Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

DPC Latency spiked naar 20k+

Pagina: 1
Acties:

• Kuweekee
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17-01-2024
Hi all,

Ik heb net een "nieuwe" pc. Clean geinstalleerd met win7 ult X64.
Specs:
Intel Core 2 Quad Q6600 (2.4ghz)
4 gb 1033 Corsair DDR3
P5KC Mainboard (1203 bios version)
Nvidia 8800 GT (512MB)

Nou merkte ik dat mijn geluid af en toe er even mee ophield. Ik dus ff kijken of ik overal laatste drivers voor had, en dat had ik.
Toen maar ff verder gaan kijken, en merkte dat het alleen gebeurde als ik een app opende terwijl muziek bezig was.

Na lang zoeken gevonden dat het door DPC latency komt, die af en toe naar de 20k+ microsec spiked. Hoogste op dit moment gemeten is : 29100microsec.

Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen, en hoe ik het kan oplossen?

Verwijderd

Probeer eens via Energiebeheer de instellingen voor Energiebeheer voor processor aan te passen. Stel de minimale Processorstatus eens in op 100%.

• Kuweekee
Thanks, verhelpt het probleem helaas niet. Heb ook in de bios de cpu op fixed speed gezet, en dat verhielp het probleem niet.
Heb Firewire en onboard sound disabled op het moederbord, en alle usb hub en devices, en Optical drives disabled in device manager, omdat dit soort dingen als ik het internet bekijk nog wel eens voor conflicten kan zorgen, maar geen van die dingen hielp.

Ook lan is al disabled geweest, en alle drivers zijn gechecked en goed geinstalleerd. Heb spikes als ik bijvoorbeeld league of legends opstart, en tijdens het inlogscherm. Als ik daar voorbij ben, doet hij het weer goed.

Als ik bijvoorbeeld Might and Magic Heroes 6 opstart, dan heb ik bijna elke seconde een spike, waardoor het helemaal niet te spelen is.

[ Voor 32% gewijzigd door Kuweekee op 17-11-2011 20:54 ]

• Kuweekee
Ik post dit in een nieuwe post, omdat het probleem is opgelost. Heb het opgelost door de 2e harde schijf die in de pc zat aan een ander sata slot te hangen.

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:11

TheVMaster

Moderator WOS
Kuweekee schreef op donderdag 17 november 2011 @ 21:20:
Ik post dit in een nieuwe post, omdat het probleem is opgelost. Heb het opgelost door de 2e harde schijf die in de pc zat aan een ander sata slot te hangen.
:+ Je bedoelt het vast goed, maar eh...een volgende keer zou je ook je huidige post kunnen bewerken hoor....voor dit keer zie ik het door de vingers O-)