugen niet zal werken op het door jou gekozen moederbord.

• ötzi
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-02 22:31

ötzi

eclecticus

Dat het vier modules zijn wil niet zeggen dat het quad channel is ; dit is gewoon een dual channel set...
Het geheugen staat trouwens niet in de QVL van Gigabyte, weet niet hoe kieskeurig deze bordjes zijn qua geheugen.